Ford za třetí čtvrtletí vykázal zdaněný zisk 997 milionů dolarů

Jistě, alespoň na stránkách denního tisku krize vrcholí, ale ne všechny automobilky se potýkají s fatálními ztrátami. A to platí i pro Modrý ovál alias elipsu alias Ford. Ten totiž v celosvětovém měřítku vykázal ve třetím čtvrtletí letošního roku (víceméně) čistý zisk plných 997 milionů dolarů. Dosud dlouhodobě ztrátová, americká divize přitom oznámila, že se díky nezdaněnému zisku ve výši 357 dolarů dostala vůbec poprvé od prvního kvartálu roku 2005 do „černých čísel“. Za velmi dobrým hospodářským výsledkem stojí zejména rostoucí prodeje v severní a jižní Americe, ale především v Evropě. Nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mullaly nešetří samochválou, jisté však je, že ve Ford Motor Company zřejmě přináší své ovoce dosavadní restrukturalizační zásahy.

Tak, a teď vážně. Čísla jsou to krásná a do značné míry pravdivá, je však třeba podívat se na celý rozpočet podrobněji. Na účtě se totiž kromě jiných objevují i tyto položky: hrubý zisk leasingové divize Ford Credit - 677 milionů dolarů, ztráta Volvo Cars - 135 milionů, ale především půjčky amerického Ministerstva energetiky 886 milionů, která je určena k vývoji nových „hospodárných“ modelů, a další půjčky ve výši 490 milionů na stavbu výrobního závodu v Číně, jenž má produkovat vozy Focus pro místní trh. V atmosféře velkých slov Mullaly poněkud realističtěji udává, že by se Ford do skutečně černých čísel měl dostat někdy v roce 2011.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků