Ford zvažuje pohřbení jména Fiesta

Již přes třicet let se po silnicích prohání veleúspěšný model Ford Fiesta. Ale jak se zdá, ani dosavadní úspěchy nebudou stačit k tomu, aby se jméno Fiesta stalo nesmrtelným. Vedení Fordu se totiž nechalo slyšet, že není vyloučeno, že by se příští, případně přespříští generace Fiesty jmenovala jinak.

Těžko říci, zda chce Ford takto navázat na „pohřeb” modelu Escort, který byl podobnou legendou a přesto ustoupil novince jménem Focus, která se legendou pomalu stává. Ono se občas hodí zapomenout na tradice a přijít s něčím zcela novým, co bude mít šanci uspět nejen u pamětníků starých časů, ale u co nejširší skupiny zákazníků. Ostatně přesně z tohoto důvodu dala Toyota zapomenout jménu Corolla a vsadila raději na Auris.

Ford chce navíc s Fiestou expandovat do celého světa a není vyloučeno, že by se tento vůz mohl prodávat i ve Spojených státech. Ford v této chvíli zvažuje dvě možnosti. Fiesta by zůstala v Evropě stále Fiestou a nové jméno by bylo použito jen pro nové trhy, nebo by se jméno změnilo všude. Třetí možnost kombinuje první dvě. Tedy nová generace by se v Evropě jmenovala Fiesta, jinde nově a přespříští generace by se již definitivně jmenovala nově.

Těžko říci, jak na případnou změnu zareagují zákazníci. Ti evropští jsou dosti konzervativní a jméno u nich často hraje větší roli, než ostatní parametry vozu.

Ať už celá věc dopadne jakkoli, jisté je, že nová generace Fiesty bude představena v březnu příštího roku a bude technicky spojena s novou generací Mazdy 2. Na stejném základu bude postavena samozřejmě vlastní karosérie a také naladění a značná část techniky bude vlastní Fordu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků