Ford vyřeší problémové motory Focusu RS. Známe postup na českém trhu

Je problémům Focusu RS konec?

Nejsilnější Ford Focus této generace si na základě zkušeností majitelů nestihl vybudovat příliš dobrou pověst. Klienti napříč Evropou si od loňského léta stěžují na opravdu nemalé patálie. Jmenují prasklé těsnění hlavy válců, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku a hodně bílé kouře z koncovek po studeném startu, včetně rozsvícené kontrolky motoru.

Někteří majitelé navíc o své RS přišli i na více než týden, kdy jednotlivá zastoupení Fordu problém pouze diagnostikovali. Více než půlrok byl tento problém řešen formou individuálního přístupu jednotlivých autorizovaných servisů, které ne vždy vedly k úspěšnému vyřešení problému. Svůj příběh audiovizuálně zvěčnil youtuber vystupující pod jménem LegitStreetCars.

Ten po pár tisících ujetých kilometrech zamířil do autorizovaného servisu - zaznamenal totiž podobný problém, jako ostatní majitelé. Bílý kouř vycházející z výfuku. S reklamací neuspěl, technici tenkrát nenašli žádnou netěsnost nebo jiný problém.

Zanedlouho se ale musel opět vrátit, už jenom kvůli neustále mizející chladicí kapalině. Opět nepochodil, což došlo tak daleko, že jednoho dne nenastartoval. Přesněji ve 37 tisících najetých kilometrech. Motor byl na odpis kvůli příliš velkému množství kapaliny v ústrojí motoru, které deformovalo blok válců i hlavu.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Youtuber dostal motor nový, ale podobných problémů si užili i ostatní majitelé. Nyní se zdá, že příběhu může být šťastný konec. "Majitelům Focusu RS z let 2016 a 2017 byla nabídnuta bezplatná inspekce a oprava popisovaného problému, který způsobuje kouřivost až poškození motoru," sdělil americký Ford v oficiálním prohlášení. Servisy prý otestují chladicí systém, vymění těsnění pod hlavou a případně i hlavu válců.

"Servisní akce běží i v České republice. Každý majitel vozu, kterého se akce týká, bude v nejbližší době vyzván k návštěvě autorizovanbého servisu Ford. Také je možno využít našeho servisního portálu ETIS a prostým zadáním identifikačního kódu VIN zjistit, zda se akce vztahuje na konkrétní auto," sdělil pro Autorevue.cz Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR.

Ford Focus RS má přeplňovaný čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru. Sdílí jej například i s Mustangem, který však těmito problémy netrpí. Oproti pony caru má však ostrý Focusu větší výkon - 350 koňských sil - což může za problémy stát.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků