Ford v ČR začíná prodávat modernizovaný Transit Custom a Tourneo Custom

Jak užitková, tak i osobní verze nejprodávanější dodávky v Evropě má nyní kompletně přepracovaný interiér

Tuzemské zastoupení značky Ford již začíná nabízet svoji druhou největší dodávku v modernizovaném provedení. V této souvislosti představitelé značky uvedli, že během následujících osmnácti měsíců projdou podobnou proměnou také další tři užitkové modely. Tedy i Transit Courier, Transit Connect a takzvaný "velký" Transit.

Pohonné jednotky pro oba Fordy Custom zůstanou stejné - jedná se o dvoulitrový turbodiesel s označením EcoBlue. Ten je k dispozici ve třech výkonových variantách 77, 96 a 125 kW.

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

I nadále bude vůz dostupný pouze s pohonem předních kol. S pohonem zadních kol nebo všech čtyř se v současné generaci nepočítá. Zůstávají také dvě výšky střechy, dvě rozdílné hodnoty rozvoru a několik variant karosérie s celkovou hmotností 2,6 - 3,4 tuny. Užitečné zatížení je až 1450 kilogramů.

Nové provedení jsou od těch dosavadních rozeznatelné na první pohled. Zatímco dříve měly Transit Custom a Tourneo Custom masku chladiče rozdělenou na dvě části, nyní se kapota prodloužila a pod ní je jeden velký kryt ve stylu "Aston Martin". Zatímco v "osobním" provedení se skrze ní horizontálně táhne pět lamel, v užitkové verzi jsou to jen tři. Přepracovány byly také světlomety a oba nárazníky.

Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Uvnitř překvapí palubní deska, která se v mnohém podobá té z nové fiesty. Na jejím vrcholu v nejdražších verzích může být také dotykový osmipalcový displej. Zvětšil se objem odkládacích prostor (tisková zpráva hovoří o 25 litrech). Přestože už dříve byly u řidiče a spolujezdce dohromady čtyři držáky nápojů, nyní přibyl ještě pátý. Je výklopný a nachází se hned vedle řadicí páky.

Do výbavy se dostaly nové elektronické asistenční systémy. Například inteligentní omezovač rychlosti, který spolupracuje se systémem čtení dopravních značek a samočinně upraví rychlost jízdy na hodnotu povoleného maxima, dále hlídač mrtvých úhlů a předkolizní asistent s detekcí chodců.

Pozoruhodnou novinku nabízí cestovní varianta Tourneo Custom. Ta má ve druhé a třetí řadě šest samostatných sedaček. Lze je sklápět nebo i vyjímat z vozu. Také je možno druhou řadu otočit do protisměru a vytvořit tak takzvaný konferenční prostor. Nejdříve je ale třeba každou sedačku manuálně vyjmout z úchytů, otočit a znovu zajistit.

Oproti dosavadnímu provedení je teď Ford Transit Custom i Ford Tourneo Custom dražší. Nejlevnější provedení "nákladní" varianty podražilo o dvanáct tisíc korun, u osobního Tournea Custom se základní cena zvýšila o zhruba 63.000 Kč.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků