Ford zavádí ochranu proti parkovištím „sekancům“ od dveří

Zkušenosti s tím snad máme všichni. I když už na parkovišti najdete zdánlivě ideální místo, stejně často vaše srdce po návratu k vozu zapláče nad dalším „sekancem“ od hrany dveří auta, jež stálo vedle vás. Lidé jsou bohužel bezohlední, osobně se alespoň vyhýbám zvláště „sousedství“ s vozy s dětskými sedačkami či podkladkami SPZ od nějaké leasingové společnosti. Z cizího krev neteče, navíc škoda je vždy patrna nikoli na hraně dveří viníka, ale v ploše dveří či blatníku poškozeného. Na trhu je řada dodatečných ochranných prvků, to ale není žádné systémové řešení. A navíc většinou vypadají divně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S návrhem řešení nyní přichází německý Ford. Pod označením Door Edge Protector v Kolíně nad Rýnem vyvinuli samočinně výsuvné plastové zařízení, jehož funkci nejlépe pochopíte z přiložených snímků. Pouhých 60 ms po otevření dveří se vysune snadno vyměnitelný plastový díl, který zevnitř dveří obepne jejich vnější hranu v délce přibližně 150 mm, přičemž podobně dlouhou dobu trvá i jeho zasunutí, aby nedošlo k poškození mechanizmu při rychlém zavření dveří. Podle Fordu soustava Door Edge Protector v praxi zabrání více než 90 % nepříjemných kolizí daného typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Door Edge Protector oslaví svoji sériovou premiéru na vozech Ford Focus již v lednu příštího roku. Podle autora tohoto vynálezu Matthiase Tensinga má jít o v podstatě velmi jednoduchý a účinný doplněk, o němž si většina motoristů řekne: Proč nic podobného dosud nikdo nevymyslel? A s tím nelze než souhlasit...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků