Ford vyvíjí systém pro bezpečnější tankování

Při tankování dochází čím dál častěji k záměně paliva, a tak se Ford rozhodl vyvinout nový systém tankování. Jak automobilka uvedla, velmi rychle roste počet nehod, kdy někdo natankuje benzín do naftového auta. Děje se to hlavně z důvodu, že lidé často střídají auta a neuvědomí si, že jedou v jiném voze a tankují své obvyklé palivo. Nynější systém, kdy jednotlivá paliva mají různý průměr jak plnícího hrdla, tak tankovací pistole, je nedostačující, protože např. do naftového vozu lze v pohodě natankovat naturál. Samotné opravy jsou pak velmi drahé. Ford uvedl, že oprava se může vyšplhat až k částce 5000 Euro (přibližně 145 000 Kč).

Nový systém není ještě přesně definován, ovšem mělo by jít o to, že na tankovací pistoli, bude speciální prstencová pružina, která zapadne pouze do auta, které jezdí na to palivo, které daná pistole čerpá. Pokud by chtěl řidič natankovat jiné palivo, prstencová pružina by nezapadla na své místo a palivo by se nepřečerpalo. V jednoduchosti je krása, a tak uvidíme, zda se v brzké době dočkámě změn a zvýšené bezpečnosti pro zapomnětlivé řidiče. Jak si bude systém rozumět se staršími auty, zatím není jasné.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků