Ford vyrobil v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů

Společnost Ford Motor Company vyrobila v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů s nízkými emisemi CO2. Jubilejním exemplářem se stala jednotka 1.5 TDCi z nové řady motorů Ford splňujících Euro VI, vyrobená v motorárně Fordu v britském Dagenhamu.
Ford vyrobil v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů

„Je mimořádně příhodné, že jsme tohoto milníku dosáhli zrovna s naším nejúspornějším a technicky nejvyspělejším dieselem – jednotkou 1.5 TDCi, která bude zanedlouho k dostání v našich nejoblíbenějších modelech,“ řekl Dirk Heller, ředitel výroby pohonných jednotek ve Ford of Europe.

Nejnovější verze vznětového motoru Ford o objemu 1,5 l bude brzy k dispozici pro nový Focus. Nedlouho poté se jí dočká i nové Mondeo, nový C-MAX a Grand C-MAX. Písty, čepy a další součásti jsou potaženy tenkou vrstvou syntetického diamantu, přispívající ke snížení vnitřního tření a tím i ke zlepšení spotřeby paliva a kultury chodu. Plnění motoru zajišťuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií a ve výfukovém traktu se nachází odlučovač NOX.

V Dagenhamu se vyrábí rovněž motor Ford 1.6 TDCi, se kterým Fiesta ECOnetic vybavená systémem Stop-Start dosahuje emisí CO2 pouze 85 g/km. Tentýž motor bude pohánět i nové Mondeo ECOnetic, jež bude mít nejnižší emise ve své třídě – 94 g/km.

Výrobní program dagenhamské motorárny se brzy rozšíří i o nový motor 2.0 TDCi (154 kW) pro Mondeo. Celkem továrna vyrábí více než polovinu celosvětové produkce vznětových motorů Ford. Jejich největšími odbytišti v Evropě jsou Británie, Německo, Itálie a Francie, kde se podíl dieselů pohybuje od 47 do 60 procent. Až dvoutřetinového podílu na celkovém odbytu osobních vozů dosahují vznětové motory rovněž v Portugalsku, Irsku a Rumunsku.*

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků