Ford začíná v Genku vyrábět nové Mondeo

Necelých dvanáct měsíců po oficiálním zahájení výroby úspěšných modelů S-MAX a Galaxy sjelo dnes ze stejné výrobní linky první nové Mondeo. Slavnostního ceremoniálu se zúčastnil mimo jiné belgický ministerský předseda Guy Verhofstadt.
Výroba tří nových modelů v Genku si vyžádala investice ve výši 715 milionů eur (20 mld. Kč). Jakmile továrna poběží na plnou kapacitu, vyprodukuje každý den bezmála 1200 vozů Mondeo, S-MAX a Galaxy. 98 % z nich zamíří na vývoz do více než šedesáti zemí světa.
„Díky zavedení nového, flexibilnějšího systému výroby v minulém roce doznala továrna v Genku dalšího zlepšení kvality a efektivity,“ řekl prezident společnosti Ford of Europe pan John Fleming.
Počínaje dneškem bude ze společné výrobní linky v Genku sjíždět až pět různých automobilů: S-MAX, Galaxy, čtyřdveřové Mondeo, pětidveřové Mondeo a Mondeo kombi. Genk je jediná továrna Fordu, která vyrábí všechny tyto modely.
 
„Dalekosáhlá modernizace nám umožnila rychle reagovat na neustále se měnící požadavky zákazníků,“ prohlásil Guy Martens, generální ředitel továrny v Genku.
Od svého otevření v roce 1964 tento závod vyprodukoval již 12,6 milionu vozů. Patří k nejmodernějším montážním provozům v Evropě a společně s továrnou Volva v Gentu zajišťuje více než polovinu výroby, zaměstnanosti a exportu belgického automobilového průmyslu.
Zahájení prodeje nového Fordu Mondeo je naplánováno na červen 2007.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků