Ford ukazuje budoucnost křižovatek: Takto děsivě se autonomní auta budou míjet

Vladan Kunovsky  |  11. 10. 2018 17:07

Ford uz taky vyrabi Skodu Fabia? V opacnem pripade nechapu publikaci tohoto clanku na zdejsim koncernovem PR webu ...

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  11. 10. 2018 17:53

Děsivé to není. Pokud se takové autonomní auta začnou motat s klasickými řidiči, pak to začne být děsivé :)

Budoucnost bohužel bude muset být dost jednoznačná - buď budou všechna auta autonomní, nebo to nebude nikdy fungovat.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  12. 10. 2018 10:03

a proc by to nemelo fungovat? autonomni auto se bude v budoucnu chovat tak ze to nepoznas jinak nez podle plynulosti jeho jizdy

zapominas zrejme na represe ridicum ktere se budou jen a jen zprisnovat, jestli nekdo pocita s tim ze se budou represe odbouravat tak je hodne naivni, takze v dobe kdy autonomni auta budou realitou v provozu ve vetsi mire, bude zaroven i spousta video a senzoroveho zaznamu od ostatnich aut z provozu, a pokud ridic nejak ohrozi ostatni auta a jejich osadkyr, da se predpokladat ze se online dany prestupek zaznamena v zaznamech tech ostatnich autonomnich vozidel a centralne bude zpracovany a vyrizeny mozna i rychleji nez dany ridic dojede do cile sve cesty, pak mu prijde jen slozenka a nebo vyzva aby odevzdal ridicak digitalizace nas v budoucnu ceka ve vsech smerech, nebudou to jen autonomni auta, ale prave i systemy ktere treba vastecne nahradi policisty v odhalovani prestupku, kamer, ruznych mytnych bran a dalsich senzoru ktere se takto daji propojit je nejen okolo silnic, ale i v samotnych silnicich jiz toli, ze je docela "stesti" ze to zatim nikde nezkusili zavest v propojenem systemu a kontrolovat tak ridice mnohem vice, jednou to ale prijde

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  12. 10. 2018 12:14

Proč to nebude fungovat? No zkus do složité křižovatky bez semaforů, plné míjejících se autonomních aut, poslat obyčejného smrtelníka... i pokud by nakonec zvládl takovou křižovatku bez újmy projet, způsobil by nějaké (a možná i značné) zpoždění provozu. Aby autonomní provoz fungoval opravdu perfektně, bez nutnosti semaforů a předností v jízdě, nesmí řídit i lidi.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 10. 2018 22:17

Když tam bude ten řídící smrtelník jenom jeden, tak problém neexistuje. Pokud budou všechna ostatní vozidla autonomní, dají mu přednost a upraví svojí rychlost tak, aby v ideálním případě minuly tento vůz s větším odstupem a v horším případě dokázaly zastavit. Po projetí tohoto "vozidla s předností v jízdě" se všichni autonomní rozjedou tak rychle a plynule, že to ve vozidle o pár desítek metrů dál nikdo ani nepozná.


Když tam bude těch smrtelníků víc, bude stav v křižovatce stejný, jako dnes, akorát po uplynutí krizové situace způsobené několika řidiči, kteří neznají nebo nechtějí využívat pravidla, se ti ostatní rozjedou rychleji a plynuleji.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 10. 2018 14:56

pokud ridic nevi jake ma prednosti a jake musi dat prednosti, tak nema na silnici a za volantem co delat

ano Cesi jsou zblbli ze znaceni, prtoze v CR mame znacky uplne vsude a na vsechno, proto by bylo dobre nekde ty znacky zacit sundavat a naucit postupne ridice ze i bez tech znacek tam porad plati nejaka pravidla a ze pokud na te silnici chtej jezdit, tak se nejen musej venovat rizeni, ale taky u toho myslet zrovna v CR a i dalsich par statech okolo by autonomni auta mohli konecne udeklat na silnicich trosku poradek, protoze kdys se dnes projedete kdekoliv v CR narzate minimalne na nekolik hovad co za volant absolutne nepatrej

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  11. 10. 2018 17:53

Myslím si, že cestovat uvnitř vozu a koukat jak se vozidla těsně míjí bude nesmírně psychicky náročné. Člověk se bude podvědomě vždycky bát.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  11. 10. 2018 18:41

Určitě, naprostý souhlas! Potom je zde ovšem nasnadě řešení, že ta auta budou jezdit sama, bez posádky - za mě ideální stav, který by jistě akceptovala i celá řádka osvícených eurokomisařů!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 10. 2018 19:50

Tesne vas automobily miji uz ted... vyjezdy/prijezdy dalnice Praha, kolony na D1, kde navic ta auta casto ridi nevypocitatelni magori

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 10. 2018 18:25

místo oken 12K oled displaye a bude po stresu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:49

To nebylo ani těsné ani rychlé. Takže slova pominu. Podle OBRÁZKŮ to bude tak, že systémy, aby se nenabouraly, tak se zastaví. Takže v Praze s v 6:00 auta domluví, že radši budou stát, aby se nenabouraly
Možná by stačilo, kdyby se řidičák dal jen těm, KDO SE NAUČILI ŘÍDIT. A pokuty se dávaly za porušení pravidel. Ve stavu, kdy se pokutuje jen rychlost a parkování a přitom po cestě se motají řidiči, kteří neumí dát přednost v jízdě, jezdit v pravém pruhu, projet křižovatku s policistou, rozsvítit si světla (i vzadu) atd atd atd, tak to bude vypadat, že autonomní řízení to vyřeší. Což je dnes klasika, zavede se pitomost a následky se řeší zavedením ještě větší pitomosti a tak pořád dál a dál, až všichni zapomenou, že původně to fungovalo.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  12. 10. 2018 11:52

... a ještě. Automatizované už jsou dálkače a stěrače. jestli bude stejně fungovat i řízení, pak potěš koště. Dálky mi zhasnou uprostřed zatáčky v lese, protože systém něco vyhodnotil nějak. A autonomní řízení Vás v tom lese zabrzdí na místě (ze stejného důvodu). A to ani nemluvím o hackerech a úńosech a krádežích ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 12:16

Technicke informace cerpate na novinkach nebo parlamentnich listech, ne? O decentralizovanych systemech jste neslysel?

Odpovědět  |   | 
N.  |  12. 10. 2018 14:43

To mi úplně mluví z duše. Řízení auta přestalo být výsadou a stalo se prakticky právem. Autoškola je snad nejlehčí výukový proces, včetně až trapně primitivní zkoušky, takže ji časem i bez úplatků udělá každý, kdo o to stojí a následky vidíme všude. Řeší se represemi, protože je to pro všechny důležité zainteresované výhodnější. A pak se divíme, že to nefunguje a že je všude tolik aut.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  12. 10. 2018 12:04

no konecne by mohla byt premavka plynula, lebo vacsina ludi vobec netusi co to plynulost je a dalsia polovica toho nieje schopna, to je obratena stra tych az poc plynulych a kazdy extrem je zlo :)

Odpovědět  |   | 
Sam Sihonim  |  13. 10. 2018 23:52

Mně se vždycky strašně líbí, jak musí z každý prkotiny udělat profi video, kde dosadí nějakýho důležitě vypadajícího člověka, který se z toho snaží udělat super obr věc a mohutně to okecávat. (nic proti vzdělancům)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 370 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A