Ford zatím nemůže převzít bývalou továrnu Daewoo v Rumunsku

Evropská unie se vložila do převzetí rumunské továrny automobilky Daewoo automobilkou Ford. I když Ford vyhrál tendr a vše proběhlou v souladu se zákony, narazil převod na několik bodů smlouvy.

V Evropské unii jsou totiž zakázány určité typy státní pomoci, které mohou znevýhodnit konkurenci. K tomu mělo v tomto případě dojít tím, že rumunská vláda se rozhodla zaplatit dluhy tohoto závodu ještě před převzetím Fordem ve výši zhruba 800 mil. eur (přibližně 21,5 mld. korun).

Evropská komise tak realizaci obchodu pozastavila, prozkoumá smlouvy a také vlastní oddlužení továrny. Výsledek zatím nebudeme předjímat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků