Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Divize Ford Performance na videu představuje pět jízdních režimů nového supersportu GT. Odlišný je i mód na okruh a pro maximální rychlost.
Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Pryč jsou doby, kdy bylo auto nastaveno univerzálně. Stačilo nastartovat a jet. Už i poměrně levné vozy dnes mívají nějaké to tlačítko "sport", či více jízdních režimů, je tedy logické, že supersport Ford GT si může řidič přizpůsobit svým aktuálním jízdním potřebám. Mezi pěti režimy však drift mód, jako u příbuzného Focusu RS, nehledejte.

Standardní režim Normal využívá kompromisního nastavení vozu. Kompromisem je i zobrazení centrálního displeje.. Dominuje především digitálně zobrazená rychlost a zařazený rychlostní stupeň.

Ford Focus RS: Drift Mode je nebezpečný a měl by být zakázán

Ford Focus RS: Drift Mode je nebezpečný a měl by být zakázán

I zde je však otáčkoměr rozdělen na dvě části. Od 0 do 3 000 otáček za minutu je cejchování velmi krátké. Poté, co otáčky motoru překročí zmíněné tři tisíce, rozestup mezi otáčkami se zvětší. Ford to odůvodňuje tím, že motor nového GT se pro nerozdělený otáčkoměr vytáčí  příliš rychle. Ostatně, podobně to má vyřešené i LaFerrari.

Wet mode je režimem pro jízdu na kluzkých podmínkách. Tomu se auto přizpůsobí starostlivější kontrolou trakce a tupějším ovládáním plynového pedálu a řízení. Zajímavým detailem je, že centrální displej zrcadlí informace na jakoby mokrou podlahu.

Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Věci začínají být zajímavější se třetím režimem  - Sport. Klapky výfuku se pootevřou, ovládání je přesnější a řazení rychlejší. Řidičův displej nyní akcentuje zařazený rychlostní stupeň místo rychlosti, která se přesunula napravo. Schéma se tehdy ladí do oranžova.

Okruhový Track mode přesune zobrazení rychlosti na ještě podřadnější pozici a schéma má červené prvky. Teplota a tlak oleje je v tu chvíli naopak důležitější. Zásadní je ovšem, co se při přepnutí do tohoto módu se děje s autem. O 50 mm se sníží světlá výška a zadní spoiler se nastálo vysune. Reakce vozu jsou ještě ostřejší a kontrola trakce a stability je potlačena.

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Pátým režimem je V-Max. Z názvu vyplývá, že jde o dosažení maximální rychlosti vozu. Tachometr zde tedy znovu získává na důležitosti a auto se soustředí především na stabilitu. Tudíž elektronické systémy jsou bdělejší než u okruhového módu.

Ford chce podobný displej a jeho přizpůsobování se jízdním režimům implementovat později i do běžnějších modelů. Důležité ovšem bude především to, aby tato auta také dobře jezdila. Právě jízdní vlastnosti minulé generace novodobého Fordu GT nebyly oslnivé, avšak od nového modelu se očekává mnohem více.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků