Ford vybuduje v Německu nejvyspělejší aerodynamický a klimatický tunel na světě

V Německu zanedlouho nastanou teplotní a klimatické extrémy, větry o síle hurikánu a dokonce i ohromné nadmořské výšky – to vše díky novému aerodynamickému a klimatickému tunelu, který vybuduje Ford v Merkenichu u Kolína nad Rýnem.

Nové zařízení, které by se po svém otevření mělo stát celosvětově nejpokročilejším pracovištěm svého druhu, bude mít dva aerodynamické a klimatické tunely. Vítr v nich bude vanout rychlostí až 250 km/h, což se blíží hurikánu kategorie 5.

Domov zde nalezne také nová laboratoř simulující nadmořské výšky od nuly až do 5200 m. To je více, než činí průměrná výška tibetské náhorní plošiny, jež bývá často nazývána „střechou světa“. 

„Přibližně 50 procent automobilů, které po světě prodáme, míří do oblastí ležících více než 1000 m nad hladinou moře. Takové oblasti jsou i v Evropě, například Alpy nebo Pyreneje,“ připomněla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe.

Součástí nové zkušebny budou mimo jiné čtyři oddělené komory, v nichž lze vytvořit teplotu od -40 do 55 °C. Nejvyšší naměřená teplota na Sahaře byla jen o 2,8 stupně vyšší než toto maximum. Vlhkost vzduchu bude možné regulovat v rozsahu 10 až 95 procent.

Nové pracoviště o rozloze 5500 čtverečních metrů ještě zvýší význam technického střediska společnosti Ford v Merkenichu, kde sídlí celosvětové vedení designu a vývoje globálních modelů Ford nižší a nižší střední třídy.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků