Ford zavádí ochranu proti parkovištím „sekancům“ od dveří

Zkušenosti s tím snad máme všichni. I když už na parkovišti najdete zdánlivě ideální místo, stejně často vaše srdce po návratu k vozu zapláče nad dalším „sekancem“ od hrany dveří auta, jež stálo vedle vás. Lidé jsou bohužel bezohlední, osobně se alespoň vyhýbám zvláště „sousedství“ s vozy s dětskými sedačkami či podkladkami SPZ od nějaké leasingové společnosti. Z cizího krev neteče, navíc škoda je vždy patrna nikoli na hraně dveří viníka, ale v ploše dveří či blatníku poškozeného. Na trhu je řada dodatečných ochranných prvků, to ale není žádné systémové řešení. A navíc většinou vypadají divně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S návrhem řešení nyní přichází německý Ford. Pod označením Door Edge Protector v Kolíně nad Rýnem vyvinuli samočinně výsuvné plastové zařízení, jehož funkci nejlépe pochopíte z přiložených snímků. Pouhých 60 ms po otevření dveří se vysune snadno vyměnitelný plastový díl, který zevnitř dveří obepne jejich vnější hranu v délce přibližně 150 mm, přičemž podobně dlouhou dobu trvá i jeho zasunutí, aby nedošlo k poškození mechanizmu při rychlém zavření dveří. Podle Fordu soustava Door Edge Protector v praxi zabrání více než 90 % nepříjemných kolizí daného typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Door Edge Protector oslaví svoji sériovou premiéru na vozech Ford Focus již v lednu příštího roku. Podle autora tohoto vynálezu Matthiase Tensinga má jít o v podstatě velmi jednoduchý a účinný doplněk, o němž si většina motoristů řekne: Proč nic podobného dosud nikdo nevymyslel? A s tím nelze než souhlasit...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků