Ford Transit: Převodovka připomínající F1

Automatizová převodovka Durashift EST je převratnou novinkou ve výbavě Fordu Transit. Umožňuje manuální i automatickou volbu rychlostních stupňů.
Ford Transit: Převodovka připomínající F1

Jak Durashift EST funguje

Jako základ pro Durashift EST posloužila klasická fordova pětistupňová převodovka typu MT75. U Durashiftu EST je ovšem doplněna o automatickou spojku a elektromotory, které zabezpečují změnu rychlostních stupňů. Proto v Transitu s Durashiftem EST nenajdeme spojkový pedál nebo řadicí páku. Všechny pokyny pro převodovku totiž řidič zadává prostřednictvím tlačítek na volantu. Pokud chce změnit jízdní režim či získat informace o právě zařazeném rychlostním stupni musí svou pozornosti obrátit do středové konzoly nad autorádio. Právě zde je totiž umístěno hlavní ovládaní převodovky.

V plně automatickém režimu může řidič vybírat ze třech jízdních režimů:

  • ekonomický - preferuje především dosažení co nejnižší spotřeby,
  • zimní - minimalizující riziko prokluzu hnacích kol na kluzkém povrchu,
  • zátěžový - najde uplatnění např. při jízdách s plně naloženým vozem nebo v horských oblastech.

      Jaký motor k Durashiftu EST

      Převodovka Durashift EST se dodává na přání zákazníků do vozů Ford Transit s pohonem zadních kol s přeplňovaným vznětovým motorem 2.4 Duratorq DI o výkonu 66 kW (90 k). Dursahift EST je k dispozici pro skříňové verze, podvozek s jednoduchou i prodlouženou kabinou a minibus.

      Co přinese Durashift EST

      Jednou z mnoha výhod převodovek Durashift EST je výborná hospodárnost za normálních provozních podmínek.

      Převodovka Durashift EST zaručuje hladké řazení jednotlivých rychlostních stupňů bez ohledu na zatížení vozu nebo na to, zda jede do prudkého stoupání. Vyspělý řídicí systém automatizované převodovky Durashift EST, zaručující v manuálním režimu její práce přeřazení přesně v optimálním okamžiku, má hlavní zásluhu na překvapivé hospodárnosti provozu: Automatizovaná převodovka Durashift EST dokáže snížit spotřebu paliva v porovnání s konvenční samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu až o 20 procent. A v manuálním režimu práce je možné s převodovkou Durashift EST dosáhnout až o pět procent nižší spotřeby v porovnání se srovnatelným modelem Transit vybaveným konvenční manuální převodovkou – samozřejmě, že v obou případech hodně záleží na stylu jízdy řidiče.

      Elektronické řízení a ovládání spojky u systému Durashift EST snižuje riziko jejího nadměrného opotřebení z důvodu řidičovy nezkušenosti nebo zažitých zlozvyků, mezi které patří například zbytečně dlouhé prokluzování spojky. Díky tomu se zvyšuje i proběh kilometrů bez nutnosti vyměňovat spojkové obložení.

      K dalším výhodám automatizované převodovky Durashift EST při porovnávání s konvenčními samočinnými převodovkami s hydrodynamickým měničem momentu patří její nižší hmotnost, kompaktnější rozměry, nižší cena a jednodušší servis a údržba. Převodovku bude možno přiobjednat v řádu týdnů, za příplatek cca 80 000 Kč.

      Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

    • Přidat příspěvek

      Nejnovější komentáře

      bazar

      Ford Transit 2,2
      Rok výroby: 2011
      Stav: 46 069 km
      Cena: 280 000 Kč
      Ford Focus 1,6
      Rok výroby: 2012
      Stav: 114 106 km
      Cena: 170 000 Kč
      Ford Kuga 2
      Rok výroby: 2009
      Stav: 163 746 km
      Cena: 256 000 Kč
      Ford Focus 1,6
      Rok výroby: 2006
      Stav: 191 512 km
      Cena: 69 000 Kč
      Ford Galaxy 1,9
      Rok výroby: 2003
      Stav: 264 758 km
      Cena: 76 000 Kč
      Ford Focus 1,6
      Rok výroby: 2008
      Stav: 148 678 km
      Cena: 127 000 Kč
      Nabídka dalších vozů
      Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

      Fiat Fullback

      Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

      včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
      Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

      Renault Koleos

      Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

      17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
      Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

      Suzuki Ignis

      Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

      13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků