Ford zařízne i svůj nejmenší model v Evropě. K ukončení prodeje Ka+ dojde letos v září

Ford pokračuje v upravování své modelové nabídky v Evropě. Na hrobníkově lopatě se tak dále objevuje maličké Ka+.

Nabídku Fordu v Evropě opustí další model. V rámci snižování nákladů evropské divize Fordu a celkové reorganizace společnosti po celém světě tedy přestane automobilka nabízet rovněž kompaktní Ka+, a to v jeho standardní i robustnější variantě Active se zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty na karoserii.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Ka+ je dalším modelem Fordu, který v posledních letech vykazoval stále nižší prodeje, což lze připsat i celkovému poklesu zájmu o segment městských miniaut, s nímž dnes bojují i další automobilky. Pětidveřové a tedy praktičtější Ka+ začal Ford v roce 2016 nabízet, aby nahradil stále méně oblíbené třídveřové Ka, jehož nabídku automobilka ukončila již dříve.

Nejmenší Ford v portfoliu evropské divize značky má tedy oficiálně zahynout letos v září, kdy budou zastaveny dodávky nových vozů. Jedním z dalších důvodů ukončení prodeje jsou i nadcházející emisní normy pro rok 2020, jimž by technika Ka+ již nevyhovovala a Ford by ji musel modernizovat.

Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ka+ se tedy zařadí k dalším modelům, jichž se Ford rychle zbavuje. Letos v červnu ukončil výrobu menších MPV C-Max a Grand C-Max, dříve vyškrtl také B-Max a nedávno se objevily informace, že loučit se budou také větší Galaxy a S-Max. Ani nového Mondea se přitom nemáme dočkat, jelikož to chce Ford nahradit dalším crossoverem.

A na crossovery a SUV se chce automobilka ve své nové etapě zaměřit opravdu silně – důkazem je nová Puma, Kuga či příchod evropské verze Exploreru, které mají do roku 2020 doplnit hned tři modely této kategorie. Už se například mluvilo o nástupci malého EcoSportu, jenž má stát na základě současné Fiesty.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 45 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků