Ford zkouší „elektronické brzdové světlo“, má pomoci brzdit dříve

Ve stádiu zkoušek se nyní u německého Fordu nachází systém Electronic Brake Light, jenž řidiče upozorní na kritické brzdění vozu opřed ním.

V rámci čtyřletého výzkumného programu Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) zkouší evropský Ford dvacítku nových systémů, jež by v dohledné budoucnosti mohly pomoci zlepšit bezpečnost silničního provozu a zvýšit úroveň komfortu užívání automobilů Ford. Za zmínku stojí v programu simTD hlavně soustava Electronic Brake Light.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se systémem Electronic Brake Light má v případě kritického brzdění varovat okolní vozidla 

Její doslovný překlad by funkci systému nevystihoval zrovna přesně. Vězte totiž, že jde o prvek komunikace mezi automobily, v rámci kterého vozidlo při kritickém brzdění vyšle okolním vozům příslušný signál. Na základě něj se před řidiči automobilů jedoucími za brzdícím vozem rozsvítí varovné světlo, a to i před zatáčkou či v jinak nepřehledných podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výsledky dosavadních zkoušek údajně prokázaly, že soustava Electronic Brake Light umožní řidičům brzdit dříve, čímž lze omezit následky případné nehody, případně jí zcela zabránit. Tento systém je stále ve vývoji a vůbec není jasné, jestli se nakonec u sériových vozů Ford objeví. A pokud ano, určitě bude třeba poněkud lépe vymyslet také umístění kontrolního světla na palubní desce…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V rámci programu simTD dosud na 500 řidičů najezdilo během 41 000 hodin přes 1,5 mil. km, přičemž používali více než 100 upravených automobilů Ford, mezi nimiž převládala MPV Ford S-Max. Program simTD vedou konstruktéři výzkumného centra evropské části koncernu Ford v německých Cáchách.
 

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky