Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford brzy představí modernizovaný elektrický Focus, ale už nyní automobilka upozorňuje, že se nechce honit s Chevroletem nebo Teslou v absolutním dojezdu na jedno nabití. Místo toho chce Ford přinést cenově dostupný elektromobil s menšími a tedy i lehčími a levnějšími akumulátory.

Nový elektrický Ford Focus modelového roku 2017 bude mít upravený systém pohonu, účinnější rekuperaci a dojezd 100 mil, tedy 161 km. To podle Fordu stačí bohatě na pokrytí denního jízdního režimu naprosté většiny zájemců. První generace elektrického Focusu měla dojezd jen asi 120 km.

Automobilka Ford slibuje, že nový Focus bude díky menším bateriím nejen lehčí a tedy i úspornější a lépe ovladatelný než konkurence, ale také levnější. Další výhodou má být výrazně kratší doba potřebná k nabíjení.

Ford bude k elektrickému Focusu nabízet speciální rychlonabíječku, která menší a lehčí balíček palubních akumulátorů nabije za zhruba 30 minut na 80 % kapacity. Konkurenční modely Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt nabídnou dvojnásobný dojezd, ale také potřebují mnohem delší čas k nabíjení a jejich akumulátory jsou větší, těžší a dražší.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud