Ford za třetí čtvrtletí vykázal zdaněný zisk 997 milionů dolarů

Jistě, alespoň na stránkách denního tisku krize vrcholí, ale ne všechny automobilky se potýkají s fatálními ztrátami. A to platí i pro Modrý ovál alias elipsu alias Ford. Ten totiž v celosvětovém měřítku vykázal ve třetím čtvrtletí letošního roku (víceméně) čistý zisk plných 997 milionů dolarů. Dosud dlouhodobě ztrátová, americká divize přitom oznámila, že se díky nezdaněnému zisku ve výši 357 dolarů dostala vůbec poprvé od prvního kvartálu roku 2005 do „černých čísel“. Za velmi dobrým hospodářským výsledkem stojí zejména rostoucí prodeje v severní a jižní Americe, ale především v Evropě. Nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mullaly nešetří samochválou, jisté však je, že ve Ford Motor Company zřejmě přináší své ovoce dosavadní restrukturalizační zásahy.

Tak, a teď vážně. Čísla jsou to krásná a do značné míry pravdivá, je však třeba podívat se na celý rozpočet podrobněji. Na účtě se totiž kromě jiných objevují i tyto položky: hrubý zisk leasingové divize Ford Credit - 677 milionů dolarů, ztráta Volvo Cars - 135 milionů, ale především půjčky amerického Ministerstva energetiky 886 milionů, která je určena k vývoji nových „hospodárných“ modelů, a další půjčky ve výši 490 milionů na stavbu výrobního závodu v Číně, jenž má produkovat vozy Focus pro místní trh. V atmosféře velkých slov Mullaly poněkud realističtěji udává, že by se Ford do skutečně černých čísel měl dostat někdy v roce 2011.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků