Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Dřívější spekulace se potvrzují a Ford již zanedlouho ukončí výrobu rodinných MPV C-Max a Grand C-Max. O modely už prý není takový zájem.

O rodinná MPV je stále menší zájem a automobilka se chce více soustředit na mnohem ziskovější část svého portfolia modelů. Tyto informace nyní oficiálně zazněly od evropské odnože Fordu, která se rozhodla nadobro ukončit výrobu modelů C-Max a jeho větší varianty Grand C-Max.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Produkce obou modelů v německé továrně v Saarlouis tak zanikne už letos v červnu. Ford podle všeho za poslední dobu zaznamenal razantní pokles zájmu o tato MPV a jejich výroba se automobilce prostě nevyplatí. Fordy C-Max a Grand C-Max budou tedy ukončeny bez přímého nástupce.

Vůbec nejziskovější kategorií Fordu v Evropě jsou hatchbacky jako Focus, Fiesta a jejich deriváty, přičemž silný zájem a investice chce automobilka naložit také do stále populárnějšího segmentu crossoverů a SUV. Ostatně, není tomu dlouho, co se objevily zprávy, že Ford pracuje na crossoveru se základem ve Fiestě.

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Pracovníci v továrně v Saarlouis prý byli o změnách informováni již dříve a plán výroby je nyní lehčí o noční směny. Ford ovšem neuvádí žádné podrobnosti o případném snižování stavů zaměstnanců. „Děkujeme všem zaměstnancům, kteří tuto nutnou změnu v naší společnosti podporují,“ zaznělo z automobilky.

Ukončení výroby modelů patří k dalšímu kroku, jímž chce Ford upravit využívání nákladů a přepracovat finanční stabilitu svých operací v Německu. Nejde však pouze o evropskou odnož Fordu. Již minulý rok automobilka řádně otřásla základy své nabídky v Severní Americe, kdy tamní portfolio sedanů muselo rovněž udělat místo většímu zájmu o SUV a crossovery.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků