Ford zahájil v michiganském závodě Flat Rock výrobu nového Mustangu

Netrpělivě očekávaný nový Ford Mustang začal sjíždět z montážní linky v americkém Flat Rocku. Poprvé ve své půlstoleté historii je legendární „pony car“ oficiálně určen také k exportu – Ford ho bude nabízet ve více než 120 zemích světa.
Ford zahájil v michiganském závodě Flat Rock výrobu nového Mustangu

Díky zařazení verze s pravostranným řízením do výrobního programu mezi nimi bude i nejméně 25 států s levostranným provozem, jako je Velká Británie, Austrálie nebo Jižní Afrika.

„Mustang je a nadále bude automobilovou ikonou,“ řekl Joe Hinrichs, prezident Ford Motor Company pro Severní a Jižní Ameriku. „Rozšířením jeho dostupnosti umožníme zákazníkům z celého světa poznat Mustang na vlastní kůži.“

V dubnu Ford oslavil 50. výročí původního Mustangu. Na jeho počest ponesou všechny vozy modelového roku 2015 na palubní desce plaketu s emblémem pádícího koně a slovy „Mustang – Since 1964“.

Význam Mustangu pramení nejen z více než 9,2 milionu vyrobených aut; stala se z něj totiž kulturní i společenská legenda. Mustang se nesčetněkrát objevil v televizi, filmu, hudbě i videohrách. Na Facebooku má více příznivců než kterýkoli jiný automobil – „líbí se“ bezmála osmi milionům lidí.

Dokonalejší, ale stále Mustang

Vzhled, zvuk i jízdní projev nového Mustangu lákají k jízdě. Nový design karosářských variant Fastback a Convertible zachovává klíčové znaky Mustangu, jako je dlouhá kapota a krátká záď, ale interpretuje je moderním způsobem.

V Evropě bude nový Mustang k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami: přeplňovaným čtyřválcem 2.3 EcoBoost a vidlicovým osmiválcem o objemu 5,0 l. Parametry obou motorizací pro evropské trhy zveřejní Ford později.

Nový Mustang přináší bez nadsázky nový standard jízdních vlastností – jeho ovladatelnost i komfort odpružení splňují nejvyšší nároky. Nová, pevnější a lehčí konstrukce předního pomocného rámu přispívá k preciznějšímu vedení kol, zatímco vzadu plní stejný úkol nová víceprvková náprava typu „integral-link“. Geometrie náprav a tuhost pružin, tlumičů i uložení byly zvoleny s ohledem na sportovní zaměření vozu. Nové hliníkové zadní těhlice jsou lehčí, přispívají tedy ke snížení neodpružené hmotnosti a tím i k lepšímu chování nového Mustangu na silnici.

Montážní závod ve Flat Rocku

V roce 2013, devět let poté, co sem Ford přesunul výrobu Mustangu, oslavil montážní závod v michiganském Flat Rocku milion vyrobených Mustangů.

V loňském roce prošla továrna modernizací. Díky investicím ve výši 555 milionů USD získala zcela flexibilní karosárnu, která umožňuje vyrábět na jedné lince několik modelů. Ford zde zároveň instaloval moderní technologii lakování, detekci nečistost a pájení laserem.

Mimo Mustangu vzniká ve Flat Rocku rovněž Ford Fusion. Továrna zaměstnává přibližně 3000 lidí, kteří při plném vytížení linek pracují na dvě směny.

Montážní závod Flat Rock Assembly Plant vyrábí automobily od roku 1987, kdy byl otevřen pod názvem Mazda Motor Manufacturing USA a zahájil produkci modelu Mazda MX-6. V roce 1992 koupil Ford padesátiprocentní podíl a závod se přejmenoval na AutoAlliance International. Během let odsud vyjížděly mimo jiné modely Mazda 626, Mazda6, Mercury Cougar nebo Ford Probe.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků