V příštím roce očekáváme vstup nového amerického auta na trh. Zatím to vypadá hodně slibně.
Nová generace americké ikony Ford Mustang debutovala v letošním roce na autosalonu v Detroitu. Tehdy jsme se dozvěděli, že si model zachová osmiválcový motor i manuální převodovku, ale více technických detailů jsme se bohužel nedozvěděli. Nyní už máme technických detailů více. Začneme ale motorem, který byl třeba na našem trhu tak nepopulární, že se přestal prodávat.
Základním motorem bude totiž opět přeplňovaný čtyřválec Ecoboost 2.3, který bude nyní produkovat 232 kW (315 koní) a 475 N.m točivého momentu. Ford v americké tiskové zprávě používá jednotku horsepower, nikoliv brake horsepower. Pojďme ale k tomu podstatnému - osmiválci. Prozatím je vrcholem modelové nabídky okruhově zaměřená verze Dark Horse, která se může pyšnit výkonem 500 koní z vidlicového osmiválce Coyote bez přeplňování. Točivý moment vozu dosahuje maxima 567 N.m.
Nechcete okruhovou verzi? Standardní GT má ten samý motor naladěný na 486 koní, takže co se týče výkonu, tratit moc nebudete. Samotný motor se oproti předchozí generaci schopen těší vyšším výkonům a slibuje více výdrže také díky nové klikové hřídeli nebo kovaným ojnicím. Všechny modely s motorem V8 mají omezovač až na 7500 otáčkách. Pro lepší pocit z řízení potěší také mechanická ruční brzda.
Americké specifikace budou mít k osmiválcům paket Performance, který značí lehké úpravy na podvozku, 19palcová kola, samosvorný diferenciál, lepší brzdy Brembo a klapky ve výfukovém systému. Ty jsou příplatkem i pro čtyřválec. Detaily o evropské verzi a datum vstupu na český trh netrpělivě očekáváme.