Ford Transit válí! Je neprodávanější užitkový vůz světa

V roce 2015 se stal Ford Transit celosvětově nejprodávanější řadou dodávek. Celkem bylo vyrobeno přes 8 milionů užitkových vozů s tímto obchodním značením.
Ford Transit válí! Je neprodávanější užitkový vůz světa

Dominantní je Transit na Evropském trhu. Například ve Velké Británii je nejžádanějším modelem ve své třídě již od roku 1984. Ani na svém domácím trhu se však mezi dodávkami Transit neztratí - Ford je na pozici nejprodávanější značky dodávkových vozů v USA, kde navýšil svůj podíl na rovných 40 procent. Mimo notoricky známou řadu pickupů F-Series za to může i stoupající poptávka právě po Transitech.

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Transitu se daří i v Česku. Od roku 1991 byl vždy nejprodávanějším vozem ve své kategorii. Loni se u nás prodalo 2577 exemplářů. Tento model se pohybuje ve dvou třídách. V obchodní třídě s celkovou hmotností 2-3 tuny se potkává s konkurenty jako Volkswagen Transporter, Renault Trafic či Citroën Jumpy. V této kategorii Ford v nejnovější generaci přidává název Custom. Ve větší třídě s celkovou hmotností 3-3,5 tuny je konkurentem klasického Transitu například Mercedes-Benz Sprinter či Fiat Ducato.

Video: driftující Ford Transit s motorem ze Skyline GT-R

Video: driftující Ford Transit s motorem ze Skyline GT-R

První Transit sjel z výrobní linky v anglickém Langley 9. srpna 1965. Výroba všech generací ale vždy probíhala zároveň na několika místech po celém světě. První generace se proslavila jako auto lupičů. Byla dostatečně rychlá, obratná a odvezla hodně kradeného zboží. Druhá generace, která je na českých silnicích mnohem častěji k vidění, se vyráběla od roku 1986. Třetí evoluce přidala jako první možnost volby předního pohonu či pohonu všech kol.

Jak připravit nový Ford Transit na 10 let dřiny? Šesti měsíci trápení

Jak připravit nový Ford Transit na 10 let dřiny? Šesti měsíci trápení

Předtím byly k dostání pouze zadokolky. Na trhu si třetí vydání užilo 13 let - od počátku nového milénia po rok 2013. Od tohoto roku se vyrábí současná čtvrtá generace. Ta nyní přichází s novými motory EcoBlue, které vyhovují normě Euro 6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků