Ford v ČR začíná prodávat modernizovaný Transit Custom a Tourneo Custom

Jak užitková, tak i osobní verze nejprodávanější dodávky v Evropě má nyní kompletně přepracovaný interiér

Tuzemské zastoupení značky Ford již začíná nabízet svoji druhou největší dodávku v modernizovaném provedení. V této souvislosti představitelé značky uvedli, že během následujících osmnácti měsíců projdou podobnou proměnou také další tři užitkové modely. Tedy i Transit Courier, Transit Connect a takzvaný "velký" Transit.

Pohonné jednotky pro oba Fordy Custom zůstanou stejné - jedná se o dvoulitrový turbodiesel s označením EcoBlue. Ten je k dispozici ve třech výkonových variantách 77, 96 a 125 kW.

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

I nadále bude vůz dostupný pouze s pohonem předních kol. S pohonem zadních kol nebo všech čtyř se v současné generaci nepočítá. Zůstávají také dvě výšky střechy, dvě rozdílné hodnoty rozvoru a několik variant karosérie s celkovou hmotností 2,6 - 3,4 tuny. Užitečné zatížení je až 1450 kilogramů.

Nové provedení jsou od těch dosavadních rozeznatelné na první pohled. Zatímco dříve měly Transit Custom a Tourneo Custom masku chladiče rozdělenou na dvě části, nyní se kapota prodloužila a pod ní je jeden velký kryt ve stylu "Aston Martin". Zatímco v "osobním" provedení se skrze ní horizontálně táhne pět lamel, v užitkové verzi jsou to jen tři. Přepracovány byly také světlomety a oba nárazníky.

Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Malé užitkové Fordy dostaly facelift. Nyní mohou jet i na dva válce

Uvnitř překvapí palubní deska, která se v mnohém podobá té z nové fiesty. Na jejím vrcholu v nejdražších verzích může být také dotykový osmipalcový displej. Zvětšil se objem odkládacích prostor (tisková zpráva hovoří o 25 litrech). Přestože už dříve byly u řidiče a spolujezdce dohromady čtyři držáky nápojů, nyní přibyl ještě pátý. Je výklopný a nachází se hned vedle řadicí páky.

Do výbavy se dostaly nové elektronické asistenční systémy. Například inteligentní omezovač rychlosti, který spolupracuje se systémem čtení dopravních značek a samočinně upraví rychlost jízdy na hodnotu povoleného maxima, dále hlídač mrtvých úhlů a předkolizní asistent s detekcí chodců.

Pozoruhodnou novinku nabízí cestovní varianta Tourneo Custom. Ta má ve druhé a třetí řadě šest samostatných sedaček. Lze je sklápět nebo i vyjímat z vozu. Také je možno druhou řadu otočit do protisměru a vytvořit tak takzvaný konferenční prostor. Nejdříve je ale třeba každou sedačku manuálně vyjmout z úchytů, otočit a znovu zajistit.

Oproti dosavadnímu provedení je teď Ford Transit Custom i Ford Tourneo Custom dražší. Nejlevnější provedení "nákladní" varianty podražilo o dvanáct tisíc korun, u osobního Tournea Custom se základní cena zvýšila o zhruba 63.000 Kč.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků