Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford EcoSport se zřejmě nedočká plnohodnotného nástupce. Na jeho místo se totiž možná chystá usadit nový crossover se základem v technice hatchbacku Fiesta.

Kompaktní crossover Ford EcoSport už pomalu stárne a není tedy divu, že automobilka potřebuje do své nabídky modelů zanedlouho uvést nástupce. Podle informací britského Autocaru to však vypadá, že místo EcoSportu v portfoliu nevyplní nová generace modelu, ale spíše nový a trochu jinak řešený náhradník.

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

Místo nejmenšího SUV od Fordu by mohl totiž zaujmout nový model technicky vycházející ze současné generace hatchbacku Fiesta. Přestože tedy Ford již nabízí lehce zvýšenou a „oplastovanou“ Fiestu Active, vedle ní by automobilka uvedla jaksi plnohodnotnější crossover na stejném základu.

Zatím přitom není jasné, zda se Ford bude držet jména EcoSport, nebo novinku nazve úplně jinak. Po marketingové stránce by přitom souvislost s Fiestou automobilce určitě pomohla, jelikož v modelové řadě zastává mnohem známější pozici. Současné generaci EcoSportu se navíc v posledních letech u nás či například ve Velké Británii ve srovnání s rivaly od Nissanu a Seatu tolik nedařilo.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Náhrada EcoSportu by tedy využila platformu Fiesty, velice pravděpodobně také architekturu jejího interiéru a paletu motorizací. Pod kapotou bychom tedy čekali benzinové tříválce EcoBoost o výkonu kolem 74 kW (100 koní) až 92 kW (125 koní). Pohon předních kol bude zřejmě standardem, i když systém pohonu všech kol by se mohl objevit rovněž.

Sám Ford zatím informace o nástupci/náhradě za EcoSport do světa nevypouští. První testovací prototypy se silným maskováním však už byly zahlédnuty, příjezd nového modelu bychom tedy očekávali nejdříve příští rok.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků