Ford vyladil Mustang GT350. Dostal díly z GT500 a měl by fungovat i na okruhu

Přiostřený Mustang G350 obdržel lehkou modernizaci, během které využil novinky z velkého bratra GT500 a pár dalších maličkostí.

Ostrý a okruhově zaměřený Ford Mustang Shelby GT350 už zanedlouho nebude po uvedení bestie GT500 do prodeje vrcholem nabídky rychlých Mustangů. Od příchozího vrcholu si však nyní vypůjčuje pár dílů, aby své schopnosti na silnici i na trati o cosi vylepšil. Zvenku však nejsou změny zrovna patrné.

Exteriér se totiž dočkal jen nových možností odstínů karoserie, mezi kterými se objevuje zelená Grabber Lime, oranžová Twister Orange, stříbrná Silver a červená Red Hot Metallic. Volitelné pruhy na karoserii zůstávají volitelnou položkou.

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Ford upřesnil schopnosti Mustangu GT500. Má ohromující dynamiku i brzdy

Uvnitř se ostrý Mustang dočkal systému FordPass Connect, který zajišťuje funkci vzdáleného přístupu k vozu přes aplikaci v telefonu – zvládá ukázat polohu vozu, zamknout/odemknout dveře, zkontrolovat množství paliva a oleje a řidiče také upozorní na blížící se prohlídku v servisu.

Mezi hlavní technické novinky modernizovaného GT350 však patří změny na podvozku a řízení. Auto tedy přijíždí s novou geometrií přední nápravy a ze zmíněného GT500 si vypůjčuje novou převodku řízení, nové nastavení elektrického posilovače a rovněž těhlice přední nápravy.

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Pod kapotou se žádné změny nedějí a vlastně asi nejsou potřeba. Stále zde sídlí hrdelní 5,2litrový atmosférický osmiválec s plochou klikovou hřídelí, který produkuje 392 kW (533 koní), 582 N.m točivého momentu a vytáčí se k omezovači v 8250 ot/min. Jedinou možností převodovky zůstává šestistupňový manuál.

V případě verze GT350R jsou pak zájemci nadále potěšeni hrstkou dílu, jež doplňují okruhové zaměření Mustangu jako například lehčí karbonová kola, odstranění zadních sedaček či vylepšený bodykit s velkým splitterem a vyšším zadním křídlem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků