Ford vyřeší problémové motory Focusu RS. Známe postup na českém trhu

Je problémům Focusu RS konec?

Nejsilnější Ford Focus této generace si na základě zkušeností majitelů nestihl vybudovat příliš dobrou pověst. Klienti napříč Evropou si od loňského léta stěžují na opravdu nemalé patálie. Jmenují prasklé těsnění hlavy válců, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku a hodně bílé kouře z koncovek po studeném startu, včetně rozsvícené kontrolky motoru.

Někteří majitelé navíc o své RS přišli i na více než týden, kdy jednotlivá zastoupení Fordu problém pouze diagnostikovali. Více než půlrok byl tento problém řešen formou individuálního přístupu jednotlivých autorizovaných servisů, které ne vždy vedly k úspěšnému vyřešení problému. Svůj příběh audiovizuálně zvěčnil youtuber vystupující pod jménem LegitStreetCars.

Ten po pár tisících ujetých kilometrech zamířil do autorizovaného servisu - zaznamenal totiž podobný problém, jako ostatní majitelé. Bílý kouř vycházející z výfuku. S reklamací neuspěl, technici tenkrát nenašli žádnou netěsnost nebo jiný problém.

Zanedlouho se ale musel opět vrátit, už jenom kvůli neustále mizející chladicí kapalině. Opět nepochodil, což došlo tak daleko, že jednoho dne nenastartoval. Přesněji ve 37 tisících najetých kilometrech. Motor byl na odpis kvůli příliš velkému množství kapaliny v ústrojí motoru, které deformovalo blok válců i hlavu.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Youtuber dostal motor nový, ale podobných problémů si užili i ostatní majitelé. Nyní se zdá, že příběhu může být šťastný konec. "Majitelům Focusu RS z let 2016 a 2017 byla nabídnuta bezplatná inspekce a oprava popisovaného problému, který způsobuje kouřivost až poškození motoru," sdělil americký Ford v oficiálním prohlášení. Servisy prý otestují chladicí systém, vymění těsnění pod hlavou a případně i hlavu válců.

"Servisní akce běží i v České republice. Každý majitel vozu, kterého se akce týká, bude v nejbližší době vyzván k návštěvě autorizovanbého servisu Ford. Také je možno využít našeho servisního portálu ETIS a prostým zadáním identifikačního kódu VIN zjistit, zda se akce vztahuje na konkrétní auto," sdělil pro Autorevue.cz Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR.

Ford Focus RS má přeplňovaný čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru. Sdílí jej například i s Mustangem, který však těmito problémy netrpí. Oproti pony caru má však ostrý Focusu větší výkon - 350 koňských sil - což může za problémy stát.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků