Ford Transit XXL: luxusně v sedmi

Chcete luxusně vozit své zaměstnance na stavby v sedmimetrové limuzíně a s nízkou spotřebou? Pak zkuste Transit XXL.

Ve světě užitkových vozů byla již delší dobu vcelku nuda. Tato auta plní co mají, vozí náklady, sem tam i pasažéry. Ale dlouho zde chyběl nějaký koncept, který by přitáhnul pozornost. Renault Espace F1 a Ford Transit Supervan s formulovými motory jsou dnes již důchodci a nic nového na obzoru. To se ovšem nyní mění a Ford přichází s dalším povedenou superdodávkou. Navíc je to dodávka, která uspokojí svými rozměry a prostorností i zaryté milovníky velkých Amerik.

Tip: Test Fordu Transit Kombi Van naleznete zde .

Základem všeho je pořádné prodloužení, aby nikdo nestrádal nedostatkem místa. Transit tak nyní měří na délku neskutečných 7 400 mm, což je o téměř dva a půl metru více, než běžný minibus tohoto vozu.

Větší délky bylo dosaženo pomocí jednoduché finty. To se tak Transit přeřízne v půli, protáhne se podvozek a máme tu speciální verzi s rozvorem neskutečných 5 900 mm. Což je více, než kolik měří základní modely.

Pokud si nyní říkáte, že takový vůz odveze půlku školy, jste na omylu. Transit XXL je určen jen pro sedm cestujících, kteří si mohou užívat obrovský komfort s dostatkem prostoru. Každé sedadlo je zcela samostatné, čalouněné pravou kůži, vyhřívané a el. nastavitelné v mnoha směrech.

Ostatně velmi luxusní je celý interiér, který dostal, na rozdíl od klasické dodávkové verze, spoustu čalounění a tlumících materiálů.

Bohužel trochu slabší je to pod kapotou. Tam totiž zůstal naftový čtyřválec 2,2 o výkonu 130 koní, což na vůz s těmito rozměry a suchou váhou 2 500 kg není skutečně mnoho.

Výhody tohoto vozu jsou zřejmé. V pohodlí a v dostatečném prostoru odvezete sedm pasažérů a vystačíte si s klasickým řidičákem. Nevýhodou je, že vůz je určen pouze pro reklamní účely a s výrobou se nepočítá. Ze zkušeností se dá ovšem říci, že určitě přijde nějaký tuner, který toto provedení nabídne i zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit XXL
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srovnání velikosti XXL vs. Combi Van

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků