Ford Transit: Převodovka připomínající F1

Automatizová převodovka Durashift EST je převratnou novinkou ve výbavě Fordu Transit. Umožňuje manuální i automatickou volbu rychlostních stupňů.
Ford Transit: Převodovka připomínající F1

Jak Durashift EST funguje

Jako základ pro Durashift EST posloužila klasická fordova pětistupňová převodovka typu MT75. U Durashiftu EST je ovšem doplněna o automatickou spojku a elektromotory, které zabezpečují změnu rychlostních stupňů. Proto v Transitu s Durashiftem EST nenajdeme spojkový pedál nebo řadicí páku. Všechny pokyny pro převodovku totiž řidič zadává prostřednictvím tlačítek na volantu. Pokud chce změnit jízdní režim či získat informace o právě zařazeném rychlostním stupni musí svou pozornosti obrátit do středové konzoly nad autorádio. Právě zde je totiž umístěno hlavní ovládaní převodovky.

V plně automatickém režimu může řidič vybírat ze třech jízdních režimů:

  • ekonomický - preferuje především dosažení co nejnižší spotřeby,
  • zimní - minimalizující riziko prokluzu hnacích kol na kluzkém povrchu,
  • zátěžový - najde uplatnění např. při jízdách s plně naloženým vozem nebo v horských oblastech.

      Jaký motor k Durashiftu EST

      Převodovka Durashift EST se dodává na přání zákazníků do vozů Ford Transit s pohonem zadních kol s přeplňovaným vznětovým motorem 2.4 Duratorq DI o výkonu 66 kW (90 k). Dursahift EST je k dispozici pro skříňové verze, podvozek s jednoduchou i prodlouženou kabinou a minibus.

      Co přinese Durashift EST

      Jednou z mnoha výhod převodovek Durashift EST je výborná hospodárnost za normálních provozních podmínek.

      Převodovka Durashift EST zaručuje hladké řazení jednotlivých rychlostních stupňů bez ohledu na zatížení vozu nebo na to, zda jede do prudkého stoupání. Vyspělý řídicí systém automatizované převodovky Durashift EST, zaručující v manuálním režimu její práce přeřazení přesně v optimálním okamžiku, má hlavní zásluhu na překvapivé hospodárnosti provozu: Automatizovaná převodovka Durashift EST dokáže snížit spotřebu paliva v porovnání s konvenční samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu až o 20 procent. A v manuálním režimu práce je možné s převodovkou Durashift EST dosáhnout až o pět procent nižší spotřeby v porovnání se srovnatelným modelem Transit vybaveným konvenční manuální převodovkou – samozřejmě, že v obou případech hodně záleží na stylu jízdy řidiče.

      Elektronické řízení a ovládání spojky u systému Durashift EST snižuje riziko jejího nadměrného opotřebení z důvodu řidičovy nezkušenosti nebo zažitých zlozvyků, mezi které patří například zbytečně dlouhé prokluzování spojky. Díky tomu se zvyšuje i proběh kilometrů bez nutnosti vyměňovat spojkové obložení.

      K dalším výhodám automatizované převodovky Durashift EST při porovnávání s konvenčními samočinnými převodovkami s hydrodynamickým měničem momentu patří její nižší hmotnost, kompaktnější rozměry, nižší cena a jednodušší servis a údržba. Převodovku bude možno přiobjednat v řádu týdnů, za příplatek cca 80 000 Kč.

      Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

    • Přidat příspěvek

      Nejnovější komentáře

      TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

      Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

      Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

      dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
      TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

      Lexus LS 500h

      Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

      22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
      TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

      Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

      Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

      15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků