Ford zakončil loňský rok ziskem 6,6 mld. dolarů

Automobilka Ford Motor Company vykázala v posledním čtvrtletí roku 2010 čistý zisk ve výši 190 milionů dolarů. Jistě dobrý a povzbudivý výsledek, ale v roce 2009 to bylo ve stejném období plných 886 milionů. Ve skutečnosti se však FMC podařilo splatit některé ze svých dluhů ve výši několika set milionů, čímž se fakticky současná výše závazků vůči věřitelům dosti citelně snížila o bezmála 2 miliardy dolarů. Za celý rok 2010 Ford vykázal zisk 6,6 miliardy dolarů, což je pro něj nejlepší výsledek za poslední dekádu. Hrubý výnos ve výši 20,5 miliardy tak překonal celkové dluhy vyčíslené po splátkách z roku 2010 zatím na 19,1 miliardy dolarů.

Je to snad až příliš mnoho čísel, ale lze jinými slovy říci, že FMC během loňského roku snížila své dluhy o plných 43 % (většina z nich se přitom datuje do doby před vypuknutím „hospodářské krize“ a Ford díky nim přečkal dobu nejistoty a propadů prodejů bez bankrotu). Podle prvních odhadů se navíc zdá, že během prvního čtvrtletí roku 2011 Ford jen na trzích USA zvýší svoji produkci o 15 000 aut na výsledných 650 000 kusů, což zřejmě dále stabilizuje důvěru věřitelů i samotných zaměstnanců FMC.

Klepněte pro větší obrázek 
Koncern Ford Motor Company prošel krizí jako jediný z „velké trojky” bez bankrotu
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků