Ford zatím nemůže převzít bývalou továrnu Daewoo v Rumunsku

Evropská unie se vložila do převzetí rumunské továrny automobilky Daewoo automobilkou Ford. I když Ford vyhrál tendr a vše proběhlou v souladu se zákony, narazil převod na několik bodů smlouvy.

V Evropské unii jsou totiž zakázány určité typy státní pomoci, které mohou znevýhodnit konkurenci. K tomu mělo v tomto případě dojít tím, že rumunská vláda se rozhodla zaplatit dluhy tohoto závodu ještě před převzetím Fordem ve výši zhruba 800 mil. eur (přibližně 21,5 mld. korun).

Evropská komise tak realizaci obchodu pozastavila, prozkoumá smlouvy a také vlastní oddlužení továrny. Výsledek zatím nebudeme předjímat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků