Ford výrazně rozšiřuje nabídku lihových modelů

10 komentářů

ABC
17. března • 13:03

Proč je poslední věta utnutná v půlce?

Mirda
17. března • 11:47

Nastup lihu uz se neda zastavit. Da se jenom poctivou praci ropne lobby ve spolupraci se statnimi uredniky uporne brzdit jako v CR. Zastavit uz nelze. Nejde jen o zname Svedsko. Lih startuje take ve V. Britanii, v Nemecku a ve Francii. Renault a Citroen oznamili zacatek vyroby lihovych motoru na tento podzim. Renault dokonce zamysli do 2 let vyrabet polovinu benzinovych motoru s lihovym bonusem. Zkratka zanedlouho nebude benzinovy motor bez schopnosti spalovat lih prodejny. Vyrobce, ktery na to neni pripraven ceka v nasledujicich letech pokles prodeju a to u Fordu vedi. Posledni znamy termin nekolikrate odkladaneho nastupu biopaliv v CR je zacatek pristiho roku. Kazdemu, kdo dnes planuje nakup benzinoveho auta bych doporucil par mesicu pockat, protoze byt mezi poslednimi, jejichz auto nezvlada bioplaiva bude jiz pristi rok znacnym handycapem.

ridic v lihu
28. listopadu • 2:00

to mate na mysli asi FSI a podobne ?
S timhle
e85.rostlinnyolej.czjde prece na bioethanol prestavet naprosta vetsina benzinaku

Martin
18. dubna • 1:58

Kéž by to byla pravda. I když v tomhle absurdistánu to bude trvat mnohem déle. Máme sice ve vládě zelené, ale ty se perou o jiné věci (..... koryta). Osobně plánuji koupi nového auta. Ve starém jezdím na LPG a bioethanol mi připadá jako velmi dobrá alternativa. Oproti ostatním alternativním způsobům pohonu je velmi jednoduchá. Natankuji co zrovna je k dispozici. Nemusím nic přepínat. Nikde mě nepřekáží nádrž nebo rezerva. Můžete parkovat i v podzemních garážích. Tankování bude samoobslužné, takže žádné čekání až vám někdo dojde ke stojanu s LPG. Moc se mi to líbí.
Rozdíl ceny je malý. U C-Maxe to je 12 tisíc. Tolik stojí přestavba na LPG třeba u Favorita. EU nám ruší cukrovary. Jeden poblíž už na výrobu líhu přestavěli. Byla by to dobré i pro skomírající zemědělství. Líh se dá pálit skoro ze všeho. Ty tuny naklíčeného obilí co pálily v elektrárnách by se tak dali pěkně zpracovat na čisté palivo. Navíc bychom nebyli tak závislí na dodávkách ropy od bůhvíkoho. Bude záležet na jakou cenu se tohle palivo dostane. Musí být dostatečně levnější než benzín. Jinak to nikoho nebude lákat. Navíc motory na bioethanol mají při provozu na toto palivo větší spotřebu a problémy se startováním v zimě.
Nafta se při dnešních cenách aut s dieselovým motorem vyplácí jen pro velké ježdění. Pro mě je jasnou volbou MPV s benzinovým motorem. Ve hře jsou pro mě tři kandidáti, C4 Picasso, Scenic a C-Max. Doufám že se Citroën co nejdříve pochlubí s motorem na bioethanol. Je to můj favorit. Mají na to ¾ roku. Pak se uvidí. Buď bude flexfuel, nebo později přestavba na LPG. Osobně bych raději ten Líh. Bursíku a hoši od citroënu začněte něco dělat!!!!!

Buffalo
17. března • 18:16

a přemýšlel si někdy o tom proč je průměrný stáří aut v ČR 13,5 roku ? myslíš že to bude nedustopností biopaliv, nebo nevýhodností spalování benzínu bez lihu, nebo tím handicapem mít auto bez možnosti spalovat líh ? a nebo prostě tím, že češi ti na jakýkoliv trendy tvrdě serou protože na nový nemaj a nějakej E85 to takovejch následujících 10 let nezmění ? :)) když teda mluvíš o tom "značným handicapu" :))

MildeSorte4
17. března • 9:36

Nové modely, áno, ale s akými motormi ? Aj s 2,5 l 5-valec ST ?

Mirda
17. března • 11:48

Nejsem od Fordu, ale pokud vim, tak na lih maji zatim motor jediny a to znamou 1.8.

kiso
18. března • 12:48

tak to sa pleties a dost...... dokonca aj ich 10valec triton s objemom 6L ide na E85...a to je len spicka ladovca...:-)

vosa
17. března • 10:12

predpokladam, ze pan Ondrasik myslel sesterske modely VOLVO...

cid
17. března • 11:53

:-D Sesterské vozy od konkurence z GM?

Doporučujeme

Články odjinud