Ford zavádí ochranu proti parkovištím „sekancům“ od dveří

Zkušenosti s tím snad máme všichni. I když už na parkovišti najdete zdánlivě ideální místo, stejně často vaše srdce po návratu k vozu zapláče nad dalším „sekancem“ od hrany dveří auta, jež stálo vedle vás. Lidé jsou bohužel bezohlední, osobně se alespoň vyhýbám zvláště „sousedství“ s vozy s dětskými sedačkami či podkladkami SPZ od nějaké leasingové společnosti. Z cizího krev neteče, navíc škoda je vždy patrna nikoli na hraně dveří viníka, ale v ploše dveří či blatníku poškozeného. Na trhu je řada dodatečných ochranných prvků, to ale není žádné systémové řešení. A navíc většinou vypadají divně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S návrhem řešení nyní přichází německý Ford. Pod označením Door Edge Protector v Kolíně nad Rýnem vyvinuli samočinně výsuvné plastové zařízení, jehož funkci nejlépe pochopíte z přiložených snímků. Pouhých 60 ms po otevření dveří se vysune snadno vyměnitelný plastový díl, který zevnitř dveří obepne jejich vnější hranu v délce přibližně 150 mm, přičemž podobně dlouhou dobu trvá i jeho zasunutí, aby nedošlo k poškození mechanizmu při rychlém zavření dveří. Podle Fordu soustava Door Edge Protector v praxi zabrání více než 90 % nepříjemných kolizí daného typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Door Edge Protector oslaví svoji sériovou premiéru na vozech Ford Focus již v lednu příštího roku. Podle autora tohoto vynálezu Matthiase Tensinga má jít o v podstatě velmi jednoduchý a účinný doplněk, o němž si většina motoristů řekne: Proč nic podobného dosud nikdo nevymyslel? A s tím nelze než souhlasit...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků