Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Dřívější spekulace se potvrzují a Ford již zanedlouho ukončí výrobu rodinných MPV C-Max a Grand C-Max. O modely už prý není takový zájem.

O rodinná MPV je stále menší zájem a automobilka se chce více soustředit na mnohem ziskovější část svého portfolia modelů. Tyto informace nyní oficiálně zazněly od evropské odnože Fordu, která se rozhodla nadobro ukončit výrobu modelů C-Max a jeho větší varianty Grand C-Max.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Produkce obou modelů v německé továrně v Saarlouis tak zanikne už letos v červnu. Ford podle všeho za poslední dobu zaznamenal razantní pokles zájmu o tato MPV a jejich výroba se automobilce prostě nevyplatí. Fordy C-Max a Grand C-Max budou tedy ukončeny bez přímého nástupce.

Vůbec nejziskovější kategorií Fordu v Evropě jsou hatchbacky jako Focus, Fiesta a jejich deriváty, přičemž silný zájem a investice chce automobilka naložit také do stále populárnějšího segmentu crossoverů a SUV. Ostatně, není tomu dlouho, co se objevily zprávy, že Ford pracuje na crossoveru se základem ve Fiestě.

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Pracovníci v továrně v Saarlouis prý byli o změnách informováni již dříve a plán výroby je nyní lehčí o noční směny. Ford ovšem neuvádí žádné podrobnosti o případném snižování stavů zaměstnanců. „Děkujeme všem zaměstnancům, kteří tuto nutnou změnu v naší společnosti podporují,“ zaznělo z automobilky.

Ukončení výroby modelů patří k dalšímu kroku, jímž chce Ford upravit využívání nákladů a přepracovat finanční stabilitu svých operací v Německu. Nejde však pouze o evropskou odnož Fordu. Již minulý rok automobilka řádně otřásla základy své nabídky v Severní Americe, kdy tamní portfolio sedanů muselo rovněž udělat místo většímu zájmu o SUV a crossovery.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků