Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford EcoSport se zřejmě nedočká plnohodnotného nástupce. Na jeho místo se totiž možná chystá usadit nový crossover se základem v technice hatchbacku Fiesta.

Kompaktní crossover Ford EcoSport už pomalu stárne a není tedy divu, že automobilka potřebuje do své nabídky modelů zanedlouho uvést nástupce. Podle informací britského Autocaru to však vypadá, že místo EcoSportu v portfoliu nevyplní nová generace modelu, ale spíše nový a trochu jinak řešený náhradník.

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

První svezení s Fordem EcoSport: Nemá sexy jméno, ale jinak zaujme

Místo nejmenšího SUV od Fordu by mohl totiž zaujmout nový model technicky vycházející ze současné generace hatchbacku Fiesta. Přestože tedy Ford již nabízí lehce zvýšenou a „oplastovanou“ Fiestu Active, vedle ní by automobilka uvedla jaksi plnohodnotnější crossover na stejném základu.

Zatím přitom není jasné, zda se Ford bude držet jména EcoSport, nebo novinku nazve úplně jinak. Po marketingové stránce by přitom souvislost s Fiestou automobilce určitě pomohla, jelikož v modelové řadě zastává mnohem známější pozici. Současné generaci EcoSportu se navíc v posledních letech u nás či například ve Velké Británii ve srovnání s rivaly od Nissanu a Seatu tolik nedařilo.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Náhrada EcoSportu by tedy využila platformu Fiesty, velice pravděpodobně také architekturu jejího interiéru a paletu motorizací. Pod kapotou bychom tedy čekali benzinové tříválce EcoBoost o výkonu kolem 74 kW (100 koní) až 92 kW (125 koní). Pohon předních kol bude zřejmě standardem, i když systém pohonu všech kol by se mohl objevit rovněž.

Sám Ford zatím informace o nástupci/náhradě za EcoSport do světa nevypouští. První testovací prototypy se silným maskováním však už byly zahlédnuty, příjezd nového modelu bychom tedy očekávali nejdříve příští rok.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků