Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Vypadá jako běžná baseballová čepice. Uvnitř se ale skrývá řídící procesor, který je navíc propojený s gyroskopem a akcelerometrem.
Ford vyvinul revoluční čepici. Zvýší bezpečnost, vyrábět se však nebude

Speciální čepici vyvinul tým vývojářů Fordu z Brazílie a je určena pro řidiče kamionů. Smyslem elektroniky uvnitř je rozpoznat přicházející únavu mužů či žen za volantem a včas je varovat. Nejprve vědci vytvořili databázi pohybů hlavy, které vypovídají o ztrátě pozornosti. Následně ji přenesli do procesoru zašitého do čepice.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Gyroskop a akcelerometr pak dodávají elektronice informace o aktuálním stavu pozornosti řidiče. Pokud systém pozná, že řidič ztrácí pozornost, dostane se mu třístupňového upozornění. Nejprve pomocí vibrací, dále přijde zvuková výstraha a nakonec světelné záblesky.

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Zatím Ford, který tuto čepici testoval po dobu osmi měsíců na skupině řidičů v reálném provozu, neplánuje podobnou věc vyrábět. Výsledky svého zkoumání však nabídl partnerským firmám.

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků