Ford zveřejnil kompletní nabídku motorů pro nové Mondeo

Ford vypustil do světa kompletní přehled motorů pro Ford nový Ford Mondeo. V nabídce bude celkově sedm pohonných jednotek, výkonových variant jsme napočítali dokonce devět.

Stále oblíbenější dieselové jednotky budou zastupovat dva motory. Menší s objemem 1,8 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách. Slabší bude mít výkon 74 kW (100 k)  a dodávat se bude s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější verzi s výkonem 92 kW (125 k) bude možné kombinovat i se šestistupňovým ústrojím.

Motor 2,0 TDCI bude rovněž dodáván ve dvou výkonových variantách. Slabší 96 kW (130) verze bude k dispozici výhradně s novou 6-stupňovou automatickou převodovkou Durashift. Naopak silnější varianta s výkonem 103 kW (140 k) bude kombinována s manuálem se stejným počtem stupňů.

A konečně jsme u benzínů. Základem bude překvapivě jedna-šestka Ti-VCT s výkony 81 a 92 kW (110 a 125 k). Obě budou spjaty s pětistupňovým manuálem. Důstojněješí motorizací pro Mondeo jistě bude dvoulitr Duratec s výkonem 106 kW (145 k), který bude opět kombinován s pětistupňovým manuálním ústrojím. Nejsilnější nepřeplňovanou verzí bude čtyřválec 2,3 l s výkonem 118 kW (161 k) a šestistupňovou manuální převodovkou. Tu dostane také vrcholná motorizace, dobře známý turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l a výkonu 162 kW (220 k).

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků