Ford vyrobil v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů

Společnost Ford Motor Company vyrobila v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů s nízkými emisemi CO2. Jubilejním exemplářem se stala jednotka 1.5 TDCi z nové řady motorů Ford splňujících Euro VI, vyrobená v motorárně Fordu v britském Dagenhamu.
Ford vyrobil v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů

„Je mimořádně příhodné, že jsme tohoto milníku dosáhli zrovna s naším nejúspornějším a technicky nejvyspělejším dieselem – jednotkou 1.5 TDCi, která bude zanedlouho k dostání v našich nejoblíbenějších modelech,“ řekl Dirk Heller, ředitel výroby pohonných jednotek ve Ford of Europe.

Nejnovější verze vznětového motoru Ford o objemu 1,5 l bude brzy k dispozici pro nový Focus. Nedlouho poté se jí dočká i nové Mondeo, nový C-MAX a Grand C-MAX. Písty, čepy a další součásti jsou potaženy tenkou vrstvou syntetického diamantu, přispívající ke snížení vnitřního tření a tím i ke zlepšení spotřeby paliva a kultury chodu. Plnění motoru zajišťuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií a ve výfukovém traktu se nachází odlučovač NOX.

V Dagenhamu se vyrábí rovněž motor Ford 1.6 TDCi, se kterým Fiesta ECOnetic vybavená systémem Stop-Start dosahuje emisí CO2 pouze 85 g/km. Tentýž motor bude pohánět i nové Mondeo ECOnetic, jež bude mít nejnižší emise ve své třídě – 94 g/km.

Výrobní program dagenhamské motorárny se brzy rozšíří i o nový motor 2.0 TDCi (154 kW) pro Mondeo. Celkem továrna vyrábí více než polovinu celosvětové produkce vznětových motorů Ford. Jejich největšími odbytišti v Evropě jsou Británie, Německo, Itálie a Francie, kde se podíl dieselů pohybuje od 47 do 60 procent. Až dvoutřetinového podílu na celkovém odbytu osobních vozů dosahují vznětové motory rovněž v Portugalsku, Irsku a Rumunsku.*

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků