Ford ukazuje budoucnost křižovatek: Takto děsivě se autonomní auta budou míjet

Budeme se jednou takto těsně míjet, zatímco se posádky obou aut budou věnovat například sledování televize?

Pro počítač je to možná jen přesně vypočítaná dráha dvou aut s malou mezerou pro odchylku radarů, ale pro lidské oči je takto těsné minutí dvou aut v křižovatce do poslední chvíle děsivé. Takové pocity vzbuzuje video od Fordu, který na polygonu v Milton Keynes testuje autonomní systém se vzájemnou komunikací více vozů.

Ford láká na své plně elektrické SUV. Bude inspirováno Mustangem

Ford láká na své plně elektrické SUV. Bude inspirováno Mustangem

Dvě Mondea se blíží do křižovatky a jen jedno lehce zpomalí, přičemž následuje velmi těsné minutí. Ford tvrdí, že na silnicích na něco takového pochopitelně zvyklí nejsme, v každodenním životě však ano. Přesně takto se prý chovají lidé razící si cestu skrze velké davy. Jeden zrychlí, druhý zpomalí, a vyhneme se dle našeho důrazu a spěchu. 

Ford si od toho slibuje ušetření spotřeby paliva a času stráveném na semaforech či vedlejších silnicích. Vzhledem k tomu, že téměř 60 procent nehod se stane na křižovatkách, velký význam by to mělo i v bezpečnosti. Ostatně jako teoreticky celý systém bez řidičů. 

Vývojáři autonomních aut čelí největší výzvě. Jak odhadnou chování chodců?

Vývojáři autonomních aut čelí největší výzvě. Jak odhadnou chování chodců?

Samozřejmě jde ale jen o zajímavý pokus, kam až nyní sahají možnosti vývojářů v oblasti autonomního řízení a komunikace mezi stroji, automobily. K plošnému zavedení by bylo potřeba "dne D". Dne, kdy by se na tento systém adaptovaly všechny dopravní prostředky. Jen tehdy můžeme začít odmontovávat cedule a semafory...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků