Ford vstupuje s Fiestou na globální trh. Nebo alespoň chce

To jsme už slyšeli řečí o „světových“ vozech. Na scéně osobních automobilů se čas od času objeví model, který se „zaručeně stane celosvětovým trhákem“. Myšlenka je to pěkná, ale většinou narazí na regionální odlišnosti ve vkusu a požadavcích zákazníků. Podobné to bylo s prvním Mondeem i Fiatem Palio. Ford nyní oznámil svůj záměr rozšířit po většině kontinentů svoji novou Fiestu. Zdá se, že celosvětově rostoucí ceny paliv by mu mohly pomoci sjednotit zákazníky z různých geografických oblastí.

Nová Fiesta se totiž profiluje jako pokrokově a robustně postavený automobil, který je k dispozici s širokou škálou pohonných jednotek včetně 1,6i Duratec Ti-VCT s výkonem 120 koní, ale i s motorem ECOnetic, jenž vykazuje průměrné emise CO2 v množství 99 g/km. Více než polovina jeho skeletu je tvořena vysokopevnostní ocelí, díky které se ve srovnání s předchozí generací podařilo zredukovat pohotovostní hmotnost celého vozu o několik desítek kilogramů. 

Ford Fiseta vstoupí do Evropy letos v říjnu, ale v mírně modifikovaných verzí je připravena také k prodeji v Asii, Jižní Africe, Austrálii a v Severní i Jižní Americe. Zvláště dealeři v USA zřejmě zaplesají. Budou totiž konečně moci nalákat zákazníka na ekonomické auto, jenž by jinak něco podobného na showroomu Ford mezi těžkými pick-upy a SUV nehledal, a ten pak neuteče třeba k Toyotě Prius nebo Hondě Fit. Zajímavé je, že velmi dobře se v USA prodává Saturn Astra, jenž je pouze minimálně upravenou verzí evropského Opelu. Ačkoli je vlivem klesajícího dolaru poměrně drahý, zákazníci si jej oblíbili. A Ford Fiesta? Věřme, že se Fordu konečně podaří myšlenku „světového vozu“ prosadit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 30 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků