Ford vstupuje s Fiestou na globální trh. Nebo alespoň chce

To jsme už slyšeli řečí o „světových“ vozech. Na scéně osobních automobilů se čas od času objeví model, který se „zaručeně stane celosvětovým trhákem“. Myšlenka je to pěkná, ale většinou narazí na regionální odlišnosti ve vkusu a požadavcích zákazníků. Podobné to bylo s prvním Mondeem i Fiatem Palio. Ford nyní oznámil svůj záměr rozšířit po většině kontinentů svoji novou Fiestu. Zdá se, že celosvětově rostoucí ceny paliv by mu mohly pomoci sjednotit zákazníky z různých geografických oblastí.

Nová Fiesta se totiž profiluje jako pokrokově a robustně postavený automobil, který je k dispozici s širokou škálou pohonných jednotek včetně 1,6i Duratec Ti-VCT s výkonem 120 koní, ale i s motorem ECOnetic, jenž vykazuje průměrné emise CO2 v množství 99 g/km. Více než polovina jeho skeletu je tvořena vysokopevnostní ocelí, díky které se ve srovnání s předchozí generací podařilo zredukovat pohotovostní hmotnost celého vozu o několik desítek kilogramů. 

Ford Fiseta vstoupí do Evropy letos v říjnu, ale v mírně modifikovaných verzí je připravena také k prodeji v Asii, Jižní Africe, Austrálii a v Severní i Jižní Americe. Zvláště dealeři v USA zřejmě zaplesají. Budou totiž konečně moci nalákat zákazníka na ekonomické auto, jenž by jinak něco podobného na showroomu Ford mezi těžkými pick-upy a SUV nehledal, a ten pak neuteče třeba k Toyotě Prius nebo Hondě Fit. Zajímavé je, že velmi dobře se v USA prodává Saturn Astra, jenž je pouze minimálně upravenou verzí evropského Opelu. Ačkoli je vlivem klesajícího dolaru poměrně drahý, zákazníci si jej oblíbili. A Ford Fiesta? Věřme, že se Fordu konečně podaří myšlenku „světového vozu“ prosadit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků