Ford zkouší „elektronické brzdové světlo“, má pomoci brzdit dříve

Ve stádiu zkoušek se nyní u německého Fordu nachází systém Electronic Brake Light, jenž řidiče upozorní na kritické brzdění vozu opřed ním.

V rámci čtyřletého výzkumného programu Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) zkouší evropský Ford dvacítku nových systémů, jež by v dohledné budoucnosti mohly pomoci zlepšit bezpečnost silničního provozu a zvýšit úroveň komfortu užívání automobilů Ford. Za zmínku stojí v programu simTD hlavně soustava Electronic Brake Light.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se systémem Electronic Brake Light má v případě kritického brzdění varovat okolní vozidla 

Její doslovný překlad by funkci systému nevystihoval zrovna přesně. Vězte totiž, že jde o prvek komunikace mezi automobily, v rámci kterého vozidlo při kritickém brzdění vyšle okolním vozům příslušný signál. Na základě něj se před řidiči automobilů jedoucími za brzdícím vozem rozsvítí varovné světlo, a to i před zatáčkou či v jinak nepřehledných podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výsledky dosavadních zkoušek údajně prokázaly, že soustava Electronic Brake Light umožní řidičům brzdit dříve, čímž lze omezit následky případné nehody, případně jí zcela zabránit. Tento systém je stále ve vývoji a vůbec není jasné, jestli se nakonec u sériových vozů Ford objeví. A pokud ano, určitě bude třeba poněkud lépe vymyslet také umístění kontrolního světla na palubní desce…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V rámci programu simTD dosud na 500 řidičů najezdilo během 41 000 hodin přes 1,5 mil. km, přičemž používali více než 100 upravených automobilů Ford, mezi nimiž převládala MPV Ford S-Max. Program simTD vedou konstruktéři výzkumného centra evropské části koncernu Ford v německých Cáchách.
 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků