Ford ukazuje budoucnost křižovatek: Takto děsivě se autonomní auta budou míjet

Božetěch Kund  |  11. 10. 2018 16:30

no dobře není těžký si představit velký město kde se takhle bude míjet 500 000 vozů ,ale co když nastane výpadek toho systému co to bude všechno řídit ?
takováto budoucnost mě děsí !! není lepší nechat šoférování na lidech ?? a doufám že mě nedonutí si nikdy takovéto auto pořídit .

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  11. 10. 2018 16:43

Děsit se nemusíš, protože až přijde to o čem píšeš, tak na světě už hóóódně dlouho nebudeš.

Odpovědět  |   | 
Božetěch Kund  |  11. 10. 2018 16:53

no a co když se do toho bordelu reinkarnuju ?

Odpovědět  |   | 
Božetěch Kund  |  11. 10. 2018 16:55

to mě děsí snad ještě více . na tenhle svět už nikdy více

Odpovědět  |   | 
Siddhartha Gautama  |  12. 10. 2018 10:24

Ale zrodíš. Ty konkrétně ještě mockrát

Odpovědět  |   | 
KArel  |  11. 10. 2018 16:51

Trik je v tom, že "to" neřídí nějaký "centrální systém", to si řídí auta peer-to-peer. Když se nedomluví datově, pořád mají svoje senzory.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 18:35

Letadla na nejfrekventovanejsich letistich se nesrazeji Ford nema jasno o vlastni budoucnosti a chce nam ukazovat vseobecnou

Odpovědět  |   | 
Vladan Kunovsky  |  11. 10. 2018 17:07

Ford uz taky vyrabi Skodu Fabia? V opacnem pripade nechapu publikaci tohoto clanku na zdejsim koncernovem PR webu ...

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  11. 10. 2018 17:53

Děsivé to není. Pokud se takové autonomní auta začnou motat s klasickými řidiči, pak to začne být děsivé :)

Budoucnost bohužel bude muset být dost jednoznačná - buď budou všechna auta autonomní, nebo to nebude nikdy fungovat.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 10. 2018 10:03

a proc by to nemelo fungovat? autonomni auto se bude v budoucnu chovat tak ze to nepoznas jinak nez podle plynulosti jeho jizdy

zapominas zrejme na represe ridicum ktere se budou jen a jen zprisnovat, jestli nekdo pocita s tim ze se budou represe odbouravat tak je hodne naivni, takze v dobe kdy autonomni auta budou realitou v provozu ve vetsi mire, bude zaroven i spousta video a senzoroveho zaznamu od ostatnich aut z provozu, a pokud ridic nejak ohrozi ostatni auta a jejich osadkyr, da se predpokladat ze se online dany prestupek zaznamena v zaznamech tech ostatnich autonomnich vozidel a centralne bude zpracovany a vyrizeny mozna i rychleji nez dany ridic dojede do cile sve cesty, pak mu prijde jen slozenka a nebo vyzva aby odevzdal ridicak digitalizace nas v budoucnu ceka ve vsech smerech, nebudou to jen autonomni auta, ale prave i systemy ktere treba vastecne nahradi policisty v odhalovani prestupku, kamer, ruznych mytnych bran a dalsich senzoru ktere se takto daji propojit je nejen okolo silnic, ale i v samotnych silnicich jiz toli, ze je docela "stesti" ze to zatim nikde nezkusili zavest v propojenem systemu a kontrolovat tak ridice mnohem vice, jednou to ale prijde

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  12. 10. 2018 12:14

Proč to nebude fungovat? No zkus do složité křižovatky bez semaforů, plné míjejících se autonomních aut, poslat obyčejného smrtelníka... i pokud by nakonec zvládl takovou křižovatku bez újmy projet, způsobil by nějaké (a možná i značné) zpoždění provozu. Aby autonomní provoz fungoval opravdu perfektně, bez nutnosti semaforů a předností v jízdě, nesmí řídit i lidi.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 10. 2018 22:17

Když tam bude ten řídící smrtelník jenom jeden, tak problém neexistuje. Pokud budou všechna ostatní vozidla autonomní, dají mu přednost a upraví svojí rychlost tak, aby v ideálním případě minuly tento vůz s větším odstupem a v horším případě dokázaly zastavit. Po projetí tohoto "vozidla s předností v jízdě" se všichni autonomní rozjedou tak rychle a plynule, že to ve vozidle o pár desítek metrů dál nikdo ani nepozná.


Když tam bude těch smrtelníků víc, bude stav v křižovatce stejný, jako dnes, akorát po uplynutí krizové situace způsobené několika řidiči, kteří neznají nebo nechtějí využívat pravidla, se ti ostatní rozjedou rychleji a plynuleji.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 10. 2018 14:56

pokud ridic nevi jake ma prednosti a jake musi dat prednosti, tak nema na silnici a za volantem co delat

ano Cesi jsou zblbli ze znaceni, prtoze v CR mame znacky uplne vsude a na vsechno, proto by bylo dobre nekde ty znacky zacit sundavat a naucit postupne ridice ze i bez tech znacek tam porad plati nejaka pravidla a ze pokud na te silnici chtej jezdit, tak se nejen musej venovat rizeni, ale taky u toho myslet zrovna v CR a i dalsich par statech okolo by autonomni auta mohli konecne udeklat na silnicich trosku poradek, protoze kdys se dnes projedete kdekoliv v CR narzate minimalne na nekolik hovad co za volant absolutne nepatrej

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  11. 10. 2018 17:53

Myslím si, že cestovat uvnitř vozu a koukat jak se vozidla těsně míjí bude nesmírně psychicky náročné. Člověk se bude podvědomě vždycky bát.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  11. 10. 2018 18:41

Určitě, naprostý souhlas! Potom je zde ovšem nasnadě řešení, že ta auta budou jezdit sama, bez posádky - za mě ideální stav, který by jistě akceptovala i celá řádka osvícených eurokomisařů!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 19:50

Tesne vas automobily miji uz ted... vyjezdy/prijezdy dalnice Praha, kolony na D1, kde navic ta auta casto ridi nevypocitatelni magori

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 10. 2018 18:25

místo oken 12K oled displaye a bude po stresu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:49

To nebylo ani těsné ani rychlé. Takže slova pominu. Podle OBRÁZKŮ to bude tak, že systémy, aby se nenabouraly, tak se zastaví. Takže v Praze s v 6:00 auta domluví, že radši budou stát, aby se nenabouraly
Možná by stačilo, kdyby se řidičák dal jen těm, KDO SE NAUČILI ŘÍDIT. A pokuty se dávaly za porušení pravidel. Ve stavu, kdy se pokutuje jen rychlost a parkování a přitom po cestě se motají řidiči, kteří neumí dát přednost v jízdě, jezdit v pravém pruhu, projet křižovatku s policistou, rozsvítit si světla (i vzadu) atd atd atd, tak to bude vypadat, že autonomní řízení to vyřeší. Což je dnes klasika, zavede se pitomost a následky se řeší zavedením ještě větší pitomosti a tak pořád dál a dál, až všichni zapomenou, že původně to fungovalo.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:52

... a ještě. Automatizované už jsou dálkače a stěrače. jestli bude stejně fungovat i řízení, pak potěš koště. Dálky mi zhasnou uprostřed zatáčky v lese, protože systém něco vyhodnotil nějak. A autonomní řízení Vás v tom lese zabrzdí na místě (ze stejného důvodu). A to ani nemluvím o hackerech a úńosech a krádežích ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 12:16

Technicke informace cerpate na novinkach nebo parlamentnich listech, ne? O decentralizovanych systemech jste neslysel?

Odpovědět  |   | 
N.  |  12. 10. 2018 14:43

To mi úplně mluví z duše. Řízení auta přestalo být výsadou a stalo se prakticky právem. Autoškola je snad nejlehčí výukový proces, včetně až trapně primitivní zkoušky, takže ji časem i bez úplatků udělá každý, kdo o to stojí a následky vidíme všude. Řeší se represemi, protože je to pro všechny důležité zainteresované výhodnější. A pak se divíme, že to nefunguje a že je všude tolik aut.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  12. 10. 2018 12:04

no konecne by mohla byt premavka plynula, lebo vacsina ludi vobec netusi co to plynulost je a dalsia polovica toho nieje schopna, to je obratena stra tych az poc plynulych a kazdy extrem je zlo :)

Odpovědět  |   | 
Sam Sihonim  |  13. 10. 2018 23:52

Mně se vždycky strašně líbí, jak musí z každý prkotiny udělat profi video, kde dosadí nějakýho důležitě vypadajícího člověka, který se z toho snaží udělat super obr věc a mohutně to okecávat. (nic proti vzdělancům)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou u…

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000 korun není žádný problém. Sestavili jsme žebříček těch nejlevnějších aut podle výsledků registrací na českém trhu.

20.  10.  2018 | | 137 N/A
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je …

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit zodolněná Tatrovka. Nese jméno Titan a je dělaná pro ty nejtěžší situace.

14.  10.  2018 | | 33 N/A
Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku

Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu …

Video a několik fotografií nástupce Škody Rapid nám poslal čtenář Autorevue. Vůz chytil při cestě z Prahy do Mladé Boleslavi a podělil se s námi i o pár informací, které dosud nezazněly.

26.  9.  2018 | | 73 N/A
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superb…

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na istanbulském letišti se proti sobě postavila nejen zajímavá sportovní auta, ale také vůz Formule 1, závodní Tesla, superbike od Kawasaki a mimo jiné i stíhačka F-16.

21.  9.  2018 | | 23 N/A
Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východ…

Tohle auto si spousta lidí pořád plete se slavnou Škodou 130 RS, je však starší, mělo větší a modernější motor, převodovku od Porsche a stotřicítka existuje právě i díky němu.

8.  10.  2018 | | 19 N/A