Ford v Ženevě vystaví „průlomový nový model“

Blížíme se k jedné z největších automobilových událostí roku a továrny zvyšují svůj mediální tlak. A Ford stranou nezůstává.

Automobilky již několik týdny zasypávají veřejnost svými plány a náhledovými obrázky a prvními informacemi ke svým „dechberoucím“ novinkám připraveným pro švýcarskou přehlídku. Třeba včera se dala slyšet automobilka Ford, jež na svém ženevském stánku hodlá vystavit nejen celou škálu nových studií a produktů pro sériovou výrobu, ale také zcela nové vozidlo, které Ford popisuje jako „průlomové“, ale žádné podrobnosti ani snímky k němu zatím nepřidává. Takže se budeme muset nejspíše nechat překvapit a na detaily počkat až do března, neboť je evidentní, že do tohoto modelu Ford vkládá velké marketingové naděje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tisková zpráva hovoří o tom, že „prezident/CEO společnosti Ford of Europe Stephen T. Odell odhalí průlomové vozidlo během konference značky Ford na jejím stánku připravované 1. března na 14:30.“ Toť zatím vše, proto se zaměřme spíše na to, s čím opravdu můžeme počítat. Těšit se jistě můžeme na vozy, které budou dále rozvíjet poslední vlnu snah Ford o tvorbu elektromobilů i vyhraněných konceptů. Elektromobily Ford zkouší již řadu let, zatím se však jednalo především o užitkové vozy na bázi modelu Transit Connect, nicméně teprve před několika týdny jsme vám velmi podrobně představili nový osobní Ford Focus Electric, jenž ale bohužel opět bude trpět jen velmi omezeným dojezdem…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford se chce v Ženevě blýsknout zcela novou generací pick-upu Ranger, který však nově převezme označení jedné z dosavadních verzí Wildtrak. Dále se můžeme těšit na studii SUV Vertrek předznamenávající připravovaného nástupce stávajícího modelu Ford Kuga, závodní Fiestu RS WRC i na páreček „elektrifikovaných“ verzí Ford C-MAX Energi a C-MAX HEV, jež by se měly u nás v Evropě začít prodávat během roku 2013. Jako jasná odpověď na Volkswagen Passat BlueMotion přichází nedávno faceliftované Mondeo v provedení Ford Mondeo ECOnetic. Také tento vůz je vybaven vznětovým čtyřválcem s objemem 1,6 l a řadou „eko“ prvků včetně soustavy start/stop, ovšem při identické hladině průměrných emisí C02 ve výši 114 g/km nabídne výkon 115 koní (85 kW), což je o 10 koní (resp. 8 kW) více než u Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spíše oči než mysl pak zaměstná kompaktní Ford Ka Metal, o jehož přípravu se postaralo oddělení Ford Individual (jak objevné jméno…), ale těšit se můžeme i na celou škálu dalších novinek na všech polích. „Dnes má Ford nejsilnější modelovou nabídku ve své historii a připravili jsme útočnou kampaň směřující k tomu, aby naše paleta i nadále zůstávala mezi konkurencí nejčerstvější,“ holedbá se Odell. „Nyní máme plné dvě desítky nových modelů a verzí sahající od kompaktních automobilů po užitková vozidla a v Ženevě vystavíme většinu z nich.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků