Ford vybuduje v Německu nejvyspělejší aerodynamický a klimatický tunel na světě

V Německu zanedlouho nastanou teplotní a klimatické extrémy, větry o síle hurikánu a dokonce i ohromné nadmořské výšky – to vše díky novému aerodynamickému a klimatickému tunelu, který vybuduje Ford v Merkenichu u Kolína nad Rýnem.

Nové zařízení, které by se po svém otevření mělo stát celosvětově nejpokročilejším pracovištěm svého druhu, bude mít dva aerodynamické a klimatické tunely. Vítr v nich bude vanout rychlostí až 250 km/h, což se blíží hurikánu kategorie 5.

Domov zde nalezne také nová laboratoř simulující nadmořské výšky od nuly až do 5200 m. To je více, než činí průměrná výška tibetské náhorní plošiny, jež bývá často nazývána „střechou světa“. 

„Přibližně 50 procent automobilů, které po světě prodáme, míří do oblastí ležících více než 1000 m nad hladinou moře. Takové oblasti jsou i v Evropě, například Alpy nebo Pyreneje,“ připomněla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe.

Součástí nové zkušebny budou mimo jiné čtyři oddělené komory, v nichž lze vytvořit teplotu od -40 do 55 °C. Nejvyšší naměřená teplota na Sahaře byla jen o 2,8 stupně vyšší než toto maximum. Vlhkost vzduchu bude možné regulovat v rozsahu 10 až 95 procent.

Nové pracoviště o rozloze 5500 čtverečních metrů ještě zvýší význam technického střediska společnosti Ford v Merkenichu, kde sídlí celosvětové vedení designu a vývoje globálních modelů Ford nižší a nižší střední třídy.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků