Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Divize Ford Performance na videu představuje pět jízdních režimů nového supersportu GT. Odlišný je i mód na okruh a pro maximální rychlost.
Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Pryč jsou doby, kdy bylo auto nastaveno univerzálně. Stačilo nastartovat a jet. Už i poměrně levné vozy dnes mívají nějaké to tlačítko "sport", či více jízdních režimů, je tedy logické, že supersport Ford GT si může řidič přizpůsobit svým aktuálním jízdním potřebám. Mezi pěti režimy však drift mód, jako u příbuzného Focusu RS, nehledejte.

Standardní režim Normal využívá kompromisního nastavení vozu. Kompromisem je i zobrazení centrálního displeje.. Dominuje především digitálně zobrazená rychlost a zařazený rychlostní stupeň.

Ford Focus RS: Drift Mode je nebezpečný a měl by být zakázán

Ford Focus RS: Drift Mode je nebezpečný a měl by být zakázán

I zde je však otáčkoměr rozdělen na dvě části. Od 0 do 3 000 otáček za minutu je cejchování velmi krátké. Poté, co otáčky motoru překročí zmíněné tři tisíce, rozestup mezi otáčkami se zvětší. Ford to odůvodňuje tím, že motor nového GT se pro nerozdělený otáčkoměr vytáčí  příliš rychle. Ostatně, podobně to má vyřešené i LaFerrari.

Wet mode je režimem pro jízdu na kluzkých podmínkách. Tomu se auto přizpůsobí starostlivější kontrolou trakce a tupějším ovládáním plynového pedálu a řízení. Zajímavým detailem je, že centrální displej zrcadlí informace na jakoby mokrou podlahu.

Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Věci začínají být zajímavější se třetím režimem  - Sport. Klapky výfuku se pootevřou, ovládání je přesnější a řazení rychlejší. Řidičův displej nyní akcentuje zařazený rychlostní stupeň místo rychlosti, která se přesunula napravo. Schéma se tehdy ladí do oranžova.

Okruhový Track mode přesune zobrazení rychlosti na ještě podřadnější pozici a schéma má červené prvky. Teplota a tlak oleje je v tu chvíli naopak důležitější. Zásadní je ovšem, co se při přepnutí do tohoto módu se děje s autem. O 50 mm se sníží světlá výška a zadní spoiler se nastálo vysune. Reakce vozu jsou ještě ostřejší a kontrola trakce a stability je potlačena.

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Pátým režimem je V-Max. Z názvu vyplývá, že jde o dosažení maximální rychlosti vozu. Tachometr zde tedy znovu získává na důležitosti a auto se soustředí především na stabilitu. Tudíž elektronické systémy jsou bdělejší než u okruhového módu.

Ford chce podobný displej a jeho přizpůsobování se jízdním režimům implementovat později i do běžnějších modelů. Důležité ovšem bude především to, aby tato auta také dobře jezdila. Právě jízdní vlastnosti minulé generace novodobého Fordu GT nebyly oslnivé, avšak od nového modelu se očekává mnohem více.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků