Ford v Ženevě: nové motory, nové převodovky

24 komentářů

Z
27. února • 19:29

Nevíte někdo, kdy a kde se poprvé ukáže tento kousek?

Andrea
26. února • 23:35

Jaký má smysl používat druhou jednotku míry něčeho, když ta první je oficiální? Jakou má vlastně výhodu používat  koně, když v techničáku mám kilowaty?

NovoCZ
25. února • 18:40

Každý normální zájemce o auto přemýšlí u výkonu motoru v kilowattech, ne v těch vašich archaických koních. Koně používají v udávání výkonu jen automobilky, které mají komplexy z nízkého výkonu svých motorů a tak se to nějak snaží "vylepšit". Je to vážně moc prima to po takovýchto autorech-znalcích furt přepočítávat !!!

ACE
25. února • 21:48

To seš tady asi jeden z mála pro koho to je problém.

NovoCZ
25. února • 23:34

Jo, mám s tím problém, taky jsem techniku 9 roku studoval, proč bych se měl vracet k něčemu, co je dávno překonané a to jen proto, že to používají archaici (u šedesátníků to beru) a rádoby světáci, ale ať to tam pro tyto klidně je, ale současně s kilowattama. Mimochodem, většina automobilek, pokud koně používá, "zaokrouhluje" je nahoru a někdy je to celkem dost, běžně se používá zaokrouhlování na konci s nulou nebo pětkou. Úplně legrační je, když pak takový znalec používá koně a současně točivý moment v Nm ...

ACE
26. února • 13:37

Vida, já techniku 9 let nestudoval a problémy nemám. Koně i kW ale vidím používat tak často i současně že to problém vskutku není, ale chápu že pokud téma sleduješ pouze čas od času že tě to zlobí. S tím archaizmem je to různé, piloti taky nepoužívají výšku v metrech a rychlost v km/h. 

NovoCZ
26. února • 19:45

Jasny, jsem blbej. Odteďka budu používat jen koně, stopy, palce, uzly, míle, tucty, kopy, soroky atd., prostě budu světovej!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Touareg
26. února • 20:18

Techniku jsi možná 9 let studoval, takže asi nebudeš teenager a neměl by ses redaktorům omlouvat sorry... Asi budeš frajírek který to tady považuje za podřadné. Vřítit se tady a pindat cosi o neznalostech. Nevím proč je jednotka kůň archaická. Často se píše: xx kW/xx koní, koně se běžně používají: třeba Bugatti EB 16.4 Veyron nemá 1001 kW, ale 1001 koní!

NovoCZ
26. února • 22:01

Ano otče. Domníval jsem že jsem na chatu, ne ve škole. Omlouvám se, že mám názor. Já nic proti uvádění koňů současně s kilowatty nic nemám a je mi jedno v jakém pořadí. Koně považuju za archaické vzhledem k jejich výpočtu, kW se mi zdá jednodušší vzhledem k snadnějšímu vztahu otáček a točivého momentu. Ale přesto si dovolím Vaší milosti oponovat - slovo "neznalost" jsem nepoužil a jsou zde občas jedinci, kteří mají chat za ventilaci svých komplexů, ale pokud mně jen za to, že chci jen aby se používala oficiální normovaná jednotka nazýváš "frajírek co tady ostatní má za podřadné" tak si zajdi k doktorovi ... Howg, skončil jsem s tématem koňů .

Touareg
27. února • 15:12

Své komplexy tady ventiluješ jen ty... Ale takoví jako ty jsou tady potřeba! Sice neuvedou nic co se automobilů týká, ale svými kecy pobaví!

Andrea
28. února • 11:38

Tuaregu, ty jsi legrační. Koně se musejí používat, protože Bugatka jich má 1001 ...  Jestlipak už máš řidičák ?

Touareg
28. února • 12:53

Hele Veyron je něco jako milník. Kdyby se měly kW přestat používat, tak jenom kvůli tomuto skvostu.

Andrea
28. února • 15:13

No pak teda navrhuju zavés poníky, to by pak zázračná bugatka mohla mít třeba 3003 poníků a bude ještě silnější !!!

Touareg
28. února • 21:00

Pro tebe to je možná sranda, ale kde se hrabe nějaké přihlouple vypadající Enzo, masovka Porsche nebo koncernový výplod Lambo.

Už jen ten interiér ve stylu Arc Deco je fakt něco. Prostě není o čem diskutovat; EB 16.4 Veyron je NO.1!

Snehulda
27. února • 16:09

A uvedomujou si zastanci koni ze jeste navic je rozdil mezi ps (jako pferde sila - nemecky kone) a bhp (british horse power). Takze stejnej pocet nemeckych koni ma silu jako jinej pocet bristskych oni. Americky kone nevim - rekl bych ze budou ale jako britsky ... Takze kdyz uvadite kone, ktery to jsou - nemecky nebo britsky?

Z
28. února • 13:39

Ono je to ještě trochu jinak - bhp je v americké terminologii brake horsepower - výkon motoru při odpojení všech věcí, které nejsou nezbytně nutné. Rozdíl tedy IMHO je mezi hp (horsepower - 1 kW = 1.34 hp) a PS (Pferdestärke - 1 PS = 1.36 hp)

Peter L
26. února • 8:50

presne tak, niektoré automobilky bastardia kone s newtonmetrami, aby to aspoň nejak vyzeralo. Keď už je jedna veličina podľa medzinárodných noriem, mala by byť aj druhá - alebo nech potom merajú točivý moment "medveďocentimetrami".

 

Funcarver
26. února • 3:47

Studovat techniku 9 roku, to jsi teda machr, to kde kdo nedokaze

Z
26. února • 21:02

Proč? 4 roky SPŠ a 5 let vejšky...

NovoCZ
26. února • 19:31

To jako mělo být vtipný  ? Čímpak jsi ty?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
26. února • 20:20

Myslím, že ti do toho nic není. VŠ mám. Obor humanitní.

Petr Broža
25. února • 19:13

Možná jste si to nevšiml, ale jde o výseky tiskové zprávy Fordu bez redakční úpravy. Vaše poznámka o "autorech-znalcích" je tedy vážně docela mimo. My vždy udáváme výkony primátně v kW a až poté v koních.

NovoCZ
28. února • 16:37

Už jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat, ale jinde si s tou zprávou dali víc práce a dokonce to i přepočítali: http://news.auto.cz/cgi-bin/main.phtml?rubrika=13&id=1608&stamp=1077982369&kam=detail

NovoCZ
25. února • 23:22

Sorry, to jsem si važně nevšiml. Tak to jsou ty komplexy, tentokrát u Fordu ...

Doporučujeme

Články odjinud