Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Vypadá jako běžná baseballová čepice. Uvnitř se ale skrývá řídící procesor, který je navíc propojený s gyroskopem a akcelerometrem.
Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Speciální čepici vyvinul tým vývojářů Fordu z Brazílie a je určena pro řidiče kamionů. Smyslem elektroniky uvnitř je rozpoznat přicházející únavu mužů či žen za volantem a včas je varovat. Nejprve vědci vytvořili databázi pohybů hlavy, které vypovídají o ztrátě pozornosti. Následně ji přenesli do procesoru zašitého do čepice.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Gyroskop a akcelerometr pak dodávají elektronice informace o aktuálním stavu pozornosti řidiče. Pokud systém pozná, že řidič ztrácí pozornost, dostane se mu třístupňového upozornění. Nejprve pomocí vibrací, dále přijde zvuková výstraha a nakonec světelné záblesky.

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Zatím Ford, který tuto čepici testoval po dobu osmi měsíců na skupině řidičů v reálném provozu, neplánuje podobnou věc vyrábět. Výsledky svého zkoumání však nabídl partnerským firmám.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků