Ford zřejmě získá továrnu v Rumunsku

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o záměru rumunské vlády prodat výrobní závod po automobilce Daewoo. V té době ještě nebyli známi ani vážní zájemci o tyto prostory, které jistě ocení nejedna automobilka pro levnou pracovní sílu.

Není také žádnou neznámou, že se před pár týdny vyrojily spekulace o tom, že Ford chce s výrobou vozů, které jsou určeny pro evropský trh, jít více na východ a mezi případnými destinacemi se objevil i náš jihovýchodní „skorosoused”.

Jenže poté samotné vedení Fordu oznámilo, že o novém závodu neuvažuje a že se pokusí získat právě rumunskou továrnu s kapacitou 200 000 vozů a 300 000 motorů.

A jak se zdá, nabídka Fordu zůstala v tendru osamocena. I přesto, že o továrnu projevilo zájem více společností, konečnou nabídku zaslal jen Ford. Rumunská vláda tak v následujících dnech otevře obálku s nabídkou a pokud uzná, že je přijatelná, získá Ford nové a levné výrobní kapacity.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků