Ford ukončuje výrobu Mustangu GT350. Z prodeje za chvíli zmizí i speciální Bullitt

Okruhově zaměřený a troufale hlasitý Mustang s velmi speciálním osmiválcem se bohužel loučí. Pro zákazníky v Evropě však bude truchlivější zprávou odchod jiné verze.

Zatímco se vrcholný Mustang Shelby GT500 dostal na trůn jakožto nejsilnější produkční Mustang v historii automobilky Ford, starší a okruhově zaměřená verze GT350 (včetně GT350R) míří ke konci své produkce. Žádný extra důvod nehledejte, s plánem omezené produkce počítala značka již od uvedení modelu.

Vrcholný Ford Mustang Mach-E GT detailně: Jde proti Tesle, stovku dá za 3,7 s

Vrcholný Ford Mustang Mach-E GT detailně: Jde proti Tesle, stovku dá za 3,7 s

Stejně jako přeplňovaný Mustang GT500 nebylo ani GT350 oficiálně dostupné na evropském trhu. V každém případě ale ze světa mizí další hodně speciální auto, jelikož „třistapadesátka“ se v nabídce Mustangu vyznačovala především svým atmosféricky plněným 5,2litrovým V8 s plochou klikovou hřídelí. Nepochybně jste tedy mohli označit GT350 za jedno z nejlépe znějících aut na trhu.

„Produkci Shelby GT350 a GT350R ukončíme podle plánu letos na podzim. Vytvoříme tím cestu pro nové přírůstky Mustangu, které naše vášnivé fanoušky potěší v modelovém roce 2021 – včetně limitované edice Mach 1,“ uvedl Ford v prohlášení. Ačkoliv verze Mach 1 používá řadu dílů GT350, pracuje „pouze“ s upravenou verzí klasického pětilitrového V8 (v Evropě se neprodává).

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Pro evropské fanoušky bude nicméně smutnou zprávou hlavně fakt, že Ford ukončí rovněž výrobu speciální verze Bullitt. Ta se na starém kontinentu dočkala velké popularity a automobilka ji z důvodu vysoké poptávky zařadila do nabídky jako stálou verzi. I zde však nejde o tak náhlou zprávu. Ford dříve uvedl pokračování výroby této verze právě do roku 2020.

Pokud tedy máte zájem o Bullitt u nás, asi bychom nezaháleli. V ceníku českého zastoupení je vedle standardního Mustangu GT stále k mání od 1.436.990 Kč. Moc času bychom mu ale nedávali.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků