Ford upravil Mach-E na 1400 koní! Nejen driftovací speciál je pojízdnou laboratoří

Ford nám ukazuje, kam až může zajít v případě svého elektrického Mustangu.

Jako propagační nástroj i testovací základ vývojového oddělení se představuje Ford Mustang Mach-E 1400. Své elektrické SUV posunula automobilka k úplnému limitu možností a koukáte přitom na závoďák, jehož zaměření lze velice snadno transformovat z okruhové bestie hledající perfektní stopu na showmanskou „driftkárů“.

Ford Bronco bude opět jedno z nejdrsnějších piv na světě. Na svědomí jej má Saleen

Ford Bronco bude opět jedno z nejdrsnějších piv na světě. Na svědomí jej má Saleen

Do prototypu závodního Machu-E se Fordu povedlo nasadit celkem sedm elektromotorů – trojice pohání přední kola, čtveřice pak zadní. Systémový výkon okřídleného a značně rozšířeného elektromobilu je rovných 1400 koní (1030 kW) a k napájení je použita 56,8kWh baterie. Dojezd, respektive výdrž v plném nasazení Ford možná raději nezmiňuje.

Díky jednoduchosti celého ústrojí, laditelnosti podvozku a řízení je možné velice rychle měnit SUV z přilnavé čtyřkolky na driftovací zadokolku schopnou vytvářet masivní oblaka kouře. Oddělení Ford Performance a inženýři společnosti RTR Vehicles vycházeli ze skeletu standardního Mustangu Mach-E, po rozsáhlé úpravě však nyní SUV generuje při rychlosti 257 km/h aerodynamický přítlak 1043 kg.

Luxusní Ford Puma ST-Line Vignale má české ceny. Kolik stojí úplný vrchol?

Luxusní Ford Puma ST-Line Vignale má české ceny. Kolik stojí úplný vrchol?

Jedinečný prototyp Fordu bude mít hned dvojí využití. Na nadcházejících závodech série NASCAR bude fungovat jako propagační a předváděcí vozidlo. Ostatně uvnitř vyrámovaného interiéru najdete hned čtveřici skořepinových sedaček, namísto jediné sloužící výhradně pilotovi.

Nakonec je Mustang Mach-E 1400 prototypem, na kterém bude automobilka testovat nové materiály a technologie, případně využitelné někdy v budoucnosti na sériových či závodních vozech Fordu. Například kapota je vytvořena z kompozitu organických vláken, na rozdíl od klasických uhlíkových vláken.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků