Ford Transit: Převodovka připomínající F1

Automatizová převodovka Durashift EST je převratnou novinkou ve výbavě Fordu Transit. Umožňuje manuální i automatickou volbu rychlostních stupňů.
Ford Transit: Převodovka připomínající F1

Jak Durashift EST funguje

Jako základ pro Durashift EST posloužila klasická fordova pětistupňová převodovka typu MT75. U Durashiftu EST je ovšem doplněna o automatickou spojku a elektromotory, které zabezpečují změnu rychlostních stupňů. Proto v Transitu s Durashiftem EST nenajdeme spojkový pedál nebo řadicí páku. Všechny pokyny pro převodovku totiž řidič zadává prostřednictvím tlačítek na volantu. Pokud chce změnit jízdní režim či získat informace o právě zařazeném rychlostním stupni musí svou pozornosti obrátit do středové konzoly nad autorádio. Právě zde je totiž umístěno hlavní ovládaní převodovky.

V plně automatickém režimu může řidič vybírat ze třech jízdních režimů:

  • ekonomický - preferuje především dosažení co nejnižší spotřeby,
  • zimní - minimalizující riziko prokluzu hnacích kol na kluzkém povrchu,
  • zátěžový - najde uplatnění např. při jízdách s plně naloženým vozem nebo v horských oblastech.

      Jaký motor k Durashiftu EST

      Převodovka Durashift EST se dodává na přání zákazníků do vozů Ford Transit s pohonem zadních kol s přeplňovaným vznětovým motorem 2.4 Duratorq DI o výkonu 66 kW (90 k). Dursahift EST je k dispozici pro skříňové verze, podvozek s jednoduchou i prodlouženou kabinou a minibus.

      Co přinese Durashift EST

      Jednou z mnoha výhod převodovek Durashift EST je výborná hospodárnost za normálních provozních podmínek.

      Převodovka Durashift EST zaručuje hladké řazení jednotlivých rychlostních stupňů bez ohledu na zatížení vozu nebo na to, zda jede do prudkého stoupání. Vyspělý řídicí systém automatizované převodovky Durashift EST, zaručující v manuálním režimu její práce přeřazení přesně v optimálním okamžiku, má hlavní zásluhu na překvapivé hospodárnosti provozu: Automatizovaná převodovka Durashift EST dokáže snížit spotřebu paliva v porovnání s konvenční samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu až o 20 procent. A v manuálním režimu práce je možné s převodovkou Durashift EST dosáhnout až o pět procent nižší spotřeby v porovnání se srovnatelným modelem Transit vybaveným konvenční manuální převodovkou – samozřejmě, že v obou případech hodně záleží na stylu jízdy řidiče.

      Elektronické řízení a ovládání spojky u systému Durashift EST snižuje riziko jejího nadměrného opotřebení z důvodu řidičovy nezkušenosti nebo zažitých zlozvyků, mezi které patří například zbytečně dlouhé prokluzování spojky. Díky tomu se zvyšuje i proběh kilometrů bez nutnosti vyměňovat spojkové obložení.

      K dalším výhodám automatizované převodovky Durashift EST při porovnávání s konvenčními samočinnými převodovkami s hydrodynamickým měničem momentu patří její nižší hmotnost, kompaktnější rozměry, nižší cena a jednodušší servis a údržba. Převodovku bude možno přiobjednat v řádu týdnů, za příplatek cca 80 000 Kč.

      Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

    • Přidat příspěvek

      Nejnovější komentáře

      Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

      Ojetina: Mini One

      Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

      21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
      Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

      Honda CB650F

      Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

      17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
      Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

      Mercedes-Benz S400d

      Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

      13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků