Ford Transit XXL: luxusně v sedmi

Chcete luxusně vozit své zaměstnance na stavby v sedmimetrové limuzíně a s nízkou spotřebou? Pak zkuste Transit XXL.

Ve světě užitkových vozů byla již delší dobu vcelku nuda. Tato auta plní co mají, vozí náklady, sem tam i pasažéry. Ale dlouho zde chyběl nějaký koncept, který by přitáhnul pozornost. Renault Espace F1 a Ford Transit Supervan s formulovými motory jsou dnes již důchodci a nic nového na obzoru. To se ovšem nyní mění a Ford přichází s dalším povedenou superdodávkou. Navíc je to dodávka, která uspokojí svými rozměry a prostorností i zaryté milovníky velkých Amerik.

Tip: Test Fordu Transit Kombi Van naleznete zde .

Základem všeho je pořádné prodloužení, aby nikdo nestrádal nedostatkem místa. Transit tak nyní měří na délku neskutečných 7 400 mm, což je o téměř dva a půl metru více, než běžný minibus tohoto vozu.

Větší délky bylo dosaženo pomocí jednoduché finty. To se tak Transit přeřízne v půli, protáhne se podvozek a máme tu speciální verzi s rozvorem neskutečných 5 900 mm. Což je více, než kolik měří základní modely.

Pokud si nyní říkáte, že takový vůz odveze půlku školy, jste na omylu. Transit XXL je určen jen pro sedm cestujících, kteří si mohou užívat obrovský komfort s dostatkem prostoru. Každé sedadlo je zcela samostatné, čalouněné pravou kůži, vyhřívané a el. nastavitelné v mnoha směrech.

Ostatně velmi luxusní je celý interiér, který dostal, na rozdíl od klasické dodávkové verze, spoustu čalounění a tlumících materiálů.

Bohužel trochu slabší je to pod kapotou. Tam totiž zůstal naftový čtyřválec 2,2 o výkonu 130 koní, což na vůz s těmito rozměry a suchou váhou 2 500 kg není skutečně mnoho.

Výhody tohoto vozu jsou zřejmé. V pohodlí a v dostatečném prostoru odvezete sedm pasažérů a vystačíte si s klasickým řidičákem. Nevýhodou je, že vůz je určen pouze pro reklamní účely a s výrobou se nepočítá. Ze zkušeností se dá ovšem říci, že určitě přijde nějaký tuner, který toto provedení nabídne i zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit XXL
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srovnání velikosti XXL vs. Combi Van
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků