Ford už vyrobil 10 milionů Mustangů. Takto vypadala ohromná oslava

Deset milionů kusů už je pořádná číslovka, kterou se americký Ford může chlubit v případě ikonického Mustangu. Tento zásadní milník navíc uctil exemplář hledící na dávnou historii modelu.

Oslavy výroby již deseti milionů Mustangů probíhaly v místě produkce legendárního modelu, v okolí továrny Fordu ve městě Flat Rock v americkém Michiganu a rovněž v místě vedení společnosti v Dearbornu. Na místa se sjeli fanoušci sportovního vozu a hlavně celá řada nejrůznějších generací a variant Mustangu.

Desetimiliontý vyrobený Mustang přitom odkazuje na vůbec první kus modelu, který sjel z linky v roce 1964. Jedná se tak o bílý kabriolet v odstínu Wimbledon White, který pod kapotu dostal jedinou myslitelnou motorizaci, pochopitelně současný pětilitrový osmiválec o výkonu 343 kW (460 koní) spojený s manuální šestistupňovou převodovkou.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Vůči prvnímu bílému kabrioletu si tak dnešní Mustang řádně polepšil, neboť před 54 lety měl pod kapotou sice rovněž osmiválec, avšak s výkonem jen 122 kW (164 koní) a používající manuální třístupňovou převodovku.

Za 54 let produkce se Mustang stal jedním z nejznámějších vozů planety. Ford zmiňuje, že za poslední tři roky byl nejprodávanějším sportovním autem na světě a pouze v rámci USA si drží titul nejprodávanějšího sporťáku již rovných 50 let.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Kromě opětovné slávy na filmovém plátně pak Ford zmiňuje i další zajímavost. Oficiální stránka modelu Mustang na Facebooku přesahuje počtem 8,5 milionu fanoušků jakýkoliv další automobil na této sociální síti.

V rámci oslav byla ze zaparkovaných Mustangů vytvořena číslovka 10.000.000 a vrcholem byly v Michiganu průlety trojice stíhacích letounů P-51 Mustang z druhé světové války. Krátké shrnutí života Fordu Mustang si pak můžete prohlédnout na videu níže.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek