Další den, další limitovaná edice. Ford rozšiřuje nabídku svého pick-upu v Evropě o nové verze.
K současné výbavě Wildtrak nebo britské limitované edici MS-RT přibydou v nabídce evropského Fordu další varianty pick-upu Ranger. Přesněji hned dvě limitované edice Stormtrak a Wolftrak. Každá má trochu jiné zaměření, výbavu i použitou motorizaci. Úplným vrcholem modelové řady nicméně nadále zůstává silácký Raptor.
Na fotkách červeně zbarvená edice Stormtrak míří dle Fordu hlavně na aktivně žijící zákazníky, kteří vyžadují terénní schopnosti pick-upu ale také řadu luxusnějších prvků výbavy. Stormtrak vychází ze současné výbavy Wildtrak a dostupný bude v karosářské verzi Double Cab. Červený lak je pro tuto edici exkluzivně na přání (k dispozici je ale i bílá a modrá) a doplňují ho červené detaily začerněné mřížky chladiče.
LED světlomety jsou standardem, stejně jako dodatečná ochrana podvozku a sportovní varianta oblouku za kabinou. Novinkou je pak elektricky ovládaný kryt nákladového prostoru, který začne Ford nabízet také u výchozí výbavy Wildtrak s karoserií Double Cab. Další praktičností je i ochranná vana s posuvným rozdělovačem prostoru korby. Uvnitř najdete kožené sedačky, prošívání červenou nití a další kosmetické maličkosti.
Ranger Stormtrak bude poháněn výlučně vrcholnou naftovou motorizací 2.0 EcoBlue Bi-turbo o výkonu 157 kW (213 koní) a točivém momentu 500 N.m, standardě kombinovanou s přiřaditelným pohonem všech kol a desetistupňovou automatickou převodovkou.
Edice Wolftrak je poté určena zákazníkům, kteří touží po spolehlivé průchodnosti terénem a výrazném, nicméně účelném exteriéru. Ford předpokládá, že tato verze zaujme zejména zákazníky podnikající v zemědělství, lesnictví nebo outdoorových aktivitách, ale také soukromé osoby. Nechybí zde trubkový rám korby, který slouží i jako základna pro montáž příslušenství a usnadňuje upevnění nákladu.
Šedý lak Conquer je standardem, taktéž jako matně černá maska, ochranné prvky spodních partií vozu a 17palcová litá kola. Uvnitř se Wolftrak odlišuje také kosmetickými doplňky, navíc jsou pak třeba odolné vkládané rohože.
Wolftrak vychází z výbavy Rangeru XLT, pod kapotou má diesel 2.0 EcoBlue naladěný na 125 kW (170 koní) spojený s šestistupňovou manuální převodovkou s redukcí. Pohon všech kol přiřaditelný i za jízdy, elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a univerzální terénní pneumatiky taky nechybí.
U evropských prodejců Fordu se oba modely objeví v listopadu letošního roku. Od českého zastoupení už přitom známe první cenovky. Ranger Stormtrak začne na 1.214.200 Kč bez DPH, Wolftrak vyjde levněji od 893.400 Kč bez DPH.