Ford zvažuje prodej luxusně-sportovní automobilky Aston Martin

Ford ve svém rozjímání o tom, jakých automobilek se zbavit, aby získal hotové peníze, došel až k britské klasice v podobně Astonu Martin. Britská automobilka, která se zaměřuje na výrobu luxusně sportovních vozů, má totiž dle vedení koncernu tak odlišnou produktovou nabídku a navíc zcela nezávislý vývoj, že by její prodej nijak neohrozil další dceřiné automobilky.

Prvotně zamýšlený prodej Jaguaru a Land Roveru by totiž narazil na fakt, že Ford využívá vývojové střediska těchto automobilek i pro další automobilky a naopak, tyto automobilky čerpají technologie od jiných. Právě provázanost by komplikovala případný prodej, protože nový vlastník by nebyl schopen samostatné výroby a rychlého vývoje nových modelů.

Toto rozhodnutí by bylo poměrně logické a Ford by tak pouze získal, na druhou stranu Aston Martin je ziskovou automobilkou a navíc by mu stále zůstaly automobilky ztrátové. Utržené peníze by tak použil k jednorázové sanaci, ovšem systémové řešení by tento krok nepřinesl.

Jak tedy situace okolo výprodeje Fordu dopadne ukáže až čas, protože ani vedení koncernu nemá jasno, jakou cestou se ubrat. Každý týden přinesou nová, často zcela odlišná prohlášení, která ovšem v zápětí odvolají.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků