Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

O příjezdu nového Focusu ST s karoserií kombi se vědělo už dříve. Až teď nám ho ale Ford ukazuje na prvních fotkách.

Již s uvedením nového Fordu Focus ST jsme byli ujištěni, že jeho praktičtější varianty kombi se dočkáme taky. Na rychlých kombících je prostě něco přitažlivého a Ford nám teď poprvé ukazuje fotky nového ST s velkým kufrem. Stejně jako v přiostřeném hatchbacku uvnitř čekejte identickou techniku, u které budete mít na výběr.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Nejžádanější motorizací tedy musí být přeplňovaný benzinový čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru, který nabízí v kombíku identický výkon 206 kW (280 koní) a točivý moment 420 N.m. Na přední kola tato síla putuje skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou sedmistupňovou automatickou převodovku. Standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Pro zájemce o diesel je pak k mání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. S touto motorizací je ovšem výhradně spojena šestistupňová manuální převodovka. Stejně jako v případě hatchbacku bude naftová varianta kombi postrádat zmíněný samosvorný diferenciál. Namísto něj bude vybavena systémem vektorování točivého momentu.

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Ve Focusu ST kombi s benzinovou motorizací najdete i systém řízeného startu „launch control“, funkci automatických meziplynů a adaptivní podvozek. Bohužel slabší naftová verze si na některou zajímavou výbavu musí nechat zajít chuť. Každopádně, hlavní výhodou kombíku ST je samozřejmě zavazadlový prostor o základním objemu 635 litrů.

O českých cenách hatchbacku a rovněž kombíku Focusu ST jsme se rozepsali už dříve. Za kombi si ostatně připlatíte 25 tisíc korun v případě benzinové motorizace, u naftové je příplatek 35 tisíc.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků