Ford vítězem v lehkých užitkových vozech!

Společnost Ford Motor Company, prodala za rok 2001 na českém trhu celkem 7 160 osobních a lehkých užitkových vozů a zlepšila tak svůj výsledek z předcházejícího roku. Současně se Ford jako historicky první importér stal nejžádanější značkou lehkých užitkových vozů.
Ford vítězem v lehkých užitkových vozech!
Ford byl tedy v roce 2001 byl ČR pátým nejúspěšnějším importérem osobních a lehkých užitkových vozů. Ve srovnání s předešlým rokem dokázal zvýšit své prodeje o 403 automobilů – a také upevnit svůj podíl na trhu. Ten činil 4,1% v roce 2000 a 4,3% v roce 2001.

Nejžádanějším vozem s modrým oválem ve znaku byl i tentokrát Ford Transit, pro kterého se rozhodlo celkem 2447 (2000: 2322) zákazníků. Transit, jehož značný prodejní úspěch má v ČR už dlouhou tradici, se přitom výrazným způsobem zasloužil i o celkové vítězství značky Ford mezi užitkovými vozy.

Dalším prodejním pilířem byl samozřejmě Ford Focus, který je i po lehkém faceliftu stále nejprodávanějším vozem této planety. Focus si od autorizovaných dealerů značky odvezlo celkem 2203 (2000: 2112) zákazníků. Velký zájem byl v loňském roce například o akční model Focus Comfort, která zahrnovala klimatizaci zcela zdarma. S podobnou atraktivní nabídkou přišel Ford Focus i v letošním roce pod názvem Ford Focus Comfort Plus. Pro rok 2002 pak lze čekat další zvýšení zájmu o tento model – a to i díky novým turbodieselům typu common rail, i lehkému faceliftu modelu Ford Focus.

Očekávaný prodejní úspěch přinesl i nový Ford Mondeo, vůz, který většina odborníků považuje za nové měřítko kvality ve střední třídě. Mondeo našlo 1767 (2000: 925) zákazníků a stalo se tak druhým nejprodávanějším vozem ve střední třídě. Také Ford Mondeo je nyní k dispozici se špičkovým vznětovým přeplňovaným motorem typu common rail, který bude nesporně lákadlem pro další zákazníky.

Kromě Focusu, Mondea i Transitu, které zůstávají i nadále hlavními prodejními pilíři značky Ford v ČR, našlo své zákazníky např. i 78 terénních pickupů Ford Ranger, 94 velkoprostorových limuzín Ford Galaxy, 166 "Káček", 153 Fordů Fiesta atd.

„S loňským prodejním výsledkem jsme v zásadě spokojeni", komentoval uvedená čísla generální ředitel FMC, s.r.o., Vladimír Vošický. "Důležité je, že se nám ve srovnání s předešlým rokem podařilo zvýšit prodej všech tří našich hlavních produktů, tedy Focusu, Mondea i Transitu – a že modrému oválu nyní patří o něco větší podíl na českém trhu. A historické vítězství mezi lehkými užitkovými vozy – to je jen potvrzení známé skutečnosti, že nabídka Fordu v tomto segmentu nemá konkurenci. Ani dnešní postavení Fordu na českém trhu nás však neuspokojuje. Chceme jít a půjdeme ještě výš!"

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků