Ford v Evropě nenabídne žádné "hot-SUV" se znaky ST. V Americe však ano

Chtěli byste snad sportovně laděné SUV od Fordu? Modrý ovál jej paradoxně nabídne jen ve Spojených státech.

Znáte ta klišé o ladění amerických a evropských aut. Evropané mají raději tužší naladění na točité okresní silnice, jezdí obecně dynamičtěji a ostřeji. Zatímco Američané ocení spíše absolutní komfort a houpavost na dlouhých a rovných dálnicích. Přesto se ostrá SUV se znáčky ST představí na domácím americkém trhu, ale na starém kontinentu nikoli.

Na severoamerický trh dorazil Ford Edge ve verzi ST. I když toto velké SUV v rámci strategie "One Ford" vídáme i u nás, verzi ST s výkonem 333 koní ze šestiválce 2,7 litru nedostaneme. Tohle auto prý nesplňuje to, co od rychlých SUV Evropané očekávají.

"Všechny naše výzkumy ukazují, že zákazníci od SUV se znaky ST očekávají kombinaci sportovní vizáže a většího pocitu luxusu - od interiéru až po motor," vysvětluje pro Autocar záměr modrého oválu šéf anglického zastoupení, Andy Barratt.

Ford Escort žije dál! Modernizovaná verze dostala zážehové tříválce

Ford Escort žije dál! Modernizovaná verze dostala zážehové tříválce

Barratt však v rozhovoru pokračuje tím, že sázka na lehce přiostřené verze ST-Line se vyplácí. Zatímco tak znaky opravdové verze ST v Evropě neponese ani Kuga ani Edge, linie s agresivnějšími nárazníky, lepšími sedadly, ale i přitvrzeným podvozkem se má dál šířit modelovým portfóliem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků