Ford zvažuje prodej luxusně-sportovní automobilky Aston Martin

Ford ve svém rozjímání o tom, jakých automobilek se zbavit, aby získal hotové peníze, došel až k britské klasice v podobně Astonu Martin. Britská automobilka, která se zaměřuje na výrobu luxusně sportovních vozů, má totiž dle vedení koncernu tak odlišnou produktovou nabídku a navíc zcela nezávislý vývoj, že by její prodej nijak neohrozil další dceřiné automobilky.

Prvotně zamýšlený prodej Jaguaru a Land Roveru by totiž narazil na fakt, že Ford využívá vývojové střediska těchto automobilek i pro další automobilky a naopak, tyto automobilky čerpají technologie od jiných. Právě provázanost by komplikovala případný prodej, protože nový vlastník by nebyl schopen samostatné výroby a rychlého vývoje nových modelů.

Toto rozhodnutí by bylo poměrně logické a Ford by tak pouze získal, na druhou stranu Aston Martin je ziskovou automobilkou a navíc by mu stále zůstaly automobilky ztrátové. Utržené peníze by tak použil k jednorázové sanaci, ovšem systémové řešení by tento krok nepřinesl.

Jak tedy situace okolo výprodeje Fordu dopadne ukáže až čas, protože ani vedení koncernu nemá jasno, jakou cestou se ubrat. Každý týden přinesou nová, často zcela odlišná prohlášení, která ovšem v zápětí odvolají.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků