Ford úspěšný v Evropě i v ČR

Společnost Ford Motor Company, s.r.o., uzavřela první pololetí roku 2006 s významným obchodním úspěchem – a to jak na evropském, tak i na českém trhu.

Za prvních šest měsíců roku tak našlo po celé Evropě své zákazníky přibližně 917 000 nových Fordů, tedy o tři procenta více než za stejné období loňského roku. Jen za měsíc květen se na starém kontinentu prodalo 157 200 vozů Ford, o 11 % více než loni. Nejúspěšnějšími evropskými trhy Fordu, pokud jde o podíl na trhu, jsou nyní Turecko (16,4 %) a Velká Británie (16,3 %). Nejdynamičtějším trhem je naproti tomu Rusko, kde se prodeje proti prvnímu pololetí roku 2005 zvýšily o 20 000 vozů a tedy o 102 %.

Velmi dobře si ovšem modrý ovál vedl i v České republice. Za prvních šest měsíců tu bylo zaregistrováno 5600 nových Fordů, což znamená proti loňsku zvýšení o šest procent. Stejně tak se zvýšil i Fordův podíl na českém trhu, jenž nyní činí 6,3 % (+ 7 %).

Znatelně se také zvýšil podíl vozů financovaných přes značkový FordLeasing, pro nějž se rozhodlo 23 % zákazníků. 

"Z prodejních výsledků za prvních šest měsíců máme pochopitelně radost, už proto, že jasně dokazují, že stále více zákazníků se ztotožňuje se strategií Fordu na českém trhu," řekl generální ředitel FMC, s.r.o., Vladimír Vošický. "Za celý rok bychom v ČR chtěli prodat něco mezi jedenácti a dvanácti tisíci novými vozy – a to již včetně nových modelů S-MAX a Galaxy."

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud