Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford brzy představí modernizovaný elektrický Focus, ale už nyní automobilka upozorňuje, že se nechce honit s Chevroletem nebo Teslou v absolutním dojezdu na jedno nabití. Místo toho chce Ford přinést cenově dostupný elektromobil s menšími a tedy i lehčími a levnějšími akumulátory.

Nový elektrický Ford Focus modelového roku 2017 bude mít upravený systém pohonu, účinnější rekuperaci a dojezd 100 mil, tedy 161 km. To podle Fordu stačí bohatě na pokrytí denního jízdního režimu naprosté většiny zájemců. První generace elektrického Focusu měla dojezd jen asi 120 km.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Automobilka Ford slibuje, že nový Focus bude díky menším bateriím nejen lehčí a tedy i úspornější a lépe ovladatelný než konkurence, ale také levnější. Další výhodou má být výrazně kratší doba potřebná k nabíjení.

Ford bude k elektrickému Focusu nabízet speciální rychlonabíječku, která menší a lehčí balíček palubních akumulátorů nabije za zhruba 30 minut na 80 % kapacity. Konkurenční modely Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt nabídnou dvojnásobný dojezd, ale také potřebují mnohem delší čas k nabíjení a jejich akumulátory jsou větší, těžší a dražší.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků