Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Značka s modrým oválem ve znaku patří v automobilovém průmyslu k průkopníkům netradičních metod ve výrobě. Už dříve začal třeba karosérie před lakováním oprašovat pštrosím peřím.
Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Čas od času se pracovníci na montážních linkách v továrně Fordu ve španělské Valencii setkají s palubní deskou, která patří do jiného typu aut, než na kterém právě pracují, špatnými součástkami motoru nebo nepatřičnými volanty.

V řadě případů za to ovšem nemůže nedbalost pracovníků logistiky, nýbrž vědomá činnost Xabiera Garciandii a jeho kolegů. Ti mají přímo v popisu práce sabotovat chod této pro Ford velmi důležité továrny. Ford tak prověřuje ostražitost svých zaměstnanců. I díky tomu zde vyrobená auta bez problémů splňují kvalitativní limity nastavené přímo vedením značky.

První svezení s Fordem Ka+. Objevili jsme v něm i tajnou zásuvku

První svezení s Fordem Ka+. Objevili jsme v něm i tajnou zásuvku

Dalším zajímavým opatřením je fotografován každé jednotlivé součástky, která se stává součástí zde vyráběných aut a motorů. Je jich přitom požehnané množství. Ročně se totiž ve Valencii vyrobí 400 tisíc nových aut a 330 tisíc motorů.

K zákazníkům odtud putují evropské verze modelů Mondeo, Kuga, Galaxy, S-Max, Transit Connect a Tourneo Connect.

Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Systém pořídí během každých čtrnácti dnů více než miliardu snímků. To je, pro srovnání, srovnatelné číslo s počtem snímků, které lidé v Evropě za stejnou dobu zveřejní na Instagramu.

Ford je tradičním inovátorem v zavádění speciálních metod ve výrobě. Například kvalitu motorů pro Focus RS zkoumá i pomocí sluchu, karosérie před lakováním oprašuje pštrosím peřím a pomocí kamer identifikuje vady laku.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků