Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Dřívější spekulace se potvrzují a Ford již zanedlouho ukončí výrobu rodinných MPV C-Max a Grand C-Max. O modely už prý není takový zájem.

O rodinná MPV je stále menší zájem a automobilka se chce více soustředit na mnohem ziskovější část svého portfolia modelů. Tyto informace nyní oficiálně zazněly od evropské odnože Fordu, která se rozhodla nadobro ukončit výrobu modelů C-Max a jeho větší varianty Grand C-Max.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Produkce obou modelů v německé továrně v Saarlouis tak zanikne už letos v červnu. Ford podle všeho za poslední dobu zaznamenal razantní pokles zájmu o tato MPV a jejich výroba se automobilce prostě nevyplatí. Fordy C-Max a Grand C-Max budou tedy ukončeny bez přímého nástupce.

Vůbec nejziskovější kategorií Fordu v Evropě jsou hatchbacky jako Focus, Fiesta a jejich deriváty, přičemž silný zájem a investice chce automobilka naložit také do stále populárnějšího segmentu crossoverů a SUV. Ostatně, není tomu dlouho, co se objevily zprávy, že Ford pracuje na crossoveru se základem ve Fiestě.

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Pracovníci v továrně v Saarlouis prý byli o změnách informováni již dříve a plán výroby je nyní lehčí o noční směny. Ford ovšem neuvádí žádné podrobnosti o případném snižování stavů zaměstnanců. „Děkujeme všem zaměstnancům, kteří tuto nutnou změnu v naší společnosti podporují,“ zaznělo z automobilky.

Ukončení výroby modelů patří k dalšímu kroku, jímž chce Ford upravit využívání nákladů a přepracovat finanční stabilitu svých operací v Německu. Nejde však pouze o evropskou odnož Fordu. Již minulý rok automobilka řádně otřásla základy své nabídky v Severní Americe, kdy tamní portfolio sedanů muselo rovněž udělat místo většímu zájmu o SUV a crossovery.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 127 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků