Ford v ČR začíná prodávat modernizovaný Transit Custom a Tourneo Custom

Jak užitková, tak i osobní verze nejprodávanější dodávky v Evropě má nyní kompletně přepracovaný interiér

Tuzemské zastoupení značky Ford již začíná nabízet svoji druhou největší dodávku v modernizovaném provedení. V této souvislosti představitelé značky uvedli, že během následujících osmnácti měsíců projdou podobnou proměnou také další tři užitkové modely. Tedy i Transit Courier, Transit Connect a takzvaný "velký" Transit.

Pohonné jednotky pro oba Fordy Custom zůstanou stejné - jedná se o dvoulitrový turbodiesel s označením EcoBlue. Ten je k dispozici ve třech výkonových variantách 77, 96 a 125 kW.

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

I nadále bude vůz dostupný pouze s pohonem předních kol. S pohonem zadních kol nebo všech čtyř se v současné generaci nepočítá. Zůstávají také dvě výšky střechy, dvě rozdílné hodnoty rozvoru a několik variant karosérie s celkovou hmotností 2,6 - 3,4 tuny. Užitečné zatížení je až 1450 kilogramů.

Nové provedení jsou od těch dosavadních rozeznatelné na první pohled. Zatímco dříve měly Transit Custom a Tourneo Custom masku chladiče rozdělenou na dvě části, nyní se kapota prodloužila a pod ní je jeden velký kryt ve stylu "Aston Martin". Zatímco v "osobním" provedení se skrze ní horizontálně táhne pět lamel, v užitkové verzi jsou to jen tři. Přepracovány byly také světlomety a oba nárazníky.

Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Uvnitř překvapí palubní deska, která se v mnohém podobá té z nové fiesty. Na jejím vrcholu v nejdražších verzích může být také dotykový osmipalcový displej. Zvětšil se objem odkládacích prostor (tisková zpráva hovoří o 25 litrech). Přestože už dříve byly u řidiče a spolujezdce dohromady čtyři držáky nápojů, nyní přibyl ještě pátý. Je výklopný a nachází se hned vedle řadicí páky.

Do výbavy se dostaly nové elektronické asistenční systémy. Například inteligentní omezovač rychlosti, který spolupracuje se systémem čtení dopravních značek a samočinně upraví rychlost jízdy na hodnotu povoleného maxima, dále hlídač mrtvých úhlů a předkolizní asistent s detekcí chodců.

Pozoruhodnou novinku nabízí cestovní varianta Tourneo Custom. Ta má ve druhé a třetí řadě šest samostatných sedaček. Lze je sklápět nebo i vyjímat z vozu. Také je možno druhou řadu otočit do protisměru a vytvořit tak takzvaný konferenční prostor. Nejdříve je ale třeba každou sedačku manuálně vyjmout z úchytů, otočit a znovu zajistit.

Oproti dosavadnímu provedení je teď Ford Transit Custom i Ford Tourneo Custom dražší. Nejlevnější provedení "nákladní" varianty podražilo o dvanáct tisíc korun, u osobního Tournea Custom se základní cena zvýšila o zhruba 63.000 Kč.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků