Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford brzy představí modernizovaný elektrický Focus, ale už nyní automobilka upozorňuje, že se nechce honit s Chevroletem nebo Teslou v absolutním dojezdu na jedno nabití. Místo toho chce Ford přinést cenově dostupný elektromobil s menšími a tedy i lehčími a levnějšími akumulátory.

Nový elektrický Ford Focus modelového roku 2017 bude mít upravený systém pohonu, účinnější rekuperaci a dojezd 100 mil, tedy 161 km. To podle Fordu stačí bohatě na pokrytí denního jízdního režimu naprosté většiny zájemců. První generace elektrického Focusu měla dojezd jen asi 120 km.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Automobilka Ford slibuje, že nový Focus bude díky menším bateriím nejen lehčí a tedy i úspornější a lépe ovladatelný než konkurence, ale také levnější. Další výhodou má být výrazně kratší doba potřebná k nabíjení.

Ford bude k elektrickému Focusu nabízet speciální rychlonabíječku, která menší a lehčí balíček palubních akumulátorů nabije za zhruba 30 minut na 80 % kapacity. Konkurenční modely Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt nabídnou dvojnásobný dojezd, ale také potřebují mnohem delší čas k nabíjení a jejich akumulátory jsou větší, těžší a dražší.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků