Ford zařízne i svůj nejmenší model v Evropě. K ukončení prodeje Ka+ dojde letos v září

Ford pokračuje v upravování své modelové nabídky v Evropě. Na hrobníkově lopatě se tak dále objevuje maličké Ka+.

Nabídku Fordu v Evropě opustí další model. V rámci snižování nákladů evropské divize Fordu a celkové reorganizace společnosti po celém světě tedy přestane automobilka nabízet rovněž kompaktní Ka+, a to v jeho standardní i robustnější variantě Active se zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty na karoserii.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Ka+ je dalším modelem Fordu, který v posledních letech vykazoval stále nižší prodeje, což lze připsat i celkovému poklesu zájmu o segment městských miniaut, s nímž dnes bojují i další automobilky. Pětidveřové a tedy praktičtější Ka+ začal Ford v roce 2016 nabízet, aby nahradil stále méně oblíbené třídveřové Ka, jehož nabídku automobilka ukončila již dříve.

Nejmenší Ford v portfoliu evropské divize značky má tedy oficiálně zahynout letos v září, kdy budou zastaveny dodávky nových vozů. Jedním z dalších důvodů ukončení prodeje jsou i nadcházející emisní normy pro rok 2020, jimž by technika Ka+ již nevyhovovala a Ford by ji musel modernizovat.

Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ka+ se tedy zařadí k dalším modelům, jichž se Ford rychle zbavuje. Letos v červnu ukončil výrobu menších MPV C-Max a Grand C-Max, dříve vyškrtl také B-Max a nedávno se objevily informace, že loučit se budou také větší Galaxy a S-Max. Ani nového Mondea se přitom nemáme dočkat, jelikož to chce Ford nahradit dalším crossoverem.

A na crossovery a SUV se chce automobilka ve své nové etapě zaměřit opravdu silně – důkazem je nová Puma, Kuga či příchod evropské verze Exploreru, které mají do roku 2020 doplnit hned tři modely této kategorie. Už se například mluvilo o nástupci malého EcoSportu, jenž má stát na základě současné Fiesty.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků