Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Vypadá jako běžná baseballová čepice. Uvnitř se ale skrývá řídící procesor, který je navíc propojený s gyroskopem a akcelerometrem.
Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Speciální čepici vyvinul tým vývojářů Fordu z Brazílie a je určena pro řidiče kamionů. Smyslem elektroniky uvnitř je rozpoznat přicházející únavu mužů či žen za volantem a včas je varovat. Nejprve vědci vytvořili databázi pohybů hlavy, které vypovídají o ztrátě pozornosti. Následně ji přenesli do procesoru zašitého do čepice.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Gyroskop a akcelerometr pak dodávají elektronice informace o aktuálním stavu pozornosti řidiče. Pokud systém pozná, že řidič ztrácí pozornost, dostane se mu třístupňového upozornění. Nejprve pomocí vibrací, dále přijde zvuková výstraha a nakonec světelné záblesky.

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Zatím Ford, který tuto čepici testoval po dobu osmi měsíců na skupině řidičů v reálném provozu, neplánuje podobnou věc vyrábět. Výsledky svého zkoumání však nabídl partnerským firmám.

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků