Ford uvádí: nafukovací bezpečnostní pás

A máme zde další „pytel“. Že už není kam ho dát? Omyl, Ford představuje první bezpečnostní pás opatřený airbagem.

Ochranné vzduchové vaky, tzv. airbagy, zahájily své tažení do útrob interiérů zvláště osobních vozů již před třemi desítkami let. Od té doby se v moderních autech začaly šířit jak mor, takže nyní si před nimi nemůžete být jisti prakticky nikde, neboť na vás v případě nehody mohou zaútočit nejen z volantu či sloupků, ale také ze dveří či spodního krytu volantu. Chraň vás pánbů, pokud v této situaci nebude váš posez za volantem dokonale učebnicový! A do těchto úvah nyní přichází Ford, jenž představil první bezpečnostní pásy s vestavěnými airbagy na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Americká automobilka tvrdí, že se jí tímto zařízením podařilo skombinovat přednosti klasických pásů s výhodami airbagů a zlepšit tím pasivní bezpečnost pasažérů cestujících na zadních sedadlech. „Technologie nafukovacího pásu zvýší bezpečnost zadních cestujících všech věkových skupin, zvláště pak dětí, které jsou při nehodách ještě zranitelnější než dospělí,“ tvrdí Sue Cischke, viceprezidentka Fordu pro záležitosti ekologie a bezpečnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud dojde k čelnímu nebo bočnímu střetu, podélné vaky v zadních pásech se naplní speciálním plynem během pouhých 40 milisekund. Podle vyjádření výrobce má tento náhlý nárůst objemu pásu pomoci udržet tělo pasažéra v ideální poloze, ovšem zároveň snížit rizika jeho poranění, což je poslední dobou často diskutovaná otázka zvláště u soustav s konvenčními předpínači pásů.

Airbagy osazené bezpečnostní pásy Ford se v sériové výrobě představí již příští rok v americkém modelu Ford Explorer, z něhož by se záhy měly rozšířit na vozy Ford vyráběné po celém světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nafukovací bezpečnostní pás od Fordu

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 112 712 km
Cena: 264 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 219 524 km
Cena: 57 000 Kč
Ford S-Max 2
Rok výroby: 2006
Stav: 223 336 km
Cena: 146 000 Kč
Ford Fiesta 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 117 165 km
Cena: 54 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2003
Stav: 122 106 km
Cena: 68 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2009
Stav: 141 648 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků