Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Vypadá jako běžná baseballová čepice. Uvnitř se ale skrývá řídící procesor, který je navíc propojený s gyroskopem a akcelerometrem.
Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Speciální čepici vyvinul tým vývojářů Fordu z Brazílie a je určena pro řidiče kamionů. Smyslem elektroniky uvnitř je rozpoznat přicházející únavu mužů či žen za volantem a včas je varovat. Nejprve vědci vytvořili databázi pohybů hlavy, které vypovídají o ztrátě pozornosti. Následně ji přenesli do procesoru zašitého do čepice.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Gyroskop a akcelerometr pak dodávají elektronice informace o aktuálním stavu pozornosti řidiče. Pokud systém pozná, že řidič ztrácí pozornost, dostane se mu třístupňového upozornění. Nejprve pomocí vibrací, dále přijde zvuková výstraha a nakonec světelné záblesky.

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Zatím Ford, který tuto čepici testoval po dobu osmi měsíců na skupině řidičů v reálném provozu, neplánuje podobnou věc vyrábět. Výsledky svého zkoumání však nabídl partnerským firmám.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků