Ford už vyrobil 10 milionů Mustangů. Takto vypadala ohromná oslava

Deset milionů kusů už je pořádná číslovka, kterou se americký Ford může chlubit v případě ikonického Mustangu. Tento zásadní milník navíc uctil exemplář hledící na dávnou historii modelu.

Oslavy výroby již deseti milionů Mustangů probíhaly v místě produkce legendárního modelu, v okolí továrny Fordu ve městě Flat Rock v americkém Michiganu a rovněž v místě vedení společnosti v Dearbornu. Na místa se sjeli fanoušci sportovního vozu a hlavně celá řada nejrůznějších generací a variant Mustangu.

Desetimiliontý vyrobený Mustang přitom odkazuje na vůbec první kus modelu, který sjel z linky v roce 1964. Jedná se tak o bílý kabriolet v odstínu Wimbledon White, který pod kapotu dostal jedinou myslitelnou motorizaci, pochopitelně současný pětilitrový osmiválec o výkonu 343 kW (460 koní) spojený s manuální šestistupňovou převodovkou.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Vůči prvnímu bílému kabrioletu si tak dnešní Mustang řádně polepšil, neboť před 54 lety měl pod kapotou sice rovněž osmiválec, avšak s výkonem jen 122 kW (164 koní) a používající manuální třístupňovou převodovku.

Za 54 let produkce se Mustang stal jedním z nejznámějších vozů planety. Ford zmiňuje, že za poslední tři roky byl nejprodávanějším sportovním autem na světě a pouze v rámci USA si drží titul nejprodávanějšího sporťáku již rovných 50 let.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Kromě opětovné slávy na filmovém plátně pak Ford zmiňuje i další zajímavost. Oficiální stránka modelu Mustang na Facebooku přesahuje počtem 8,5 milionu fanoušků jakýkoliv další automobil na této sociální síti.

V rámci oslav byla ze zaparkovaných Mustangů vytvořena číslovka 10.000.000 a vrcholem byly v Michiganu průlety trojice stíhacích letounů P-51 Mustang z druhé světové války. Krátké shrnutí života Fordu Mustang si pak můžete prohlédnout na videu níže.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků