Ford vstupuje s Fiestou na globální trh. Nebo alespoň chce

To jsme už slyšeli řečí o „světových“ vozech. Na scéně osobních automobilů se čas od času objeví model, který se „zaručeně stane celosvětovým trhákem“. Myšlenka je to pěkná, ale většinou narazí na regionální odlišnosti ve vkusu a požadavcích zákazníků. Podobné to bylo s prvním Mondeem i Fiatem Palio. Ford nyní oznámil svůj záměr rozšířit po většině kontinentů svoji novou Fiestu. Zdá se, že celosvětově rostoucí ceny paliv by mu mohly pomoci sjednotit zákazníky z různých geografických oblastí.

Nová Fiesta se totiž profiluje jako pokrokově a robustně postavený automobil, který je k dispozici s širokou škálou pohonných jednotek včetně 1,6i Duratec Ti-VCT s výkonem 120 koní, ale i s motorem ECOnetic, jenž vykazuje průměrné emise CO2 v množství 99 g/km. Více než polovina jeho skeletu je tvořena vysokopevnostní ocelí, díky které se ve srovnání s předchozí generací podařilo zredukovat pohotovostní hmotnost celého vozu o několik desítek kilogramů. 

Ford Fiseta vstoupí do Evropy letos v říjnu, ale v mírně modifikovaných verzí je připravena také k prodeji v Asii, Jižní Africe, Austrálii a v Severní i Jižní Americe. Zvláště dealeři v USA zřejmě zaplesají. Budou totiž konečně moci nalákat zákazníka na ekonomické auto, jenž by jinak něco podobného na showroomu Ford mezi těžkými pick-upy a SUV nehledal, a ten pak neuteče třeba k Toyotě Prius nebo Hondě Fit. Zajímavé je, že velmi dobře se v USA prodává Saturn Astra, jenž je pouze minimálně upravenou verzí evropského Opelu. Ačkoli je vlivem klesajícího dolaru poměrně drahý, zákazníci si jej oblíbili. A Ford Fiesta? Věřme, že se Fordu konečně podaří myšlenku „světového vozu“ prosadit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků