Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) | Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) | Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) | Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) | Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) | Zdroj: Ford Performance

Ford GT Mk IV (2023) Ford

Ford GT Mk IV (2023) | Ford

Ford GT Mk IV (2023) Ford

Ford GT Mk IV (2023) | Ford

Ford GT Mk IV (2023) Ford

Ford GT Mk IV (2023) | Ford

Ford GT Mk IV (2023) Ford

Ford GT Mk IV (2023) | Ford

Ford GT Mk IV (2023) Ford

Ford GT Mk IV (2023) | Ford

Ford GT Mk IV (2023) Ford

Ford GT Mk IV (2023) | Ford

Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance
Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance
Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance
Ford GT Mk IV (2023) Zdroj: Ford Performance
11
Fotogalerie

Ford ukázal dokonalého konkurenta pro české superauto. GT Mk IV je okruhové dělo za 40 milionů

Těsně před koncem roku se představuje velmi drsná varianta současného Fordu GT, která se zřejmě nebude stydět ani před tou nejtvrdší konkurencí.

Nová éra Fordu GT se začala psát v roce 2015, reinkarnace slavného závodního vozu se ale příliš velké popularitě netěšila. Neodbornou veřejností jí byl vytýkán šestiválec, nicméně odborná veřejnost byla nadšená z jízdních vlastností a chování na závodním okruhu, kam ostatně vůz podle své předlohy právem patří.

Nyní je cesta nového GT u konce a Ford představuje labutí píseň, kterou je zatím nejvíce ostrá varianta GT Mk IV limitovaná na pouze 67 kusů. Počtem vyrobených vozů značka odkazuje na svůj triumf v Le Mans s původním Fordem GT. Cenou se novinka nebude držet zpátky, stojí totiž 1,7 milionu dolarů (asi 40 milionů korun). První vozy budou dodané na jaře.

Změny jsou jasné už na první pohled, GT Mk IV má aerodynamický bodykit podobný tomu ze závodních vozů třídy GT. V podstatě každý karosářský panel se liší od původního GT. Výfuky mají menší průměr, zadní difuzor je agresivnější a třeba přední kapota postrádá průduchy po stranách, ale má dramatické žebrování uprostřed.

Ono je to ale tak trochu skoro nové auto. Co totiž nevidíte, je i nové šasi s delším rozvorem. Adaptivní podvozek pochází od Multimatic v Ontariu, kde se auto i vyrábí. Objem motoru 3.5 V6 byl zvětšený, ale nebylo nám prozrazeno o kolik. Výkon je ale zhruba osm set koní a jasná je i blíže nespecifikovaná sekvenční převodovka.

Velmi silné okruhové zaměření, přeplňovaný motor V6, sekvenční převodovka, široká karoserie, limitovaný počet vyrobených kusů, cena přes milion eur a nasazení už příští rok. Zřejmě tu tak máme ideálního konkurenta pro Pragu Bohema, český okruhově zaměřený supersport, který výše uvedené parametry taktéž splňuje.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud