Ford vybuduje v Německu nejvyspělejší aerodynamický a klimatický tunel na světě

V Německu zanedlouho nastanou teplotní a klimatické extrémy, větry o síle hurikánu a dokonce i ohromné nadmořské výšky – to vše díky novému aerodynamickému a klimatickému tunelu, který vybuduje Ford v Merkenichu u Kolína nad Rýnem.

Nové zařízení, které by se po svém otevření mělo stát celosvětově nejpokročilejším pracovištěm svého druhu, bude mít dva aerodynamické a klimatické tunely. Vítr v nich bude vanout rychlostí až 250 km/h, což se blíží hurikánu kategorie 5.

Domov zde nalezne také nová laboratoř simulující nadmořské výšky od nuly až do 5200 m. To je více, než činí průměrná výška tibetské náhorní plošiny, jež bývá často nazývána „střechou světa“. 

„Přibližně 50 procent automobilů, které po světě prodáme, míří do oblastí ležících více než 1000 m nad hladinou moře. Takové oblasti jsou i v Evropě, například Alpy nebo Pyreneje,“ připomněla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe.

Součástí nové zkušebny budou mimo jiné čtyři oddělené komory, v nichž lze vytvořit teplotu od -40 do 55 °C. Nejvyšší naměřená teplota na Sahaře byla jen o 2,8 stupně vyšší než toto maximum. Vlhkost vzduchu bude možné regulovat v rozsahu 10 až 95 procent.

Nové pracoviště o rozloze 5500 čtverečních metrů ještě zvýší význam technického střediska společnosti Ford v Merkenichu, kde sídlí celosvětové vedení designu a vývoje globálních modelů Ford nižší a nižší střední třídy.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků