Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford EcoSport se zřejmě nedočká plnohodnotného nástupce. Na jeho místo se totiž možná chystá usadit nový crossover se základem v technice hatchbacku Fiesta.

Kompaktní crossover Ford EcoSport už pomalu stárne a není tedy divu, že automobilka potřebuje do své nabídky modelů zanedlouho uvést nástupce. Podle informací britského Autocaru to však vypadá, že místo EcoSportu v portfoliu nevyplní nová generace modelu, ale spíše nový a trochu jinak řešený náhradník.

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

Místo nejmenšího SUV od Fordu by mohl totiž zaujmout nový model technicky vycházející ze současné generace hatchbacku Fiesta. Přestože tedy Ford již nabízí lehce zvýšenou a „oplastovanou“ Fiestu Active, vedle ní by automobilka uvedla jaksi plnohodnotnější crossover na stejném základu.

Zatím přitom není jasné, zda se Ford bude držet jména EcoSport, nebo novinku nazve úplně jinak. Po marketingové stránce by přitom souvislost s Fiestou automobilce určitě pomohla, jelikož v modelové řadě zastává mnohem známější pozici. Současné generaci EcoSportu se navíc v posledních letech u nás či například ve Velké Británii ve srovnání s rivaly od Nissanu a Seatu tolik nedařilo.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Náhrada EcoSportu by tedy využila platformu Fiesty, velice pravděpodobně také architekturu jejího interiéru a paletu motorizací. Pod kapotou bychom tedy čekali benzinové tříválce EcoBoost o výkonu kolem 74 kW (100 koní) až 92 kW (125 koní). Pohon předních kol bude zřejmě standardem, i když systém pohonu všech kol by se mohl objevit rovněž.

Sám Ford zatím informace o nástupci/náhradě za EcoSport do světa nevypouští. První testovací prototypy se silným maskováním však už byly zahlédnuty, příjezd nového modelu bychom tedy očekávali nejdříve příští rok.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků