Ford vyřeší problémové motory Focusu RS. Známe postup na českém trhu

Je problémům Focusu RS konec?

Nejsilnější Ford Focus této generace si na základě zkušeností majitelů nestihl vybudovat příliš dobrou pověst. Klienti napříč Evropou si od loňského léta stěžují na opravdu nemalé patálie. Jmenují prasklé těsnění hlavy válců, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku a hodně bílé kouře z koncovek po studeném startu, včetně rozsvícené kontrolky motoru.

Někteří majitelé navíc o své RS přišli i na více než týden, kdy jednotlivá zastoupení Fordu problém pouze diagnostikovali. Více než půlrok byl tento problém řešen formou individuálního přístupu jednotlivých autorizovaných servisů, které ne vždy vedly k úspěšnému vyřešení problému. Svůj příběh audiovizuálně zvěčnil youtuber vystupující pod jménem LegitStreetCars.

Ten po pár tisících ujetých kilometrech zamířil do autorizovaného servisu - zaznamenal totiž podobný problém, jako ostatní majitelé. Bílý kouř vycházející z výfuku. S reklamací neuspěl, technici tenkrát nenašli žádnou netěsnost nebo jiný problém.

Zanedlouho se ale musel opět vrátit, už jenom kvůli neustále mizející chladicí kapalině. Opět nepochodil, což došlo tak daleko, že jednoho dne nenastartoval. Přesněji ve 37 tisících najetých kilometrech. Motor byl na odpis kvůli příliš velkému množství kapaliny v ústrojí motoru, které deformovalo blok válců i hlavu.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Youtuber dostal motor nový, ale podobných problémů si užili i ostatní majitelé. Nyní se zdá, že příběhu může být šťastný konec. "Majitelům Focusu RS z let 2016 a 2017 byla nabídnuta bezplatná inspekce a oprava popisovaného problému, který způsobuje kouřivost až poškození motoru," sdělil americký Ford v oficiálním prohlášení. Servisy prý otestují chladicí systém, vymění těsnění pod hlavou a případně i hlavu válců.

"Servisní akce běží i v České republice. Každý majitel vozu, kterého se akce týká, bude v nejbližší době vyzván k návštěvě autorizovanbého servisu Ford. Také je možno využít našeho servisního portálu ETIS a prostým zadáním identifikačního kódu VIN zjistit, zda se akce vztahuje na konkrétní auto," sdělil pro Autorevue.cz Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR.

Ford Focus RS má přeplňovaný čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru. Sdílí jej například i s Mustangem, který však těmito problémy netrpí. Oproti pony caru má však ostrý Focusu větší výkon - 350 koňských sil - což může za problémy stát.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků