Ford Transit SSV: pátý supersport na scéně

Ford Transit SSV: pátý supersport na scéně

Ford znovu oprášil nápad na stavbu pekelně rychlé dodávky, což je na úvod bezesporu výborná zpráva. Bohužel naší radost trochu kazí fakt, že nejnovější vydání ostrého Transitu bude opět pohánět naftový motor.

Můžete namítnout, že diesel do dodávek patří. Je to samozřejmě pravda, jenže tenhle Transit je označen písmeny SSV představující zkratku SuperSportVan. A do supersportu nafta nepatří. Pokud Ford dotáhne celý projekt do konce, pak půjde o v pořadí už páté vydání pekelně rychlého Transitu.

Automobilka sáhla po logické kombinaci nejmenší karoserie a nejsilnějšího motoru z nabídky pro svůj slavný van. Pohon tak dostal na starost přeplňovaný naftový pětiválec o objemu 3,2 litru nabízející výkon 200 k a vrchol točivého momentu 470 Nm. O jízdní dynamice můžeme zatím pouze spekulovat, protože další podrobnosti zveřejněny nebyly. Na pohled poznáte Transit SSV jako vždy podle rychlých pruhů, dvojité koncovky výfuku a sportovních nárazníků.

Když se podíváme do minulosti, zjistíme, že s výjimkou čtvrté verze byl sportovní Transit vždy výkonnější. Jednička osazená motorem z modelu GT40 se objevila v roce 1971 a dokázala jet až 240 km/h. Druhý pokus následoval o třináct let později, přičemž se tentokrát maximální rychlost blížila k hranici 290 km/h. Absolutní vrchol se dostavil až v roce 1995. Třetí generace totiž nepoužívala nic menšího, než osmiválec Cosworth převzatý z formule 1. Jeho maximum dosahovalo na 650 koní a motor byl schopen až třinácti tisíc otáček za minutu.

V porovnání se třetí generací byla ta čtvrtá hodně slabá . Na začátku nového tisíciletí totiž vystřídal motor z F1 obyčejný turbodiesel 2.4 Duratorq s mnohonásobně nižším maximální výkonem (165 koní). Sice dával stovku za osm sekund, sice měl dokonce i klec a spoustu dalších sportovních doplňků, ale k supersportu už měl daleko. Stejně jako nejnovější pětiválec.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 126 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 460 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků