Ford uzavře čtrnáct továren a propustí 30 000 zaměstnanců

Třetí největší výrobce automobilů na světě, americký Ford, oznámil, že hodlá uzavřít čtrnáct výrobních závodů a propustit až 30 000 zaměstnanců. Přitom ještě minulý týden to mělo být "pouze" 25 000. Navíc se Ford zbaví 1 700 externích dodavatelů. Tento radikální krok je důsledkem špatné ekonomické situace koncernu, kterému se zejména na jeho hlavním, tedy americkém trhu dlouhodobě nedaří. Jeho tržní podíl postupně klesá a z více než 25 procent v roce 1995 se propadl až na nynějších 18,6 procenta. Ford stabilně vykazuje ztráty, za loňský rok to bylo 1,6 mld. dolarů a stále se prohlubuje. Ford uzavřením čtrnácti továren přijde ročně o zhruba 1,2 mil. vozů. Samotné propouštění není u Fordu žádnou novinkou, již v roce 2002 propustil téměř 35 tis. zaměstnanců a uzavřel pět továren, ovšem nejnovější krok je daleko nejrozsáhlejší v historii celého koncernu.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků