Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford EcoSport se zřejmě nedočká plnohodnotného nástupce. Na jeho místo se totiž možná chystá usadit nový crossover se základem v technice hatchbacku Fiesta.

Kompaktní crossover Ford EcoSport už pomalu stárne a není tedy divu, že automobilka potřebuje do své nabídky modelů zanedlouho uvést nástupce. Podle informací britského Autocaru to však vypadá, že místo EcoSportu v portfoliu nevyplní nová generace modelu, ale spíše nový a trochu jinak řešený náhradník.

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

Místo nejmenšího SUV od Fordu by mohl totiž zaujmout nový model technicky vycházející ze současné generace hatchbacku Fiesta. Přestože tedy Ford již nabízí lehce zvýšenou a „oplastovanou“ Fiestu Active, vedle ní by automobilka uvedla jaksi plnohodnotnější crossover na stejném základu.

Zatím přitom není jasné, zda se Ford bude držet jména EcoSport, nebo novinku nazve úplně jinak. Po marketingové stránce by přitom souvislost s Fiestou automobilce určitě pomohla, jelikož v modelové řadě zastává mnohem známější pozici. Současné generaci EcoSportu se navíc v posledních letech u nás či například ve Velké Británii ve srovnání s rivaly od Nissanu a Seatu tolik nedařilo.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Náhrada EcoSportu by tedy využila platformu Fiesty, velice pravděpodobně také architekturu jejího interiéru a paletu motorizací. Pod kapotou bychom tedy čekali benzinové tříválce EcoBoost o výkonu kolem 74 kW (100 koní) až 92 kW (125 koní). Pohon předních kol bude zřejmě standardem, i když systém pohonu všech kol by se mohl objevit rovněž.

Sám Ford zatím informace o nástupci/náhradě za EcoSport do světa nevypouští. První testovací prototypy se silným maskováním však už byly zahlédnuty, příjezd nového modelu bychom tedy očekávali nejdříve příští rok.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků