Ford Transit SportVan: pruhovaná dodávka

Není to tak dávno, co Ford představil světu Transit s formulovým motorem. Nyní přichází s umírněněji evolucí.

Je to již dvanáct let, co byl instalován do nákladního prostoru užitkového Fordu Transit formulový motor o výkonu 650 koní. Maximálka téměř 280 km/h a zrychlení, které se blíží supersportům. Krásná představa vozu pro expresní doručovací společnosti.

Jenže realita je mírně odlišná a produkční verze ostrého Transitu vypadá přeci jenom trochu jinak. Tu nyní představil Ford ve Velké Británii, kam také poputuje celá pětisetkusová série.

Ostrý Transit, který dostal označení SportVan se proti standardním provedením příliš neliší. Mimo dva rychlé pruhy a dvojitou, chromovanou, koncovku výfuku zde nejsou k vidění žádné změny. Tedy, mimo 18" kola z lehké slitiny s pneu 235/45.

Tip: Velký test nové generace Fordu Transit KombiVan s motorem 2,2 TDCi naleznete zde

A co pohání toto závodní monstrum? Tradiční naftový čtyřválec 2,2 TDCi o magickém výkonu 96 kW (130 k). Za 850 tisíc tak získá britský řidič dodávky originální lakování, pár detailů a také pocit, že u uvedení tohoto modelu stála Sabine Schmitz, tedy ta dáma, která se proháněla v Transitu i po severní smyčce Nurburgringu, když chtěla porazit Clarksonův Jaguar S-Type.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit SportVan

Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit Race


TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků