Ford ve Frankfurtu: nové Galaxy a ostrý Focus ST

Ford Galaxy

Ford na nynějším autosalonu ve Frankufrtu přišel se spoustou novinek. Jednou z nich je nový model Galaxy, který nahradí nynější, již trochu zastaralý model. Nový Ford Galaxy příjde na trh v roce 2006 a bude vyráběn v belgickém Genku. Nový Galaxy bude  navazovat na nynější design u Fordu, typické přední světlomety a lemy blaníků tak přesně určí jeho příslušnost. Nynější podoba Fordu Galaxy je poznamenána unifikovaností s modelem Seat Alhambra a VW Sharan. Ford tak příjde do segmentu SAV s velkoprostorovým vozem vlastního designu.

Ford Focus ST

Přestože Focus ST je již veřejnosti poměrně dobře znám, ve Frankfurtu ho Ford opět předvedl v plné kráse. Focus ST bude mít pod kapotou přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5l s výkonem 165 kW (225 k), který můžeme najít například ve Volvu S40. Focus s tímto motorem má být dle automobilky konkurencí spíše pro Astru OPC, než pro slabší Golf GTI a bude výkonově a jízními vlastnostmi atakovat Golf R32. Focus ST zvládne s tímto motorem sprint na stovku za 6,8 s a dosáhne maximálni rychlosti 241 km/h. Ve výbavě najdeme sportovní podvozek, modifikované nárazníky a prahové nástavce, 18" kola z lehkých slitin, sportovní sedačky Recaro, sportovní brzd a další sportovní stylingové prvky jak v exterieru, tak v interieru a to vše za cenu okolo 750 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Galaxy

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků