Ford nám ukazuje, kam až může zajít v případě svého elektrického Mustangu.
Jako propagační nástroj i testovací základ vývojového oddělení se představuje Ford Mustang Mach-E 1400. Své elektrické SUV posunula automobilka k úplnému limitu možností a koukáte přitom na závoďák, jehož zaměření lze velice snadno transformovat z okruhové bestie hledající perfektní stopu na showmanskou „driftkárů“.
Do prototypu závodního Machu-E se Fordu povedlo nasadit celkem sedm elektromotorů – trojice pohání přední kola, čtveřice pak zadní. Systémový výkon okřídleného a značně rozšířeného elektromobilu je rovných 1400 koní (1030 kW) a k napájení je použita 56,8kWh baterie. Dojezd, respektive výdrž v plném nasazení Ford možná raději nezmiňuje.
Díky jednoduchosti celého ústrojí, laditelnosti podvozku a řízení je možné velice rychle měnit SUV z přilnavé čtyřkolky na driftovací zadokolku schopnou vytvářet masivní oblaka kouře. Oddělení Ford Performance a inženýři společnosti RTR Vehicles vycházeli ze skeletu standardního Mustangu Mach-E, po rozsáhlé úpravě však nyní SUV generuje při rychlosti 257 km/h aerodynamický přítlak 1043 kg.
Jedinečný prototyp Fordu bude mít hned dvojí využití. Na nadcházejících závodech série NASCAR bude fungovat jako propagační a předváděcí vozidlo. Ostatně uvnitř vyrámovaného interiéru najdete hned čtveřici skořepinových sedaček, namísto jediné sloužící výhradně pilotovi.
Nakonec je Mustang Mach-E 1400 prototypem, na kterém bude automobilka testovat nové materiály a technologie, případně využitelné někdy v budoucnosti na sériových či závodních vozech Fordu. Například kapota je vytvořena z kompozitu organických vláken, na rozdíl od klasických uhlíkových vláken.