Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

O příjezdu nového Focusu ST s karoserií kombi se vědělo už dříve. Až teď nám ho ale Ford ukazuje na prvních fotkách.

Již s uvedením nového Fordu Focus ST jsme byli ujištěni, že jeho praktičtější varianty kombi se dočkáme taky. Na rychlých kombících je prostě něco přitažlivého a Ford nám teď poprvé ukazuje fotky nového ST s velkým kufrem. Stejně jako v přiostřeném hatchbacku uvnitř čekejte identickou techniku, u které budete mít na výběr.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Nejžádanější motorizací tedy musí být přeplňovaný benzinový čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru, který nabízí v kombíku identický výkon 206 kW (280 koní) a točivý moment 420 N.m. Na přední kola tato síla putuje skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou sedmistupňovou automatickou převodovku. Standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Pro zájemce o diesel je pak k mání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 400 N.m. S touto motorizací je ovšem výhradně spojena šestistupňová manuální převodovka. Stejně jako v případě hatchbacku bude naftová varianta kombi postrádat zmíněný samosvorný diferenciál. Namísto něj bude vybavena systémem vektorování točivého momentu.

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Ve Focusu ST kombi s benzinovou motorizací najdete i systém řízeného startu „launch control“, funkci automatických meziplynů a adaptivní podvozek. Bohužel slabší naftová verze si na některou zajímavou výbavu musí nechat zajít chuť. Každopádně, hlavní výhodou kombíku ST je samozřejmě zavazadlový prostor o základním objemu 635 litrů.

O českých cenách hatchbacku a rovněž kombíku Focusu ST jsme se rozepsali už dříve. Za kombi si ostatně připlatíte 25 tisíc korun v případě benzinové motorizace, u naftové je příplatek 35 tisíc.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků