Ford Troller TX4 oficiálně: Když je pro vás Wrangler drahý a Jimny měkkota

Pětiválec, pohon všech kol a nárazníky z oceli dělají novince pověst venkovského rváče.

Říká vám něco název Troller? Tuto brazilskou společnost založil v roce 1995 Rogério Farias a během 25 let si s ní vybudoval jméno mezi skalními příznivci off-roadu. Jeho drsné výrobky jsou stroje do náročných podmínek, které jsou jako na míru ušité latinskoamerickým řidičům. Od roku 2007 patří Troller pod automobilku Ford.

Nejnovější počin se jmenuje Ford Troller TX4 a jak asi tušíte, nejde o žádného mazlíka. Nový model vychází ze standardního off-roadu T4 a navrch přidává spoustu dalších prvků pro náročnější terén. Předně jde o šnorchl, boční nášlapy, nárazníky z oceli, LED světlomety a pneumatiky Pirelli Scorpion o velikosti 245/70 R17.

Nissan představuje Navaru Off-Roader AT32, pick-up pro cestu kamkoliv

Nissan představuje Navaru Off-Roader AT32, pick-up pro cestu kamkoliv

Síla vozu pramení z léty prověřeného vznětového pětiválce o objemu 3,2 litru, který Evropan zná z Fordu Ranger. Motor produkuje výkon 147 kW (200 koní) a 470 N.m točivého momentu. Na všechna čtyři kola je přenáší šestistupňová automatická převodovka.

Vnitřek vozu je zkutý z tvrdých a odolných plastů a prošívané kůže. Jízdní asistenty a digitální přístrojový štít tu nehledejte. Na svou brutální náturu je však Troller TX4 až překvapivě komfortní. Nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci či infotainment s úhlopříčkou 6,75“ a podporou zrcadlení chytrých telefonů.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

TX4 je k mání v několika barevných variantách, ovšem kapota, přední maska, prahy, šnorchl, střecha a víko zavazadlového prostoru jsou vždy vyvedeny v modré Navy Blue. Zbytek můžete mít v hnědé, zelené nebo stříbrné barvě. Ford Troller TX4 je k mání pouze v Jižní Americe a stojí v přepočtu 900.000 korun.

Pokud chcete něco podobného i tady v Evropě, nejblíže Trolleru bude nejspíš Suzuki Jimny. To je s cenovkou lehce nad 400 tisíc korun o dost výhodnější, jen s ním asi nedokážete takové divočiny a čekací lhůta na nové auto je dlouhá.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků