Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

O příjezdu nového Focusu ST s karoserií kombi se vědělo už dříve. Až teď nám ho ale Ford ukazuje na prvních fotkách.

Již s uvedením nového Fordu Focus ST jsme byli ujištěni, že jeho praktičtější varianty kombi se dočkáme taky. Na rychlých kombících je prostě něco přitažlivého a Ford nám teď poprvé ukazuje fotky nového ST s velkým kufrem. Stejně jako v přiostřeném hatchbacku uvnitř čekejte identickou techniku, u které budete mít na výběr.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Nejžádanější motorizací tedy musí být přeplňovaný benzinový čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru, který nabízí v kombíku identický výkon 206 kW (280 koní) a točivý moment 420 N.m. Na přední kola tato síla putuje skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou sedmistupňovou automatickou převodovku. Standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Pro zájemce o diesel je pak k mání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. S touto motorizací je ovšem výhradně spojena šestistupňová manuální převodovka. Stejně jako v případě hatchbacku bude naftová varianta kombi postrádat zmíněný samosvorný diferenciál. Namísto něj bude vybavena systémem vektorování točivého momentu.

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Ve Focusu ST kombi s benzinovou motorizací najdete i systém řízeného startu „launch control“, funkci automatických meziplynů a adaptivní podvozek. Bohužel slabší naftová verze si na některou zajímavou výbavu musí nechat zajít chuť. Každopádně, hlavní výhodou kombíku ST je samozřejmě zavazadlový prostor o základním objemu 635 litrů.

O českých cenách hatchbacku a rovněž kombíku Focusu ST jsme se rozepsali už dříve. Za kombi si ostatně připlatíte 25 tisíc korun v případě benzinové motorizace, u naftové je příplatek 35 tisíc.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků