Ford zařízne i svůj nejmenší model v Evropě. K ukončení prodeje Ka+ dojde letos v září

Ford pokračuje v upravování své modelové nabídky v Evropě. Na hrobníkově lopatě se tak dále objevuje maličké Ka+.

Nabídku Fordu v Evropě opustí další model. V rámci snižování nákladů evropské divize Fordu a celkové reorganizace společnosti po celém světě tedy přestane automobilka nabízet rovněž kompaktní Ka+, a to v jeho standardní i robustnější variantě Active se zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty na karoserii.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Ka+ je dalším modelem Fordu, který v posledních letech vykazoval stále nižší prodeje, což lze připsat i celkovému poklesu zájmu o segment městských miniaut, s nímž dnes bojují i další automobilky. Pětidveřové a tedy praktičtější Ka+ začal Ford v roce 2016 nabízet, aby nahradil stále méně oblíbené třídveřové Ka, jehož nabídku automobilka ukončila již dříve.

Nejmenší Ford v portfoliu evropské divize značky má tedy oficiálně zahynout letos v září, kdy budou zastaveny dodávky nových vozů. Jedním z dalších důvodů ukončení prodeje jsou i nadcházející emisní normy pro rok 2020, jimž by technika Ka+ již nevyhovovala a Ford by ji musel modernizovat.

Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ka+ se tedy zařadí k dalším modelům, jichž se Ford rychle zbavuje. Letos v červnu ukončil výrobu menších MPV C-Max a Grand C-Max, dříve vyškrtl také B-Max a nedávno se objevily informace, že loučit se budou také větší Galaxy a S-Max. Ani nového Mondea se přitom nemáme dočkat, jelikož to chce Ford nahradit dalším crossoverem.

A na crossovery a SUV se chce automobilka ve své nové etapě zaměřit opravdu silně – důkazem je nová Puma, Kuga či příchod evropské verze Exploreru, které mají do roku 2020 doplnit hned tři modely této kategorie. Už se například mluvilo o nástupci malého EcoSportu, jenž má stát na základě současné Fiesty.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 109 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků