Ford zavádí ochranu proti parkovištím „sekancům“ od dveří

Zkušenosti s tím snad máme všichni. I když už na parkovišti najdete zdánlivě ideální místo, stejně často vaše srdce po návratu k vozu zapláče nad dalším „sekancem“ od hrany dveří auta, jež stálo vedle vás. Lidé jsou bohužel bezohlední, osobně se alespoň vyhýbám zvláště „sousedství“ s vozy s dětskými sedačkami či podkladkami SPZ od nějaké leasingové společnosti. Z cizího krev neteče, navíc škoda je vždy patrna nikoli na hraně dveří viníka, ale v ploše dveří či blatníku poškozeného. Na trhu je řada dodatečných ochranných prvků, to ale není žádné systémové řešení. A navíc většinou vypadají divně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S návrhem řešení nyní přichází německý Ford. Pod označením Door Edge Protector v Kolíně nad Rýnem vyvinuli samočinně výsuvné plastové zařízení, jehož funkci nejlépe pochopíte z přiložených snímků. Pouhých 60 ms po otevření dveří se vysune snadno vyměnitelný plastový díl, který zevnitř dveří obepne jejich vnější hranu v délce přibližně 150 mm, přičemž podobně dlouhou dobu trvá i jeho zasunutí, aby nedošlo k poškození mechanizmu při rychlém zavření dveří. Podle Fordu soustava Door Edge Protector v praxi zabrání více než 90 % nepříjemných kolizí daného typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Door Edge Protector oslaví svoji sériovou premiéru na vozech Ford Focus již v lednu příštího roku. Podle autora tohoto vynálezu Matthiase Tensinga má jít o v podstatě velmi jednoduchý a účinný doplněk, o němž si většina motoristů řekne: Proč nic podobného dosud nikdo nevymyslel? A s tím nelze než souhlasit...

Ford Mondeo 1.997
Rok výroby: 2011
Stav: 136 466 km
Cena: 205 000 Kč
Ford C-MAX 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 143 174 km
Cena: 150 000 Kč
Ford Focus 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 168 275 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků