Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Vypadá jako běžná baseballová čepice. Uvnitř se ale skrývá řídící procesor, který je navíc propojený s gyroskopem a akcelerometrem.
Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Speciální čepici vyvinul tým vývojářů Fordu z Brazílie a je určena pro řidiče kamionů. Smyslem elektroniky uvnitř je rozpoznat přicházející únavu mužů či žen za volantem a včas je varovat. Nejprve vědci vytvořili databázi pohybů hlavy, které vypovídají o ztrátě pozornosti. Následně ji přenesli do procesoru zašitého do čepice.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Gyroskop a akcelerometr pak dodávají elektronice informace o aktuálním stavu pozornosti řidiče. Pokud systém pozná, že řidič ztrácí pozornost, dostane se mu třístupňového upozornění. Nejprve pomocí vibrací, dále přijde zvuková výstraha a nakonec světelné záblesky.

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Zatím Ford, který tuto čepici testoval po dobu osmi měsíců na skupině řidičů v reálném provozu, neplánuje podobnou věc vyrábět. Výsledky svého zkoumání však nabídl partnerským firmám.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků