Ford vyřeší problémové motory Focusu RS. Známe postup na českém trhu

Je problémům Focusu RS konec?

Nejsilnější Ford Focus této generace si na základě zkušeností majitelů nestihl vybudovat příliš dobrou pověst. Klienti napříč Evropou si od loňského léta stěžují na opravdu nemalé patálie. Jmenují prasklé těsnění hlavy válců, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku a hodně bílé kouře z koncovek po studeném startu, včetně rozsvícené kontrolky motoru.

Někteří majitelé navíc o své RS přišli i na více než týden, kdy jednotlivá zastoupení Fordu problém pouze diagnostikovali. Více než půlrok byl tento problém řešen formou individuálního přístupu jednotlivých autorizovaných servisů, které ne vždy vedly k úspěšnému vyřešení problému. Svůj příběh audiovizuálně zvěčnil youtuber vystupující pod jménem LegitStreetCars.

Ten po pár tisících ujetých kilometrech zamířil do autorizovaného servisu - zaznamenal totiž podobný problém, jako ostatní majitelé. Bílý kouř vycházející z výfuku. S reklamací neuspěl, technici tenkrát nenašli žádnou netěsnost nebo jiný problém.

Zanedlouho se ale musel opět vrátit, už jenom kvůli neustále mizející chladicí kapalině. Opět nepochodil, což došlo tak daleko, že jednoho dne nenastartoval. Přesněji ve 37 tisících najetých kilometrech. Motor byl na odpis kvůli příliš velkému množství kapaliny v ústrojí motoru, které deformovalo blok válců i hlavu.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Youtuber dostal motor nový, ale podobných problémů si užili i ostatní majitelé. Nyní se zdá, že příběhu může být šťastný konec. "Majitelům Focusu RS z let 2016 a 2017 byla nabídnuta bezplatná inspekce a oprava popisovaného problému, který způsobuje kouřivost až poškození motoru," sdělil americký Ford v oficiálním prohlášení. Servisy prý otestují chladicí systém, vymění těsnění pod hlavou a případně i hlavu válců.

"Servisní akce běží i v České republice. Každý majitel vozu, kterého se akce týká, bude v nejbližší době vyzván k návštěvě autorizovanbého servisu Ford. Také je možno využít našeho servisního portálu ETIS a prostým zadáním identifikačního kódu VIN zjistit, zda se akce vztahuje na konkrétní auto," sdělil pro Autorevue.cz Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR.

Ford Focus RS má přeplňovaný čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru. Sdílí jej například i s Mustangem, který však těmito problémy netrpí. Oproti pony caru má však ostrý Focusu větší výkon - 350 koňských sil - což může za problémy stát.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků