Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

O příjezdu nového Focusu ST s karoserií kombi se vědělo už dříve. Až teď nám ho ale Ford ukazuje na prvních fotkách.

Již s uvedením nového Fordu Focus ST jsme byli ujištěni, že jeho praktičtější varianty kombi se dočkáme taky. Na rychlých kombících je prostě něco přitažlivého a Ford nám teď poprvé ukazuje fotky nového ST s velkým kufrem. Stejně jako v přiostřeném hatchbacku uvnitř čekejte identickou techniku, u které budete mít na výběr.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Nejžádanější motorizací tedy musí být přeplňovaný benzinový čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru, který nabízí v kombíku identický výkon 206 kW (280 koní) a točivý moment 420 N.m. Na přední kola tato síla putuje skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou sedmistupňovou automatickou převodovku. Standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Pro zájemce o diesel je pak k mání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. S touto motorizací je ovšem výhradně spojena šestistupňová manuální převodovka. Stejně jako v případě hatchbacku bude naftová varianta kombi postrádat zmíněný samosvorný diferenciál. Namísto něj bude vybavena systémem vektorování točivého momentu.

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Ve Focusu ST kombi s benzinovou motorizací najdete i systém řízeného startu „launch control“, funkci automatických meziplynů a adaptivní podvozek. Bohužel slabší naftová verze si na některou zajímavou výbavu musí nechat zajít chuť. Každopádně, hlavní výhodou kombíku ST je samozřejmě zavazadlový prostor o základním objemu 635 litrů.

O českých cenách hatchbacku a rovněž kombíku Focusu ST jsme se rozepsali už dříve. Za kombi si ostatně připlatíte 25 tisíc korun v případě benzinové motorizace, u naftové je příplatek 35 tisíc.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků