Ford ukazuje budoucnost křižovatek: Takto děsivě se autonomní auta budou míjet

Vladan Kunovsky  |  11. 10. 2018 17:07

Ford uz taky vyrabi Skodu Fabia? V opacnem pripade nechapu publikaci tohoto clanku na zdejsim koncernovem PR webu ...

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  11. 10. 2018 17:53

Děsivé to není. Pokud se takové autonomní auta začnou motat s klasickými řidiči, pak to začne být děsivé :)

Budoucnost bohužel bude muset být dost jednoznačná - buď budou všechna auta autonomní, nebo to nebude nikdy fungovat.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 10. 2018 10:03

a proc by to nemelo fungovat? autonomni auto se bude v budoucnu chovat tak ze to nepoznas jinak nez podle plynulosti jeho jizdy

zapominas zrejme na represe ridicum ktere se budou jen a jen zprisnovat, jestli nekdo pocita s tim ze se budou represe odbouravat tak je hodne naivni, takze v dobe kdy autonomni auta budou realitou v provozu ve vetsi mire, bude zaroven i spousta video a senzoroveho zaznamu od ostatnich aut z provozu, a pokud ridic nejak ohrozi ostatni auta a jejich osadkyr, da se predpokladat ze se online dany prestupek zaznamena v zaznamech tech ostatnich autonomnich vozidel a centralne bude zpracovany a vyrizeny mozna i rychleji nez dany ridic dojede do cile sve cesty, pak mu prijde jen slozenka a nebo vyzva aby odevzdal ridicak digitalizace nas v budoucnu ceka ve vsech smerech, nebudou to jen autonomni auta, ale prave i systemy ktere treba vastecne nahradi policisty v odhalovani prestupku, kamer, ruznych mytnych bran a dalsich senzoru ktere se takto daji propojit je nejen okolo silnic, ale i v samotnych silnicich jiz toli, ze je docela "stesti" ze to zatim nikde nezkusili zavest v propojenem systemu a kontrolovat tak ridice mnohem vice, jednou to ale prijde

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  12. 10. 2018 12:14

Proč to nebude fungovat? No zkus do složité křižovatky bez semaforů, plné míjejících se autonomních aut, poslat obyčejného smrtelníka... i pokud by nakonec zvládl takovou křižovatku bez újmy projet, způsobil by nějaké (a možná i značné) zpoždění provozu. Aby autonomní provoz fungoval opravdu perfektně, bez nutnosti semaforů a předností v jízdě, nesmí řídit i lidi.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 10. 2018 22:17

Když tam bude ten řídící smrtelník jenom jeden, tak problém neexistuje. Pokud budou všechna ostatní vozidla autonomní, dají mu přednost a upraví svojí rychlost tak, aby v ideálním případě minuly tento vůz s větším odstupem a v horším případě dokázaly zastavit. Po projetí tohoto "vozidla s předností v jízdě" se všichni autonomní rozjedou tak rychle a plynule, že to ve vozidle o pár desítek metrů dál nikdo ani nepozná.


Když tam bude těch smrtelníků víc, bude stav v křižovatce stejný, jako dnes, akorát po uplynutí krizové situace způsobené několika řidiči, kteří neznají nebo nechtějí využívat pravidla, se ti ostatní rozjedou rychleji a plynuleji.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 10. 2018 14:56

pokud ridic nevi jake ma prednosti a jake musi dat prednosti, tak nema na silnici a za volantem co delat

ano Cesi jsou zblbli ze znaceni, prtoze v CR mame znacky uplne vsude a na vsechno, proto by bylo dobre nekde ty znacky zacit sundavat a naucit postupne ridice ze i bez tech znacek tam porad plati nejaka pravidla a ze pokud na te silnici chtej jezdit, tak se nejen musej venovat rizeni, ale taky u toho myslet zrovna v CR a i dalsich par statech okolo by autonomni auta mohli konecne udeklat na silnicich trosku poradek, protoze kdys se dnes projedete kdekoliv v CR narzate minimalne na nekolik hovad co za volant absolutne nepatrej

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  11. 10. 2018 17:53

Myslím si, že cestovat uvnitř vozu a koukat jak se vozidla těsně míjí bude nesmírně psychicky náročné. Člověk se bude podvědomě vždycky bát.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  11. 10. 2018 18:41

Určitě, naprostý souhlas! Potom je zde ovšem nasnadě řešení, že ta auta budou jezdit sama, bez posádky - za mě ideální stav, který by jistě akceptovala i celá řádka osvícených eurokomisařů!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 19:50

Tesne vas automobily miji uz ted... vyjezdy/prijezdy dalnice Praha, kolony na D1, kde navic ta auta casto ridi nevypocitatelni magori

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 10. 2018 18:25

místo oken 12K oled displaye a bude po stresu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:49

To nebylo ani těsné ani rychlé. Takže slova pominu. Podle OBRÁZKŮ to bude tak, že systémy, aby se nenabouraly, tak se zastaví. Takže v Praze s v 6:00 auta domluví, že radši budou stát, aby se nenabouraly
Možná by stačilo, kdyby se řidičák dal jen těm, KDO SE NAUČILI ŘÍDIT. A pokuty se dávaly za porušení pravidel. Ve stavu, kdy se pokutuje jen rychlost a parkování a přitom po cestě se motají řidiči, kteří neumí dát přednost v jízdě, jezdit v pravém pruhu, projet křižovatku s policistou, rozsvítit si světla (i vzadu) atd atd atd, tak to bude vypadat, že autonomní řízení to vyřeší. Což je dnes klasika, zavede se pitomost a následky se řeší zavedením ještě větší pitomosti a tak pořád dál a dál, až všichni zapomenou, že původně to fungovalo.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:52

... a ještě. Automatizované už jsou dálkače a stěrače. jestli bude stejně fungovat i řízení, pak potěš koště. Dálky mi zhasnou uprostřed zatáčky v lese, protože systém něco vyhodnotil nějak. A autonomní řízení Vás v tom lese zabrzdí na místě (ze stejného důvodu). A to ani nemluvím o hackerech a úńosech a krádežích ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 12:16

Technicke informace cerpate na novinkach nebo parlamentnich listech, ne? O decentralizovanych systemech jste neslysel?

Odpovědět  |   | 
N.  |  12. 10. 2018 14:43

To mi úplně mluví z duše. Řízení auta přestalo být výsadou a stalo se prakticky právem. Autoškola je snad nejlehčí výukový proces, včetně až trapně primitivní zkoušky, takže ji časem i bez úplatků udělá každý, kdo o to stojí a následky vidíme všude. Řeší se represemi, protože je to pro všechny důležité zainteresované výhodnější. A pak se divíme, že to nefunguje a že je všude tolik aut.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  12. 10. 2018 12:04

no konecne by mohla byt premavka plynula, lebo vacsina ludi vobec netusi co to plynulost je a dalsia polovica toho nieje schopna, to je obratena stra tych az poc plynulych a kazdy extrem je zlo :)

Odpovědět  |   | 
Sam Sihonim  |  13. 10. 2018 23:52

Mně se vždycky strašně líbí, jak musí z každý prkotiny udělat profi video, kde dosadí nějakýho důležitě vypadajícího člověka, který se z toho snaží udělat super obr věc a mohutně to okecávat. (nic proti vzdělancům)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 102 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A