Ford ukazuje budoucnost křižovatek: Takto děsivě se autonomní auta budou míjet

Vladan Kunovsky  |  11. 10. 2018 17:07

Ford uz taky vyrabi Skodu Fabia? V opacnem pripade nechapu publikaci tohoto clanku na zdejsim koncernovem PR webu ...

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  11. 10. 2018 17:53

Děsivé to není. Pokud se takové autonomní auta začnou motat s klasickými řidiči, pak to začne být děsivé :)

Budoucnost bohužel bude muset být dost jednoznačná - buď budou všechna auta autonomní, nebo to nebude nikdy fungovat.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 10. 2018 10:03

a proc by to nemelo fungovat? autonomni auto se bude v budoucnu chovat tak ze to nepoznas jinak nez podle plynulosti jeho jizdy

zapominas zrejme na represe ridicum ktere se budou jen a jen zprisnovat, jestli nekdo pocita s tim ze se budou represe odbouravat tak je hodne naivni, takze v dobe kdy autonomni auta budou realitou v provozu ve vetsi mire, bude zaroven i spousta video a senzoroveho zaznamu od ostatnich aut z provozu, a pokud ridic nejak ohrozi ostatni auta a jejich osadkyr, da se predpokladat ze se online dany prestupek zaznamena v zaznamech tech ostatnich autonomnich vozidel a centralne bude zpracovany a vyrizeny mozna i rychleji nez dany ridic dojede do cile sve cesty, pak mu prijde jen slozenka a nebo vyzva aby odevzdal ridicak digitalizace nas v budoucnu ceka ve vsech smerech, nebudou to jen autonomni auta, ale prave i systemy ktere treba vastecne nahradi policisty v odhalovani prestupku, kamer, ruznych mytnych bran a dalsich senzoru ktere se takto daji propojit je nejen okolo silnic, ale i v samotnych silnicich jiz toli, ze je docela "stesti" ze to zatim nikde nezkusili zavest v propojenem systemu a kontrolovat tak ridice mnohem vice, jednou to ale prijde

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  12. 10. 2018 12:14

Proč to nebude fungovat? No zkus do složité křižovatky bez semaforů, plné míjejících se autonomních aut, poslat obyčejného smrtelníka... i pokud by nakonec zvládl takovou křižovatku bez újmy projet, způsobil by nějaké (a možná i značné) zpoždění provozu. Aby autonomní provoz fungoval opravdu perfektně, bez nutnosti semaforů a předností v jízdě, nesmí řídit i lidi.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 10. 2018 22:17

Když tam bude ten řídící smrtelník jenom jeden, tak problém neexistuje. Pokud budou všechna ostatní vozidla autonomní, dají mu přednost a upraví svojí rychlost tak, aby v ideálním případě minuly tento vůz s větším odstupem a v horším případě dokázaly zastavit. Po projetí tohoto "vozidla s předností v jízdě" se všichni autonomní rozjedou tak rychle a plynule, že to ve vozidle o pár desítek metrů dál nikdo ani nepozná.


Když tam bude těch smrtelníků víc, bude stav v křižovatce stejný, jako dnes, akorát po uplynutí krizové situace způsobené několika řidiči, kteří neznají nebo nechtějí využívat pravidla, se ti ostatní rozjedou rychleji a plynuleji.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 10. 2018 14:56

pokud ridic nevi jake ma prednosti a jake musi dat prednosti, tak nema na silnici a za volantem co delat

ano Cesi jsou zblbli ze znaceni, prtoze v CR mame znacky uplne vsude a na vsechno, proto by bylo dobre nekde ty znacky zacit sundavat a naucit postupne ridice ze i bez tech znacek tam porad plati nejaka pravidla a ze pokud na te silnici chtej jezdit, tak se nejen musej venovat rizeni, ale taky u toho myslet zrovna v CR a i dalsich par statech okolo by autonomni auta mohli konecne udeklat na silnicich trosku poradek, protoze kdys se dnes projedete kdekoliv v CR narzate minimalne na nekolik hovad co za volant absolutne nepatrej

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  11. 10. 2018 17:53

Myslím si, že cestovat uvnitř vozu a koukat jak se vozidla těsně míjí bude nesmírně psychicky náročné. Člověk se bude podvědomě vždycky bát.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  11. 10. 2018 18:41

Určitě, naprostý souhlas! Potom je zde ovšem nasnadě řešení, že ta auta budou jezdit sama, bez posádky - za mě ideální stav, který by jistě akceptovala i celá řádka osvícených eurokomisařů!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 19:50

Tesne vas automobily miji uz ted... vyjezdy/prijezdy dalnice Praha, kolony na D1, kde navic ta auta casto ridi nevypocitatelni magori

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 10. 2018 18:25

místo oken 12K oled displaye a bude po stresu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:49

To nebylo ani těsné ani rychlé. Takže slova pominu. Podle OBRÁZKŮ to bude tak, že systémy, aby se nenabouraly, tak se zastaví. Takže v Praze s v 6:00 auta domluví, že radši budou stát, aby se nenabouraly
Možná by stačilo, kdyby se řidičák dal jen těm, KDO SE NAUČILI ŘÍDIT. A pokuty se dávaly za porušení pravidel. Ve stavu, kdy se pokutuje jen rychlost a parkování a přitom po cestě se motají řidiči, kteří neumí dát přednost v jízdě, jezdit v pravém pruhu, projet křižovatku s policistou, rozsvítit si světla (i vzadu) atd atd atd, tak to bude vypadat, že autonomní řízení to vyřeší. Což je dnes klasika, zavede se pitomost a následky se řeší zavedením ještě větší pitomosti a tak pořád dál a dál, až všichni zapomenou, že původně to fungovalo.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:52

... a ještě. Automatizované už jsou dálkače a stěrače. jestli bude stejně fungovat i řízení, pak potěš koště. Dálky mi zhasnou uprostřed zatáčky v lese, protože systém něco vyhodnotil nějak. A autonomní řízení Vás v tom lese zabrzdí na místě (ze stejného důvodu). A to ani nemluvím o hackerech a úńosech a krádežích ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 12:16

Technicke informace cerpate na novinkach nebo parlamentnich listech, ne? O decentralizovanych systemech jste neslysel?

Odpovědět  |   | 
N.  |  12. 10. 2018 14:43

To mi úplně mluví z duše. Řízení auta přestalo být výsadou a stalo se prakticky právem. Autoškola je snad nejlehčí výukový proces, včetně až trapně primitivní zkoušky, takže ji časem i bez úplatků udělá každý, kdo o to stojí a následky vidíme všude. Řeší se represemi, protože je to pro všechny důležité zainteresované výhodnější. A pak se divíme, že to nefunguje a že je všude tolik aut.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  12. 10. 2018 12:04

no konecne by mohla byt premavka plynula, lebo vacsina ludi vobec netusi co to plynulost je a dalsia polovica toho nieje schopna, to je obratena stra tych az poc plynulych a kazdy extrem je zlo :)

Odpovědět  |   | 
Sam Sihonim  |  13. 10. 2018 23:52

Mně se vždycky strašně líbí, jak musí z každý prkotiny udělat profi video, kde dosadí nějakýho důležitě vypadajícího člověka, který se z toho snaží udělat super obr věc a mohutně to okecávat. (nic proti vzdělancům)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S …

K vyhřívaným sedadlům, volantu či zadnímu oknu se nyní připojují i stěrače předního okna.

23.  12.  2019 | | 109 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A